Pages

Tuesday, January 31, 2012

ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျပာဆိုဆက္ဆံတတ္ပါေစ











ေၾကာ္ျငာထည့္ထားတဲ့ အိမ္ၿခံေျမကိစၥပဲလုိ႔ တြက္ဆၿပီး အားရဝမ္းသာ ဖုန္းကုိ ဖြင့္လုိက္ပါတယ္။ Nokia လက္ကုိင္ဖုန္းေလးဆီက ေလးျဖဴရဲ႕ ျမဴးၾကြတဲ့ Ring Tone သံေၾကာင့္ ဖတ္လက္စ သတင္းစာ ကုိ ခဏခ်ၿပီး တစ္ဘက္က ဆက္ သြယ္လာတဲ့ ဖုန္းနံပါတ္ကုိ ၾကည့္ လုိက္မိပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း တစ္ေနရာမွ ဆက္သြယ္လာတဲ့ ႀကဳိး ဖုန္းတစ္လုံးမုိ႔ ေၾကာ္ျငာထည့္ထားတဲ့ အိမ္ၿခံေျမ ကိစၥပဲလုိ႔ တြက္ဆၿပီး အား ရဝမ္းသာ ဖုန္းကုိ ဖြင့္လုိက္ပါ တယ္။ ''ဟဲလုိ အမိန္႔ရွိပါခင္ဗ်ာ'' ''ဟဲလုိ၊ ဖုနး္နံပါတ္ ဝ၉၅ဝ၆၉၈ ကပါလားရွင္'' ''ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ'' ''ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ေရာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလး ေတြ႕ လုိ႔ပါ'' ''ဟုတ္ကဲ့၊ ဘာမ်ားသိခ်င္ပါ သလဲ'' ''ေတာင္ဥကၠလာပ ၅ ရပ္ကြက္ ေနာ္'' ''ဟုတ္ကဲ့ပါ'' ''အက်ယ္က ၂ဝ x ၆ဝ ေနာ္'' ''ဟုတ္ကဲ့ပါ'' ''ဘာနဲ႔ နီးလဲဟင္'' ''နႏၵဝန္ေစ်းနဲ႔ နီးပါတယ္'' ''ေရ၊ မီးေကာပါလားဟင္'' ''ဟုတ္ကဲ့ ပါပါတယ္'' ''ေစ်းဘယ္ေလာက္ေခၚလဲ ဦး'' ''.... သိန္းပါ'' ''အေလွ်ာ့ အတင္းေတာ့ ရွိေသး လားဟင္'' ''ရွိပါတယ္။ နည္းနည္းပါးပါး ေတာ့ ရွိပါတယ္'' ''ဦးနာမည္ေလး တဆိတ္ ေလာက္ ေျပာပါလားဟင္'' ''ေနပါဦးသမီးရဲ႕။ သမီးက ဝယ္မယ့္သူလား။ အက်ဳိးေဆာင္ လား'' ''သမီးက အိမ္ၿခံေျမ အက်ဳိး ေဆာင္ကပါ'' ''ေၾသာ္ အက်ဳိးေဆာင္ကလား။ အက်ဳိးေဆာင္ခေတာ့ ဝမ္းပါဆင့္ပဲ ေပးလုိ႔ရမွာေနာ္သမီး'' ''ေၾသာ္ဟုတ္လား'' ''ဂြပ္''ဆုိတဲ့ တစ္ဘက္က ဖုန္းခ်သံကို ၾကားလုိက္ရပါတယ္။ ခုတစ္ေလာ ဒီလုိဖုန္းေတြ တစ္ ေန႔သုံး၊ ေလးႀကိမ္ေလာက္ လာတတ္ ပါတယ္။ မိတ္္ေဆြအေပါင္းအသင္း တစ္ေယာက္န႔ဲပတ္သက္ၿပီး အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ကိစၥေလးေတြ ကူညီလုပ္ကုိင္ေပး ရင္း အေရာင္းေၾကာ္ျငာေတြမွာ ကုိယ့္ ရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကို ထည့္သုံးမိလုိ႔ပါ။ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္သြားရင္ ပြဲခေလး ဘာေလးရလုိရျငားေပါ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ေဝစားတတ္တဲ့ အက်ဳိးေဆာင္မ်ဳိးနဲ႔ ဆုိရင္ တစ္က်ပ္ေလာက္ေတာ့ ရ တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုတစ္ ေလာ ဒီဖုန္းသံေတြေၾကာင့္ အားမလုိ အားမရျဖစ္မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အသံေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး။ အေျပာ ေၾကာင့္ပါ။ ဒီထက္ပုိေျပာရရင္ ထိေရာက္မႈမရွိတဲ့ ဆက္သြယ္မႈ ညံ့ ဖ်င္းတဲ့ဆက္သြယ္မႈ Poor Communication ေၾကာင့္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ေတြ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္ အလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ ကြၽမ္းက်င္မႈရွိဖုိ႔၊ ပ႐ုိ -Pro ပီသဖုိ႔ လုိေနပါေသးတယ္။ ကြၽမ္းက်င္မႈမရွိတဲ့အတြက္ အခ်ိန္ ေတြကုန္တယ္။ စြမ္းအားေတြ ျပဳန္း တီးတယ္။ ေငြကုန္တယ္။ ဘာမွ အက်ဳိးမရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ ေဝဒနာစိတ္ကေလးနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါး ကိုေရးျဖစ္တာပါ။ ဖူးစာဖက္အက်ဳိးေဆာင္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြ တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာ တဲ့အတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ လဲ တြင္က်ယ္လာပါတယ္။ ေနရာ တုိင္းမွာ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ ကုမၸဏီေတြ အလွ်ဳိလွ်ဳိေပၚေပါက္လာ ပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ပတ္သက္လာ လုိ႔ ဟုိတစ္ေလာက လွည္းတန္း ဘက္ မိတ္ေဆြအမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ အိမ္သစ္တက္ မဂၤလာ ပြဲမွာ ႀကဳံခဲ့ရတာေလးကို ေရးပါရ ေစဦး။ အိမ္ရွင္က တည္ခင္းေကြၽး ေမြးတဲ့ စားစရာေတြကို သုံးေဆာင္ ၿပီး လုပ္ငန္းကုိင္ငန္းအေၾကာင္းေတြ ဟုိစစ၊ ဒီစစ ေျပာၾကရင္း အိမ္ရွင္ရဲ႕ အစ္မျဖစ္သူက သူ႔လုပ္ငန္းအေၾကာင္း ကုိ အားရပါးရ ေျပာျပပါတယ္။ ေျပာ႐ုံတင္မက အသင့္ပါလာတဲ့ ဓာတ္ပုံအေထာက္အထားေတြကိုပါ ထုတ္ျပပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဖူးစာဖက္ အက်ဳိးေဆာင္မွန္းသိလုိက္ရပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးက ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာပဲ ၾကားဖူး ပါတယ္။ တိုးတက္လာတဲ့ ဒီေခတ္ ႀကီးမွာ တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြက ပညာ ေရးအတြက္လုံးပန္းရင္း ခ်စ္ေရး ႀကိဳက္ေရးေတြဘက္ကုိအာ႐ုံမေရာက္ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ပညာစုံလုိ႔ အလုပ္ ခြင္ဝင္ရျပန္ေတာ့ အားခ်ိန္ နားခ်ိန္ ကနည္းတဲ့အေၾကာင္း၊ အိမ္ေထာင္ ေရးဘက္မွာ အာ႐ုံေရာက္လာတဲ့အခါ က်ျပန္ေတာ့ အရြယ္က ခပ္ဟုိင္းဟုိင္း ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒီအတြက္ အျပင္ထြက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ဖက္ရွာ ဖုိ႔လဲ အခက္အခဲရွိေၾကာင္း၊ ဒီ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ႐ုပ္ရည္ေရာ၊ ပညာေရာ၊ အသုိင္းအဝုိင္းေရာရွိၾကတဲ့ သူေတြ ေတာင္ အိမ္ေထာင္မျပဳျဖစ္ၾက ေၾကာင္း၊ ဒီအတြက္ မိဘေတြက အကူအညီေတာင္းတာေတြရွိလာတဲ့ အတြက္ ဖူးစာဖက္ အက်ဳိးေဆာင္ အလုပ္ကုိ လုပ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပပါတယ္။ သူမ လုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္၊ ကူညီႏုိင္တဲ့ အကူ အညီကုိ သူမ်ားေတြ နားလည္ လက္ ခံေအာင္ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိႏုိင္တဲ့ အက်ဳိးေဆာင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ မွန္း အကဲခတ္လုိက္မိပါတယ္။ သူမ ကုိယ္တုိင္က အပ်ဳိႀကီးျဖစ္ၿပီး ဒီအခ်ိန္ ထိ သူမေအာင္သြယ္ေပးခဲ့တဲ့ စုံတြဲေတြက သာယာခ်မ္းေျမ႕စြာနဲ႔ ဘဝခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတာ ကိုျမင္ရေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေၾကာင္း ေတြကုိပါ အားတက္သေရာ ေျပာျပ ပါတယ္။ ခုလက္ရွိမွာေတာင္ အေမရိ က ေရာက္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသားတစ္ ေယာက္က ဆရာဝန္မေလးလုိခ်င္ တယ္ဆုိလုိ႔ ႀကဳိးစားေပးေနရတယ္ ဆုိၿပီးေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ျမန္မာေတြလဲ ကမၻာ့ရြာႀကီးထဲ သုိ႔ ဝင္ေရာက္သြားၿပီလုိ႔ ေတြးလုိက္ မိပါတယ္။ ဒီေလာက္ထိ ေခတ္ေရွ႕ ကုိ ေျပးၿပီး ေရပန္းစားလာတဲ့ ဝန္ ေဆာင္မႈပါ။ ဒီလုိ အေရးပါလာတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈကို ဒီအခ်ိန္အထိ ျဖစ္ ကတတ္ဆန္း လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ ငန္းရွင္ေတြလဲ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဖူးစာ ဖက္ အက်ဳိးေဆာင္ အပ်ဳိႀကီးက ေတာ့ သူမ ဘာလုပ္တတ္တယ္။ သူမ လုပ္ငန္းက လူေတြကို ဘယ္ လုိအက်ဳိးျပဳတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းအေပၚ သူမရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ သူမလုပ္ငန္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကုိယ္က်ဳိးအတၱ မေပၚလြင္ေစဘဲ သတင္းေပးသြားတာ အတုယူစရာပါပဲ။ မားကက္တင္း လုပ္ငန္းကုိ ဆယ္စုႏွစ္နီးပါး လုပ္ကုိင္ ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္လဲ အေတာ္ေလး ပညာရလုိက္ပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈဆုိ တာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေန သူတစ္ပါးကို ေပးႏုိင္တဲ့ သီးျခား ကြၽမ္းက်င္မႈ ဒါမွမဟုတ္ The Particular Skills of Help that a person is able Offer ကိုဆုိလုိတာ ပါ။ ဒီေနရာမွာ သီးျခားကြၽမ္းက်င္မႈ Particular Skills ဆုိတာ ကုိယ္က ဘာလုပ္တတ္သလဲ။ ဘာကုိ ကြၽမ္း ကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္သလဲ။ ကုိယ္ဘာကို လုပ္ေပးႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ သေဘာပါ။ ဝန္ေဆာင္မႈမွာ ကုိယ္လုပ္ ေပးႏုိင္တာကို သူတစ္ပါးသိေအာင္ လုပ္ရတာ။ သူတစ္ပါးလုိခ်င္တာကို ကုိယ္သိေအာင္လုပ္ရတာေတြဟာ အေျခခံသေဘာပါပဲ။ ဒီလုိ သိႏိုင္ဖုိ႔ အတြက္ အဓိကက်တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ ဟာ ဆက္သြယ္ျခင္းပါ။ ထိေရာက္ တဲ့ဆက္သြယ္ျခင္းဟာ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြမွာ အေတာ္ကို အေရးပါ ပါတယ္။ ဒီအတြက္ထိေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္ျခင္း Effective Comm-unication ဆုိတာကုိ နည္းနည္္းေလး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ထိေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္ျခင္း ဆက္သြယ္ျခင္းရဲ႕ သေဘာက သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုိ ဖလွယ္ ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထိ ေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္ျခင္းဆုိတာက ေတာ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ဖလွယ္႐ုံသက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ သတင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာရွိတဲ့ စိတ္ ခံစားခ်က္ေတြကို နားလည္သေဘာ ေပါက္ၿပီး အက်ဳိးရလဒ္ေကာင္းေတြ ကို ရရွိေစတဲ့ ဆက္သြယ္မႈျဖစ္မွသာ ထိေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္မႈလုိ႔ ေခၚ ႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေရာင္း မယ္ဆုိတဲ့ သတင္းတစ္ခုကို ေပး လုိက္တယ္။ ဒီသတင္းကို ရၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ဆီကုိ ဆက္သြယ္လာၾက တဲ့ အိမ္ၿခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အရင္ဦးဆုံး သူတုိ႔ ဘယ္ကမွန္း၊ ဘာေတြကို လုပ္ေပး ႏုိင္မွန္း မေျပာျပတတ္ၾကပါဘူး။ ၿပီး ေတာ့ ဒီသတင္းကိုေပးတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ဒီသတင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိသေဘာထားေတြရွိမွန္း သိ ေအာင္ မႀကဳိးစားခ်င္ၾကဘူး။ ဒီလုိ သိဖုိ႔ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတာကို နားေထာင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ နားေထာင္ျခင္းဟာ ထိေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္ျခင္းမွာ အေရးပါတဲ့ စြမ္း ရည္တစ္ခုပါပဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြကို ေမး၊ ၿပီးေတာ့ သတင္းေပးသူရဲ႕ နာမည္ကုိ ရယူဖုိ႔ ႀကဳိးစားၾကပါတယ္။ ဘာမွ အလုပ္ မျဖစ္ဘဲ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဖုန္းခပုိ ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အေသအခ်ာ သင္ယူေလ့ က်င့္မထားတဲ့အတြက္ျဖစ္ရတာပါ။ ဒီလုိမ်ဳိး ဆက္သြယ္လာမႈေတြ ကို လက္ခံနားေထာင္ေပးရင္း ဒါေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲလုိ႔ သုံးသပ္ ၾကည့္မိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆက္သြယ္တဲ့အခါ အဓိကျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကေတာ့ စိတ္ ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ The Basic Problem in Communication is Mentality ပါပဲ။ ဒီစိတ္ပုိင္းဆုိ္င္ရာ ျပႆနာေတြမွာ ပထမ ျပႆနာက ေတာ့ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း Selfishness ပါ။ ကုိယ့္အတြက္ ကုိယ့္ မိသားစုအတြက္၊ ကုိယ့္မိဘ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြအတြက္ ကုိယ္နဲ႔ သိကြၽမ္းရင္းႏွီးသူေတြအတြက္ ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ဳိးနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိ တာမ်ဳိးဟာ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ တာပါပဲ။ ေနာက္ဒုတိယ တစ္မ်ဳိးက ေတာ့ လူတစ္ဘက္သားေနရာကေန မစဥ္းစားဘဲ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာကိုပဲ လုပ္တတ္တဲ့၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ဗဟုိ ျပဳတတ္တဲ့ Self - Centeredness စိတ္အေျခအေနမ်ဳိးပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ လူဘုံအလယ္မွာ ေဆးလိပ္ ေသာက္တတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္အေျခအေနမ်ဳိးပါ။ ေနာက္ တတိ ယမ်ဳိးဆက္ကေတာ့ မာနစိတ္၊ ဘဝင္ ျမင့္တဲ့စိတ္ Arrogance ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလုိလူေတြရဲ႕ စိတ္အေျခ အေနကေတာ့ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ငါေျပာတာပဲ အမွန္ဆုိတဲ့ အေျခအေန မ်ဳိးပါ။ အေမမွာခဲ့ေပမယ့္ တစ္ဘက္သားနဲ႔ ဆက္ဆံေျပာ ဆုိတဲ့အခါ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စိတ္အေျခအေန တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး နားလည္မႈေတြ လြဲ မွားၿပီး လုပ္ငန္းထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ မႈကုိ ထိခုိက္ေစတတ္ပါတယ္။ တစ္ နည္းေျပာရရင္ ေဖာက္သည္ ေကာင္း ေတြကို ဆုံး႐ႈံးသြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီေၾကာ္ျငာေလး ထည့္ၿပီး ေနာက္ ဖုန္းေတြ ဆက္တုိက္ လာ ကတည္းက ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးခ်င္ ေနတာပါ။ ယွဥ္ၿပဳိင္မႈေတြ မ်ားလြန္း လွတဲ့ ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဘယ္ အလုပ္ မွ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မလုပ္ေစခ်င္ ပါ ဘူး။ ၿပီးေတာ့ အရပ္စကားရွိပါ တယ္။ အေမမွာရင္ မွာတဲ့အတုိင္း ဆုိတဲ့စကားပါ။ အေမက လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က ဒီလုိမလုပ္နဲ႔၊ ဒီလုိ မကုိင္နဲ႔ လုိ႔ မွာခဲ့ေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္ မွာ ဒီလုိလုပ္မွ အက်ဳိးရွိႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အေမမမွာခဲ့ေပမယ့္ လုပ္ရမွာပါ။ ကာလ ေဒသ ပေယာဂေတြေၾကာင့္ အေျခအေနေတြက ေျပာင္းလဲတတ္ ပါတယ္။ အေျခအေနနဲ႔အတူ လုိက္ပါ ေျပာင္းလဲႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားရမွာပါ။ ဝန္ေဆာင္မႈရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဒီေဆာင္းပါး လက္စမသတ္ခင္ တစ္ေန႔မွာပဲ ဖုန္းဝင္လာပါတယ္။ ဝင္ လာတဲ့ ဖုန္းနံပါတ္ကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္ မပါ့တပါနဲ႔ပဲ ဖုန္းကို ေကာက္ကုိင္ လုိက္ပါတယ္။ ''ဟဲလုိ'' ''ဟဲလုိ ဖုန္းနံပါတ္ ဝ၉၅ဝ၆၉၈ ကပါလားရွင္'' ''ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ'' ''သမီးက ... အိမ္ၿခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ကပါ။ ဦးရဲ႕ ေတာင္ ဥကၠလာပ ၅ ရပ္ကြက္ထဲက ၂ဝေပx ၆ဝေပ ေျမကြက္ေလး ေရာင္းဖုိ႔ ေစ်း ကြက္ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ေၾကာ္ျငာထား တာေတြ႕လုိ႔ပါ'' ''ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ဘာမ်ားသိခ်င္ ပါသလဲ'' ''ဦးက ပုိင္ရွင္ပဲလားရွင္'' ''ဦးမိတ္ေဆြရဲ႕ ေျမကြက္ပါ။ ဦးကုိယ္တုိင္ ဝယ္ေပးထားတာမုိ႔ ဦးက ကူညီေပးတာပါ'' ''သမီးတုိ႔ အက်ဳိးေဆာင္ေပးလုိ႔ ရမလားလုိ႔ သိခ်င္လုိ႔ပါဦး။ သမီးတုိ႔ ဆီမွာ ဝယ္လက္ရွိေနလုိ႔ပါ'' ''ဟုတ္လား။ ရပါတယ္။ ဒါ ေပမယ့္ အက်ဳိးေဆာင္ခကေတာ့ ဝမ္း ပါဆင့္ပဲေပးလုိ႔ရမယ္သမီး'' ''ရပါတယ္ ဦး။ ေစ်းဘယ္ ေလာက္ေခၚထားပါသလဲ'' ''.... သိန္းပါ'' ''အေလွ်ာ့အတင္းေကာ ရွိေသး လားဦး'' ''ရွိပါတယ္'' ''က်န္တ့ဲအခ်က္အလက္ေတြ က ေၾကာ္ျငာထဲကအတုိင္းပဲေနာ္ဦး'' ''ဟုတ္ကဲ့ပါသမီးရယ္'' ''အဲဒါဆုိ ဝယ္လက္ကုိ ေျပာ ျပၿပီး ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဦးဆီကုိ ဖုန္း ျပန္ဆက္ပါ့မယ္။ ဦးနာမည္ေလး တစ္ဆိတ္ေလာက္ ေျပာေပးပါလား'' ''ဦး ... ပါ'' ''ေက်းဇူးပါဦး။ သမီးၾကည့္ျဖစ္ မယ္ဆုိရင္ ဒီဖုန္းပဲ ျပန္ဆက္လုိက္ ပါမယ္'' ''ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္'' ဒီတစ္ခါဖုန္းဆက္လာတဲ့ သမီး ေလးရဲ႕ ဆက္သြယ္မႈအရည္အခ်င္းက အရင္သမီးေလးရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြ နဲ႔ အေတာ့္ကုိ ကြာပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ တစ္ဘက္လူရဲ႕ လုိအင္ဆႏၵကုိ အရင္သိေအာင္ ႀကဳိး စားၿပီးမွ သူဘာလုပ္ေပးႏုိ္င္တယ္ဆုိ တာ တစ္ဘက္လူကုိ အသိေပးပါ တယ္။ မိမိဘက္က ဝယ္လက္ အေျခ အေနကိုလဲ သိပုံရပါတယ္။ ဝယ္လက္က တကယ္ဝယ္မယ့္ အေျခအေနမ်ဳိးဆုိရင္ ဝမ္းပါဆင့္လဲ မဆုိးဘူးေလ။ အေရာင္းအဝယ္ သေဘာအရ အေျခအေနေပၚမူတည္ ၿပီး မီးစင္ၾကည့္ကရမွာပဲ မဟုတ္ လား။ ဒီလုိပါးနပ္လိမၼာတဲ့ အက်ဳိး ေဆာင္းမ်ဳိးျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဝယ္ လက္ လာၾကည့္ျဖစ္တာ၊ မျဖစ္တာ ခဏထားဦး၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လက္ခံစကားေျပာေပးရတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ကို စိတ္ခ်မ္းသာမႈရေစတာ အမွန္ ပါပဲ။ ဒါဟာ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ရဲ႕ အႏွစ္သာရ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အုိင္တီ ေခတ္လုိ႔ ေၾ<ြကးေၾကာ္ေနၾကတဲ့ ၂၁ ရာစုေခတ္ ထဲမွာ ျမန္လြန္းလွတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ကြန္ရက္ေတြေၾကာင့္ ဝင္ေငြ စီး ေၾကာင္းေတြ ကုိယ့္ဆီကုိ ဒလေဟာ ဝင္ေရာက္လာႏုိင္သလုိ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း က်႐ႈံးသြားၾကတာလဲ ဒုနဲ႔ ေဒးပါပဲ။ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ ဆက္သြယ္မႈစြမ္းရည္ပါ။ ဆက္သြယ္ မႈစြမ္းရည္တုိးတက္ေအာင္ အဆက္ မျပတ္ေလ့လာသင့္ယူေနဖုိ႔လုိအပ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး လုိအပ္ တာေတြကေတာ့ အေတာ္မ်ားပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးႀကီးတာကို အရင္လုပ္လုိက္ရင္ေတာ့ အေကာင္း ဆုံးပါပဲ။ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် လုပ္ေဆာင္ ေနၾကတဲ့ လူလူခ်င္း ဆက္သြယ္ေရး စြမ္းရည္ေတြပိုမုိတုိးတက္လာဖုိ႔အတြက္ ဒီထက္မကပုိၿပီးႀကဳိးစားၾကပါစုိ႔။
                                                                                                                                     စံ၀င္းထြန္း
 ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment