ေက်းသားႏွစ္ေကာင္၏ပံုျပင္ သည္ အလြန္လူသိမ်ားေသာ နမူနာ တစ္ခုျဖစ္၏။
လူအားလံုးက ၾကား ဖူးၿပီးသားျဖစ္ ေသာ္လည္း ယင္းေက်း သားႏွစ္ေကာင္က လူတို႕၏
ရင္တြင္း သို႕ ထဲထဲဝင္ဝင္မေရာက္ဟုဆိုရ မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ နား
ေထာင္႐ံုသာ၊ ရင္ဝယ္မသိမ္းဆည္း၍ ျဖစ္၏။
ပတ္ဝန္းက်င္သည္ လူကို ေျပာင္းလဲသည္လား ဆိုသည့္ေမး ခြန္းသည္ အလြန္ဝိဝါဒကြဲကာ ျငင္းရ ခုန္ရသည့္အဆိုတစ္ခုျဖစ္သည္။ သို႕ ေသာ္ေက်းသားကား ေျပာင္းလဲသြား သည္မွာအေသအခ်ာ။ လူ႕ဝန္းက်င္၌ လည္း ေျပာင္းလဲသြားၾကသူတို႕က အနမတဂၢ။
ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲ သြားသူသည္ ကိုယ္ပိုင္ခိုင္မာေသာ မူ မရွိသူလား။ မေျပာင္းလဲသူက တရား ေသဝါဒကိုင္ဆြဲထားသူလား၊ ေခါင္းမာ သူလား။ လူသည္ ကိုယ့္မူ၊ ကိုယ့္ စည္းကမ္းႏွင့္ ေနသည္ကပင္ လူဝင္ မဆံ့သူလား ေတြးဆဖြယ္ရာပင္။
ေက်းသားပံုျပင္ထဲက ေက်း သားတစ္ေကာင္ကဲ့သို႕ အျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္လွ်င္ မိမိအဘယ္သို႕ ျပဳမူမည္ နည္း။ အခ်ဳိ႕ကေျပာင္းလဲသည္။ အခ်ဳိ႕ ကမေျပာင္းလဲ။ ဆဲဆိုေသာဓားျပ၊ သူခိုး၊ လူဆိုးမ်ားကဲ့သို႕ စကားမ်ဳိး မိမိပါးစပ္က ထြက္ႏိုင္ပါမည္လား။ အႏိုင္က်င့္မည္လား။ ရက္စက္ရဲ သည္လား...။
ဆဲဆို လုယက္ေသာ လူဆိုးမ်ား သည္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ႐ုပ္ဝတၴဳပစၥည္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ယုတ္မာ၊ ရက္စက္ အႏိုင္က်င့္ျခင္းႏွင့္ ေရႊ၊ ေငြ လဲလွယ္မည္လား။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အတူေျပာင္းလဲ႐ိုး၊ လိုက္ေလ်ာ႐ိုးထံုးစံ ရွိသည္ဟု ဆင္ေျခေပးကာ မိမိလိုခ်င္ မႈကို ဖံုးကြယ္ကာေျပာၾကသည္။
ပံုျပင္ထဲက ေက်းသားပမာ၊ ဆဲ ဆိုျခင္းသည္ ေရာမၿမိဳ႕ေရာက္လွ်င္ ေရာမၿမိဳ႕ကဲ့သို႕က်င့္ရမည့္စကားကို ဥပမာထားေျပာၾကသည္။ ေျပာင္းလဲ သြားသည့္ လူ၏ဆင္ေျချဖစ္သည္။ မိမိ၏အျပဳအမူသည္ သူတို႕ေၾကာင့္ဟု အဘယ္ေၾကာင့္ လက္ညႇိဳးထိုးရဲပါ သနည္း။
လူအျဖစ္ မိမိကိုယ္မိမိ အသိ အမွတ္ျပဳ၊ လက္ခံလိုက္ၿပီးကတည္း က လူအားလံုးသည္ မိမိတို႕ဟန္၊ မိမိ တို႕အေတြး၊ မိမိတို႕သင္ယူခဲ့ေသာ အမွတ္သညာမ်ားႏွင့္ ေနခဲ့၊ ေျပာခဲ့၊ ျပဳမူခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ လူအားလံုး ၏အျပဳအမူ၊ ယခုမွအဘယ္ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားကို အျပစ္တင္ရမည္ နည္း။
သူေတာ္စင္တို႕အလယ္သို႕ ေရာက္သြားသည့္ေက်းသားက ဘုရား စာဆိုသည္။ ယဥ္ေက်းသည္။ လူဆိုး တို႕အလယ္ေရာက္သြားသည့္ ေက်း သားက ဆဲေရး တိုင္းထြာသည္။ ေက်းသားႏွစ္ေကာင္ကို အျပစ္တင္ရ မည္မဟုတ္။ ေန႕စဥ္ေတြ႕ရသမွ်ေသာ လူအားလံုး မိမိအပါအဝင္ ျပဳမူေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ ထိုေက်းသားႏွစ္ဦး ဥပမာ ကို သတိရရန္သာျဖစ္သည္။
ေက်းသားႏွစ္ဦးလံုး အတူတူ ပင္။ ဥပမာအျဖစ္ေပးေသာ နမူနာ ပစၥည္းႏွစ္ခုသာျဖစ္သည္။ ဆဲဆုိေန ေသာလူမ်ား၊ ယုတ္မာေသာလူမ်ားကို ေတြ႕ရလွ်င္ ထိုေက်းသားကုိသတိရ ရန္၊ ဘုရားစာဆို၊ ေမတၱာပုိ႕ေနေသာ သူကိုေတြ႕လွ်င္လည္း ထိုေက်းသား ကိုသတိရရန္သာ... ထိုသူေကာင္း သည္။ ဤသူ... ဟူ၍ဝင္ေရာက္ မဆံုးျဖတ္ရန္သာျဖစ္၏။
မိမိတို႕၌ အျခားသူမ်ားအေပၚ ဝင္ေရာက္ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ ေရွး ဦးစြာမိမိကိုယ္မိမိ ဆံုးျဖတ္ၾကည့္လွ်င္ သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မည္။ မိမိကိုယ္ မိမိဆံုးျဖတ္ရဲသည္လား။ ရယ္စရာပင္ မဟုတ္ပါလား။ မိမိသည္မည္သို႕ေသာ သူမ်ဳိးနည္း...။ သတိၱရွိစြာဆံုးျဖတ္ ၾကည့္ပါ။
မိမိ၏ ဘက္လိုက္မႈကိုေတြ႕ရ ပါလိမ့္မည္။ မိမိတစ္ေယာက္တည္း ကိုပင္ ဘက္လိုက္သည္ဆိုလွ်င္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ၏ ဆံုးျဖတ္မႈသည္ မွန္ပါမည္လား။ ဘက္တစ္ခုခု၌ ရပ္တည္ေနေပလိမ့္ မည္။
ေက်းသားႏွစ္ဦးလံုးကမူ သူတို႕ ဘဝ သူတို႕ေက်နပ္ေနၾက၊ ဝမ္း ေျမာက္ဝမ္းသာ၊ ထပ္တလဲလဲရြတ္ေန ၾကသည္။ မည္သည့္ေက်းသားကိုမွ ျပင္ေပးစရာမလိုေပ။ မိမိတုိ႕သည္ လည္း ထိုေက်းသားတစ္ဦးဦးကဲ့သို႕ ပင္ ထင္ရာ၊ ျမင္ရာ ရြတ္ဆိုေနၾက သည္မဟုတ္ပါလား...။
ပတ္ဝန္းက်င္သည္ လူကို ေျပာင္းလဲသည္လား ဆိုသည့္ေမး ခြန္းသည္ အလြန္ဝိဝါဒကြဲကာ ျငင္းရ ခုန္ရသည့္အဆိုတစ္ခုျဖစ္သည္။ သို႕ ေသာ္ေက်းသားကား ေျပာင္းလဲသြား သည္မွာအေသအခ်ာ။ လူ႕ဝန္းက်င္၌ လည္း ေျပာင္းလဲသြားၾကသူတို႕က အနမတဂၢ။
ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲ သြားသူသည္ ကိုယ္ပိုင္ခိုင္မာေသာ မူ မရွိသူလား။ မေျပာင္းလဲသူက တရား ေသဝါဒကိုင္ဆြဲထားသူလား၊ ေခါင္းမာ သူလား။ လူသည္ ကိုယ့္မူ၊ ကိုယ့္ စည္းကမ္းႏွင့္ ေနသည္ကပင္ လူဝင္ မဆံ့သူလား ေတြးဆဖြယ္ရာပင္။
ေက်းသားပံုျပင္ထဲက ေက်း သားတစ္ေကာင္ကဲ့သို႕ အျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္လွ်င္ မိမိအဘယ္သို႕ ျပဳမူမည္ နည္း။ အခ်ဳိ႕ကေျပာင္းလဲသည္။ အခ်ဳိ႕ ကမေျပာင္းလဲ။ ဆဲဆိုေသာဓားျပ၊ သူခိုး၊ လူဆိုးမ်ားကဲ့သို႕ စကားမ်ဳိး မိမိပါးစပ္က ထြက္ႏိုင္ပါမည္လား။ အႏိုင္က်င့္မည္လား။ ရက္စက္ရဲ သည္လား...။
ဆဲဆို လုယက္ေသာ လူဆိုးမ်ား သည္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ႐ုပ္ဝတၴဳပစၥည္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ယုတ္မာ၊ ရက္စက္ အႏိုင္က်င့္ျခင္းႏွင့္ ေရႊ၊ ေငြ လဲလွယ္မည္လား။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အတူေျပာင္းလဲ႐ိုး၊ လိုက္ေလ်ာ႐ိုးထံုးစံ ရွိသည္ဟု ဆင္ေျခေပးကာ မိမိလိုခ်င္ မႈကို ဖံုးကြယ္ကာေျပာၾကသည္။
ပံုျပင္ထဲက ေက်းသားပမာ၊ ဆဲ ဆိုျခင္းသည္ ေရာမၿမိဳ႕ေရာက္လွ်င္ ေရာမၿမိဳ႕ကဲ့သို႕က်င့္ရမည့္စကားကို ဥပမာထားေျပာၾကသည္။ ေျပာင္းလဲ သြားသည့္ လူ၏ဆင္ေျချဖစ္သည္။ မိမိ၏အျပဳအမူသည္ သူတို႕ေၾကာင့္ဟု အဘယ္ေၾကာင့္ လက္ညႇိဳးထိုးရဲပါ သနည္း။
လူအျဖစ္ မိမိကိုယ္မိမိ အသိ အမွတ္ျပဳ၊ လက္ခံလိုက္ၿပီးကတည္း က လူအားလံုးသည္ မိမိတို႕ဟန္၊ မိမိ တို႕အေတြး၊ မိမိတို႕သင္ယူခဲ့ေသာ အမွတ္သညာမ်ားႏွင့္ ေနခဲ့၊ ေျပာခဲ့၊ ျပဳမူခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ လူအားလံုး ၏အျပဳအမူ၊ ယခုမွအဘယ္ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားကို အျပစ္တင္ရမည္ နည္း။
သူေတာ္စင္တို႕အလယ္သို႕ ေရာက္သြားသည့္ေက်းသားက ဘုရား စာဆိုသည္။ ယဥ္ေက်းသည္။ လူဆိုး တို႕အလယ္ေရာက္သြားသည့္ ေက်း သားက ဆဲေရး တိုင္းထြာသည္။ ေက်းသားႏွစ္ေကာင္ကို အျပစ္တင္ရ မည္မဟုတ္။ ေန႕စဥ္ေတြ႕ရသမွ်ေသာ လူအားလံုး မိမိအပါအဝင္ ျပဳမူေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ ထိုေက်းသားႏွစ္ဦး ဥပမာ ကို သတိရရန္သာျဖစ္သည္။
ေက်းသားႏွစ္ဦးလံုး အတူတူ ပင္။ ဥပမာအျဖစ္ေပးေသာ နမူနာ ပစၥည္းႏွစ္ခုသာျဖစ္သည္။ ဆဲဆုိေန ေသာလူမ်ား၊ ယုတ္မာေသာလူမ်ားကို ေတြ႕ရလွ်င္ ထိုေက်းသားကုိသတိရ ရန္၊ ဘုရားစာဆို၊ ေမတၱာပုိ႕ေနေသာ သူကိုေတြ႕လွ်င္လည္း ထိုေက်းသား ကိုသတိရရန္သာ... ထိုသူေကာင္း သည္။ ဤသူ... ဟူ၍ဝင္ေရာက္ မဆံုးျဖတ္ရန္သာျဖစ္၏။
မိမိတို႕၌ အျခားသူမ်ားအေပၚ ဝင္ေရာက္ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ ေရွး ဦးစြာမိမိကိုယ္မိမိ ဆံုးျဖတ္ၾကည့္လွ်င္ သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မည္။ မိမိကိုယ္ မိမိဆံုးျဖတ္ရဲသည္လား။ ရယ္စရာပင္ မဟုတ္ပါလား။ မိမိသည္မည္သို႕ေသာ သူမ်ဳိးနည္း...။ သတိၱရွိစြာဆံုးျဖတ္ ၾကည့္ပါ။
မိမိ၏ ဘက္လိုက္မႈကိုေတြ႕ရ ပါလိမ့္မည္။ မိမိတစ္ေယာက္တည္း ကိုပင္ ဘက္လိုက္သည္ဆိုလွ်င္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ၏ ဆံုးျဖတ္မႈသည္ မွန္ပါမည္လား။ ဘက္တစ္ခုခု၌ ရပ္တည္ေနေပလိမ့္ မည္။
ေက်းသားႏွစ္ဦးလံုးကမူ သူတို႕ ဘဝ သူတို႕ေက်နပ္ေနၾက၊ ဝမ္း ေျမာက္ဝမ္းသာ၊ ထပ္တလဲလဲရြတ္ေန ၾကသည္။ မည္သည့္ေက်းသားကိုမွ ျပင္ေပးစရာမလိုေပ။ မိမိတုိ႕သည္ လည္း ထိုေက်းသားတစ္ဦးဦးကဲ့သို႕ ပင္ ထင္ရာ၊ ျမင္ရာ ရြတ္ဆိုေနၾက သည္မဟုတ္ပါလား...။
No comments:
Post a Comment