Thursday, December 22, 2011

ဘယ္လုိလူမ်ဳိးကုိ “ပညာတတ္”ဟု ေခၚပါသလဲ?



ပညာတတ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ပညာရွိဟု မိမိ ေဖာ္ညြန္းခဲ႔သည့္ အဓိပၸါယ္ကုိ လူသည္ ေမ်ာက္မွ ဆင္းသက္သည္ ဆုိသည့္ အေၾကာင္းမွ စတင္ ရွင္းလင္း တင္ျပလုိပါသည္။ မိမိတုိ႔သည္ တခ်ိန္က လူသည္ ေမ်ာက္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု သိရွိ သင္ယူခဲ႔ရသည္။ ယခုအခါတြင္မူ ေမ်ာက္တုိ႔ မည္သည္မွာ လူ႔အမ်ဳိးအႏြယ္ မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေဖာ္ထုတ္လာၾကသည္။ (Google တြင္ “about monkey” ဟု ရွာေဖြေလ့လာ ၾကည့္ႏုိင္ပါသည္။) ေမ်ာက္တုိ႔၏ ဥာဏ္ႏွင့္ လူတုိ႔၏ ဥာဏ္မွာ မတူဘဲ ကြာျခားသည္။
မိမိ ကြန္ပ်ဴတာ ပရုိဂရမ္သင္ခဲ႔စဥ္က ဆရာသည္ ဒီဟာကျဖင့္ ေမ်ာက္လုပ္ရပ္၊ ဒီဟာကျဖင့္ လူလုပ္ရပ္ဟု မၾကာခဏ ခုိင္းႏွဳိင္း ဥပမာ ေျပာခဲ႔ဖူးသည္။ ေမ်ာက္ႏွင့္ လူတုိ႔၏ ဥာဏ္ ကြာျခားခ်က္ကုိ ဥပမာ ရုိးရုိးႏွင့္ ျပရလွ်င္ – ၁ ႏွင့္ ၂ ကုိ ေပါင္းေသာ္ ၃ ရသည္ ဟု သိတတ္ နားလည္ျခင္းသည္ ေမ်ာက္တုိ႔၏ ဥာဏ္အဆင့္သာ ျဖစ္သည္။ တနည္းဆုိေသာ္ ၁ ႏွင့္ ၂ ကုိ ေပါင္းေသာ္ ၃ ရသည္ဟု ပုံေသ နားလည္ သိမွတ္တတ္ျခင္းသည္ ေမ်ာက္တုိ႔ အားလည္း စံနစ္တက် သင္ေပးပါက သူတုိ႔လည္း ထုိသုိ႔ နားလည္ သိမွတ္ တတ္သည္ဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၃ ရေအာင္ မည္သည့္ ဂဏန္းမ်ားကုိ ေပါင္းရမည္ ဆုိသည္မွာကား ေမ်ာက္တုိ႔ မစဥ္းစား တတ္ေတာ့ေပ။ လူတုိ႔သည္ကား ၃ ရေအာင္ မည္သုိ႔ ေပါင္းရမည္ကုိ ႀကံဖန္တတ္သည္။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ ေမ်ာက္တုိ႔၏ ဥာဏ္ရည္ႏွင့္ လူတုိ႔၏ ဥာဏ္ရည္ ကြာျခားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေမ်ာက္တုိ႔ႏွင့္ မတူသည့္ လူတုိ႔၏ ဥာဏ္ရည္သည္ကား ေတြးေတာ ႀကံဆ တတ္ျခင္း၊ တီထြင္ ဖန္တီး တတ္ျခင္း၊ စသည့္ စဥ္းစား တတ္သည့္ ဥာဏ္မ်ဳိး ရွိျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိဥပမာျဖင့္ ဆက္လက္ ႏွဳိင္းယွဥ္ ေျပာရလွ်င္ မိမိတုိ႔အား မူလတန္းမွ အထက္တန္း အထိ ပညာ သင္ေပးလုိက္သည့္ အထက္တန္း ပညာတြင္ ၁ ကုိ ၂ ႏွင့္ ေပါင္းေသာ္ ၃ ရသည္ဆုိသည့္ အဆင့္အထိသာ ျဖစ္ေပသည္။ တကၠသုိလ္သုိ႔ တက္သည့္ အခါတြင္ ၃ ရေအာင္ မည္သုိ႔ စဥ္းစား ရမည္ကုိ နည္းလမ္းေပး သင္ေပးလုိက္သည္။ လက္ေတြ႔ ဘဝတြင္မူ မိမိတုိ႔သည္ အျခား ကိန္းဂဏန္း မ်ားအား ဆက္လက္၍ မည္သုိ႔ ေပါင္း၊ ႏွဳတ္၊ ေျမွာက္၊ စားရမည္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ဆက္လက္ ေလ့လာၿပီး၊ ကုိယ္တုိင္ ႀကံဆ ၾကရေတာ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အထက္တန္း ေအာင္သည္ကုိ ပညာတတ္သည္ဟု ေခၚဆုိႏုိင္မည္ မဟုတ္သလုိ၊ တကၠသုိလ္ ဘြဲ႕ရျဖစ္၍လည္း ပညာတတ္သည္ဟု မဆုိႏုိင္ေပ။ ထုိအဆင့္မ်ားသည္ အကယ္စင္စစ္ စာတတ္ျခင္း၊ ဗဟုသုတ တစ္ခု ျပည့္စုံျခင္း အဆင့္မွ်သာ ရွိေသးသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေပမည္။ သင္ယူ တတ္ေျမာက္ ခဲ႔သည့္ စာေပ ဗဟုသုတမ်ား အေပၚ အေျခခံၿပီး လက္ေတြ႔ ေတြးေတာ ႀကံဆတတ္၍ ထုိ ဗဟုသုတမ်ားကုိ အက်ဳိးရွိရွိ ေကာင္းစြာ အသုံးခ်တတ္ျခင္းသည္ သာလွ်င္ ပညာတတ္ျခင္းဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာကုိ အဂၤလိပ္လုိ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိရာတြင္ – “Knowledge is the awareness and understanding of facts, truths or information gained. Wisdom is the ability to apply knowledge.” ဟုဆုိသည္။ ဤစကားရပ္ကုိ ဥပမာျပ ရွင္းရပါမူ- ေရႊကုိ ေရႊဟု မသိသူမွာ စာမတတ္သူ၊ ဗဟုသုတ မရွိသူျဖစ္သည္။ ေရႊကုိ ေရႊဟု သိပါက ထုိသူသည္ ဗဟုသုတရွိသူ စာတတ္သူ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္မွ ေရႊ၏ တန္ဖုိးကုိ နားလည္ၿပီး ထုိေရႊကုိ အက်ဳိးရွိရွိ ေကာင္းစြာ အသုံးခ်တတ္သူသည္ ပညာတတ္သူ ျဖစ္ေတာ့သည္။
သုိ႔ရာတြင္ လူတစ္ေယာက္သည္ ဗဟုသုတ တစ္ခုခု ျပည့္စုံ၍ သူ႔ထံရွိသည့္ ဗဟုသုတကုိ အက်ဳိးရွိရွိ ေကာင္းစြာ အသုံးခ်တတ္သည္ ဆုိသည္မွာ – ဥပမာ ေသနတ္ကုိ ကုိင္ၿပီး ပစ္မွတ္ကုိ တည့္တည့္ ခ်ိန္ပစ္တတ္သည့္ အတတ္ကုိ တတ္ေျမာက္ ကြ်မ္းက်င္သည့္ လူတစ္ေယာက္သည္ သားေကာင္ကုိ ပစ္၍ အစားအေသာက္ အလုိ႔ဌာ အမဲလုိက္ေကာင္း လုိက္မည္၊ လူဆုိး ဓါးျမတုိ႔ကုိ ပစ္၍ ကုိယ့္အိမ္ ကုိယ့္ယာကုိ ကာကြယ္ေကာင္း ကာကြယ္မည္၊ ဤသုိ႔ျဖင့္ တတ္ကြ်မ္းသည့္ အတတ္ျဖင့္ အက်ဳိးရွိသည့္ အလုပ္ လုပ္သည္ကုိ ဆုိလုိ ျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေသနတ္ တစ္လက္ရၿပီး လမ္းေပၚျမင္ျမင္ သမွ် ဘုန္းႀကီးကုိလည္း ပစ္မည္၊ ေက်ာင္းသားကုိလည္း ပစ္မည္၊ လူအုိကုိလည္း ပစ္မည္၊ ကေလးငယ္ကုိလည္း ပစ္မည္ ဆုိသည္ကား တတ္ကြ်မ္းေသာ ဗဟုသုတကုိ အက်ဳိးရွိရွိ ေကာင္းစြာ အသုံးခ်တတ္ျခင္း မဟုတ္ရကား ေသနတ္ကုိ ကုိကုိင္ၿပီး ပစ္မွတ္ကုိ တည့္တည့္ ခ်ိန္ပစ္တတ္သည့္ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ အလားပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာတတ္၊ ပညာရွိဟူသည္ကား ဗဟုသုတ ျပည့္စုံ၍ ထုိဗဟုသုတကုိ ဥာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစရန္ အတြက္ တန္ဖုိးရွိစြာ အသုံးခ်တတ္သူဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့သည္။



Aung Info မွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။

စိုးမင္းဦး

No comments: