၁၁-၆-၂၀၁၁ ေန႔က ငါးလုပ္ငန္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၌ က်င္းပေသာ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္၏ The Wise Leader ေဟာေျပာပြဲသို႔ တက္ေရာက္ နားေထာင္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာသည္ တစ္ခါက တကၠသိုလ္ ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ စာေပပို႔ခ်ေပးခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုထက္တိုင္ ဆရာသည္ ျပင္ပ ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏႇင့္ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပညာေရး တာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာဟူသည္ မည္သည့္ ဘာသာရပ္မႇ ဆံုးသည္ မရႇိ၊ အျမဲရႇာေနရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ နားေထာင္သူမ်ားလည္း ပညာရႇာသူမ်ား ျဖစ္ဖို႔ ေျပာပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ Life Long Learning သက္ဆံုးတိုင္ ပညာရႇာျခင္း ျဖစ္သည္။ ပညာေရး၏ အႏႇစ္သာရပင္ ျဖစ္ေပမည္။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ မိမိအလုပ္ႏႇင့္ ပတ္သက္ေသာ ေလ့လာစရာမ်ား မိမိ စိတ္၀င္စားေသာ ေလ့လာစရာမ်ား သက္ဆံုးတိုင္ ပညာရႇာျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
(၁) သစ္ပင္တစ္ပင္၏ပံု
ေဟာေျပာပြဲ အစမႇာပင္ ဆရာက ပရိသတ္ကို သစ္ပင္တစ္ပင္ပံု ဆြဲဖို႔ ေျပာပါသည္။ စာရြက္ႏႇင့္ေဘာပင္ မပါသူမ်ားလည္း စိတ္ကူးႏႇင့္ ဆြဲၾကည့္ဖို႔ ေျပာပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာက သူ၏သစ္ပင္ပံုကို ျပသပါသည္။ ပရိသတ္
ေရးဆြဲေသာ ပံုမ်ားမႇာ ေျမႀကီးေပၚ၌ ျမင္ေတြ႕ရေသာ သစ္ပင္ကို ေရးဆြဲၾကပါသည္။ ဆရာ ျပသေသာ ပံုမႇာ ေျမႀကီးေပၚ၌ ျမင္ေတြ႕ရေသာ သစ္ပင္ႏႇင့္တစ္ကြ ေျမႀကီးေအာက္က အျမစ္မ်ား၊ ေရေသာက္ျမစ္မ်ားကိုပါ
ေရးဆြဲထားပါသည္။ ေရေသာက္ျမစ္သည္ အဓိက က်ေသာ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္သည္။ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ရမည္ဟု ဆိုပါသည္။ ပညာရႇိေသာ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦး၏ အလုပ္အကိုင္ စြမ္းရည္မ်ားသည္ ေျမႀကီးေပၚက သစ္ပင္ပမာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ သူ၏ အက်င့္စ႐ိုက္ လကၡဏာ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား စြမ္းရည္ကိုလည္း ပညာရႇိေသာ ေခါင္းေဆာင္ ေအာင္ျမင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦး၏ အဓိက ေရေသာက္ျမစ္ အေၾကာင္းတရားအျဖစ္ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ရမည္ဟု ဆိုပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ ဤကဲ့သို႔ ၪာဏ္မ်က္ေစ့ကို ဖြင့္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
(၂) ပခံုးေပၚတက္ၾကည့္ခြင့္
ထုိ႔ေနာက္ ဆရာက ပံုတစ္ပံု ေျပာပါသည္။ တစ္ေယာက္ ပခံုးေပၚကို တစ္ေယာက္ရပ္ေနသည့္ပံု ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေယာက္ပခံုးေပၚ တစ္ေယာက္ ရပ္ၾကည့္ရျခင္းျဖင့္ ေ၀းေ၀းကို ပိုျမင္ႏိုင္သည္။ မိမိ ေ၀းေ၀းကိုျမင္ႏိုင္ျခင္း
ေအာင္ျမင္စြာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ျခင္း စသည္ တုိ႔သည္ မိမိ တစ္ဦးထဲေၾကာင့္ မဟုတ္၊ မိမိကို ပခံုးေပၚ တက္ၾကည့္ခြင့္ေပးေသာ ဆရာသမားမ်ားႏႇင့္ အျခား ပုဂၢဳိလ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ အျခားသူတို႔၏ အေၾကာင္းတရား အေထာက္အပံ့ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို သိနားလည္ရမည္။ မႇန္ပါသည္။ လူ႔သမိုင္းတြင္ ပညာရႇင္မ်ား ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တစ္ဦး ပခံုးေပၚ တစ္ဦး တက္ၾကည့္ခြင့္ ရခဲ့ၾက၍ ပညာရပ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ၾကသည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္မႇန္းခ်က္မ်ားကို ေပးစြမ္းႏိုင္ၿပီး တစ္ဦးပခံုးေပၚ တစ္ဦး ရပ္ၾကည့္ခြင့္ ရႇိေသာ ပညာေရး ျဖစ္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
(၃)ပညာရႇိေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား
ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာ ရာထူးရႇိတာကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး အျပဳအမူနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ ရႇိတာကို ဆိုလိုတာပါ။ Leader is not position but action ဟု ေျပာပါသည္။ အျပဳအမူႏႇင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ထြက္လာျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ရလဒ္ေကာင္း ရႇိျခင္းသည္ အလုပ္လုပ္သည္ဟု ဆိုေပမည္။ မည္သည့္ ရလဒ္ေကာင္း မရႇိဘဲ အခ်ိန္ကာလ ၾကာရႇည္စြာ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းကို အလုပ္လုပ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ လူတိုင္း မိမိအလုပ္ကို စိတ္ပါလက္ပါျဖင့္ ကိုယ္စြမ္းၪာဏ္စြမ္း ရႇိသမွ် အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ေနၾကရမည္။ သို႔မႇသာ မိမိအလုပ္တြင္ မိမိသည္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ စိတ္မပါ လက္မပါ ၀တ္ေက်တမ္းေက် ေဆာင္ရြက္ေနလွ်င္ မိမိ အလုပ္တြင္ မိမိသည္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ဟု မဆိုႏိုင္ေတာ့ပါ။ လီကြမ္ယုသည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံကို ေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံ၊ ေအာင္ျမင္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖင့္ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ ပညာရႇိ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ကမၻာ အသိအမႇတ္ ျပဳၾကသည္။ သူ႔လို ပညာရႇိ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္ထက္ လူတိုင္းလူတိုင္း မိမိ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ပညာရႇိေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္သည္ဟု ဆရာက ဆိုပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ ပညာရႇိေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေရး ျဖစ္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
ဘြဲ႔ရပညာတတ္ ဆိုသည္မႇာ ဘြဲ႕ရၿပီး ပညာကို ဆက္လက္ ရႇာေနသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး ဘြဲ႔ရပညာမတတ္ ဆိုသည္မႇာ ဘြဲ႕ရၿပီး ပညာကို ဆက္လက္ မရႇာသူမ်ား ျဖစ္ေပမည္ . . .
(၄)ေနာင္ဆယ္ႏႇစ္၊ အႏႇစ္ႏႇစ္ဆယ္မႇာ
ေဟာေျပာပြဲ ၿပီးေသာအခါ ေမးခြန္းမ်ား ေမးၾကပါသည္။ တစ္ခုေသာ ေမးခြန္းမႇာ ''ဆရာႀကီး တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ ေနာင္ဆယ္ႏႇစ္၊ အႏႇစ္ႏႇစ္ဆယ္မႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဟာ အျခား ႏိုင္ငံေတြေနာက္မႇာ ျပတ္က်န္ရစ္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ'။ ဆရာက ဒီေမးခြန္းထဲက ဆရာႀကီးဆိုတာ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်ေနတာကို ေျပာခ်င္တာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဆရာကေတာ့ အဲဒီ ဆရာႀကီးနဲ႔ သေဘာမတူပါဘူး။ ပညာေရးဆိုတာ တကၠသိုလ္ေတြမႇာပဲ တာ၀န္ရႇိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္းေတြမႇာလည္း တာ၀န္ရႇိပါတယ္။ ဆရာအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ယံုၾကည္ပါတယ္။ ေနာက္က် မက်န္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေန႔ေခတ္မႇာ ပညာေရး အခြင့္အလမ္း ဆိုတာ အမ်ားႀကီး ရႇိေနပါၿပီ။ အင္တာနက္ေတြ ရႇိေနၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အၾကံဳေတြ ရႇာႏိုင္ၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာ ပညာလည္း ရႇာႏိုင္ပါၿပီ။
တစ္ခ်ဳိ႕လုပ္ငန္းရႇင္ေတြ ကိုယ့္လုပ္ငန္းထဲ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဘြဲ႕ရလူငယ္ေတြ ဘာမႇမတတ္ၾကဘူး ေျပာၿပီး ပညာေရးစနစ္ကို အျပစ္တင္ၾကသည္ကို ဆရာစကား နားေထာင္ရင္း စဥ္းစားမိပါသည္။ ၀ိဇၨာသိပၸံ တကၠသိုလ္မ်ားသည္ လုပ္ငန္း အတတ္သင္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း သင္တနး္မ်ား မဟုတ္ၾကသည္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ ဆိုသည္မႇာ ဘြဲ႕ရၿပီး ပညာကို ဆက္လက္ ရႇာေနသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး ဘြဲ႕ရ ပညာမတတ္ ဆိုသည္မႇာ ဘြဲ႕ရၿပီး ပညာကို ဆက္လက္ မရႇာသူမ်ား ျဖစ္ေပမည္။ ပညာရႇာ ဆိုသည္မႇာ မိမိ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္ကို ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့လာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသုိ႔ ေလ့လာႏိုင္ရန္ လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား၌လည္း တာ၀န္ရႇိပါသည္။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ တကၠသိုလ္မ်ား၏တာ၀န္ သာမက ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၌ တာ၀န္ ရႇိသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
ေဟာေျပာပြဲက အျပန္ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရးကို စဥ္းစားမိသည္။ ပညာေရး ဒႆနပညာရႇင္ ဒီဒီရြန္းက ''ပညာေရးသည္ ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုး ျဖစ္သည္''ဟု ဆိုသည္။ ပညာေရးျမင့္မႇ ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အနာဂတ္ ရႇိေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကိုယ့္ရင္ထဲက ပညာေရး ဆိုသည္မႇာ ''အနာဂတ္ ရႇိေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ား'' ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္ေရး ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။
Written by ဆန္းထြန္းေသာင္
Credit: Eleven Media Group
http://genuinewhitefamily.org/ ( အျဖဴေရာင္ မိသားစု) မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment