Tuesday, January 31, 2012

“စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔”





by Soe Min on Monday, January 30, 2012 at 9:32am
 
          ကေလးေတြ မူႀကိဳေက်ာင္းပို႔လို႔ ၀လုံးေရးဖို႔ ညီေလးထိုင္ဆိုတဲ႔ အရြယ္ေရာက္ရင္ ကိုယ္ေတြေခတ္တုန္းကေတာ႔ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္တို႔ ဆရာပ်ဥ္းမနားေမာင္နီသင္းတို႔ ကဗ်ာေလးေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ႔ၾကရပါတယ္။ ခုေခတ္ကေလးေတြကေတာ႔ ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္တာ ငါတို႔ေက်ာင္းတက္တာနဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲ လို႔ နားလည္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မနီကေလး ဘယ္ကိုသြားလို႔ စာသင္ေက်ာင္းက ဘာေတြ သင္ဆိုတာကိုလည္း မဆိုတတ္ၾကေတာ႔ပါဘူး။
ဘာဘာသိုးမည္း သိုးေမႊးရွိသလား တို႔၊ မက္ေဒၚနယ္ အဖိုးႀကီးမွာ ယာခင္းကေလးတစ္ခုရွိသတဲ႔တို႔ဆိုတာေလာက္ပဲ ဘိုလို အသံထြက္မွန္ဖို႔ ဂရုစိုက္ၾကေတာ႔တာ။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းလို႔ ေျပာရင္ရတာေပါ႔။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီကေလးေလးေတြရဲ႔ ေဖေဖ၊ ေမေမ၊ ဖိုးဖိုး၊ ဖြားဖြားႀကီးေတြ အရြယ္ေရာက္ေနၾကသည့္တိုင္ေအာင္ စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔ဆိုတာကို သေဘာမေပါက္ၾကေသးတဲ႔သူေတြ မေရႏိုင္မတြက္ႏိုင္ေအာင္ တအားႀကီး တိုးပြားလာတဲ႔ အခါမွာေတာ႔ “ဟဲ႔ အဲဒါ မနီတစ္ေယာက္တည္း လိမ္မာဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ မနီအိမ္က လူႀကီးေတြလည္း လိမ္မာဖို႔ ပါတယ္” လို႔ ခပ္ေငါ႔ေငါ႔ကေလး ေျပာခ်င္လာပါတယ္။ ေျပာခ်င္လည္း ကိုယ္႔ဘာသာ တစ္ေယာက္တည္းပဲ သစ္ေခါင္းထဲ သြားေအာ္ရမယ္႔ပုံပါ။ စာမေရး စာမဖတ္ပါဘူး လို႔ဆိုေနမွ ကိုယ္ေရးတာေတြ အားအားယားယား ဘယ္သူက အေရးလုပ္ၿပီး ဖတ္ေနရမွာတုန္း ေနာ႔။ အရင္တုန္းက စာမတတ္သူပေပ်ာက္ေရးဆိုၿပီး အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ခဲ႔ၾကသလို အခုလည္းပဲ စာမဖတ္သူ ပေပ်ာက္ေရးဆို လုပ္ရေတာ႔မယ္ ထင္ပါရဲ႔။
          ပညာေရးကိုု အေရးမေပးေတာ႔တာ၊ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔ မႀကိဳးစားခ်င္ၾကေတာ႔တာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာတန္ဖိုးဘယ္ေလာက္ႀကီးသလဲဆိုတာ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းေတြ သင္တန္းေတြ ဖြင္႔စားေနသူေတြနဲ႔၊ အဲဒီသင္တန္းေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ တက္ေနၾကရတဲ႔ သူေတြသာ အသိဆုံးျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္။ သားသမီး ပညာသင္စားရိတ္နဲ႔ ခါးခ်ိေနၾကတဲ႔ မိဘေတြလည္း သိမွာပဲ။ သူတို႔ ေသခ်ာမသိတာကေတာ႔ ပညာဆိုတာ ပိုက္ဆံေပး၊ အခ်ိန္ေပးၿပီး ၀ယ္ယူလို႕လို႔ ရလာတဲ႔ ေအာင္လက္မွတ္ေပၚမွာ ရွိမေနဘူးဆိုတာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီတတ္ကၽြမ္းလာတဲ႔ ပညာရပ္ကို အလုပ္အျဖစ္နဲ႔ အသုံးမခ်မျခင္း အသက္၀င္လာမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ နႈတ္အာရြရြ ရြတ္ဆိုၾကလို႔ ေၾကာင္ပုဇြန္စား ၾကြပ္ၾကြပ္၀ါးသလို ေက်ညက္ေနေစရမယ္ဆိုတဲ႔ သင္ခန္းစာမ်ားေတာင္မွပဲ ကိုယ္ပိုင္ အသိဥာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္သုံးသပ္တဲ႔ အပိုင္း၊ လက္ေတြ႔ သေဘာေပါက္ ကၽြမ္းက်င္မႈ အပိုင္း မပါရင္ သညာ လို႔ေခၚတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္အဆင္႔မွာပဲ ရွိပါလိမ္႔ဦးမယ္။ ပညာလို႔ေခၚတဲ႔ အသိဥာဏ္အလင္းပိုင္း၊ ၀ိဇၨာလို႔ေခၚတဲ႔ တဘက္ကမ္းခတ္ အတတ္ပိုင္းမ်ဳိးကို ေရာက္မလာႏိုင္ပါဘူး။ ေက်ာင္းၿပီးတာနဲ႔ စာေတြကို စာအုပ္အေဟာင္းမ်ားနဲ႔အတူ ေက်ာင္းမွာပဲ ထားခဲ႔တာ၊ ဘြဲ႔ဓါတ္ပုံကေလးနဲ႔အတူ အယ္လဘမ္ထဲမွာတင္ ေက်နပ္ေနလိုက္တာဟာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ပညာနဲ႔အသက္ေမြးေနတဲ႔သူေတြထက္ ပိုဆိုးတဲ႔ ဦးေဏွာက္ျပဳန္းတီးမႈပါပဲ။ ယိုစီးေနတာကမွ ကိုယ္႔ဆီမွာ အသုံးမတည့္လည္း တေနရာရာမွာေတာ႔ အသုံးက်ေနေသးတယ္။ ျပဳန္းတီးေနတာကေတာ႔ အလဟႆျဖစ္ေနတာ မဟုတ္လား။ တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီဖုန္တက္ေနတဲ႔၊ အသက္ကင္းမဲ႔ေနတဲ႔ ပညာတတ္ေတြကိုသာ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဘာအရင္းမွ စိုက္စရာမလိုပဲ တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျဖစ္လိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္။
          ပထမဦးဆုံး သေဘာေပါက္နားလည္ထားဖို႔ လိုတဲ႔အခ်က္ကေတာ႔ ပညာတတ္ေတြရဲ႔ တန္ဖိုး၊ ပညာအရင္းအႏွီးရဲ႔ အင္အားကို အထင္မေသးသင္႔ဘူး ဆိုတဲ႔အခ်က္ပါ။ ဒါကလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အထိုက္အေလ်ာက္ ပညာတတ္ထားမွ နားလည္ႏိုင္မွာပါေလ။ ပိုက္ဆံရွိရင္ အာဏာရွိရင္ ပညာတတ္ေပ႔ ဆိုတာေတြေခၚၿပီး အနားမွာ မတ္တတ္ကေလး လက္အုပ္ခ်ီခိုင္းထားလို႔ ရတယ္လို႔ တြက္ၾကမွာေပါ႔။ မေဟာ္သထာသုခမိန္လည္း ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီးကိုေတာ႔ ခစားရတာပဲ မဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာရွိတို႔ရဲ႔ မင္းခစားစရိုက္ဟာ မင္းပါးကပ္ေျမွာင္ အဆံေခ်ာင္တို႔ရဲ႔ ခစားျခင္းပုံစံနဲ႔ မတူႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာရင္ လက္ခံႏိုင္ၾကပါလိမ္႔မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ ပညာနဲ႔ ခစားရတာေလ။ ပ်ပ္၀ပ္က်ဳးႏြံမႈနဲ႔ ခစားတာမွ မဟုတ္ပဲကိုး။ ဒီအခါမွာ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီးဘက္ကလည္း မေဟာ္သထာသုခမိန္ရဲ႔တန္ဘိုးကို မသိပဲ ေသနက ေဒ၀ႏၵ၊ ကာမိႏၵ၊ ပဂုတၱတို႔လို အမတ္ေတြနဲ႔ခ်ည့္ ညီလာခံေခၚတိုင္ပင္ရင္ ဘာေတြျဖစ္လာသလဲ သိၿပီးသားေနာ္။
          ရန္ကုန္ၿမဳိ႔ႀကီးကို စကာၤပူလို ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုလို႔ ကိုယ္က စလုံးပုတ္ေလာက္ေရးျပေတာင္ မျမင္ဖူးတဲ႔အစားဆိုေတာ႔ အခါအခြင္႔သင္႔တုန္း သြားလည္ၾကည့္မိပါတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဘာမွ မရွိဘူးဆိုေတာ႔ ဘာလို႔မျဖစ္ႏိုင္ရမွာလဲေနာ႔။ (ပါးစပ္ႀကီးနဲ႔ ေျပာရတာပဲဥစၥာ) ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မလဲဆိုတာကေတာ႔ အေျပာထက္စာရင္ လက္ေတြ႔ဘက္ နည္းနည္းနီးလာၿပီေလ။ ေတြးၾကည့္မိသေလာက္ေတာ႔ ပညာတတ္ေတြ မပါရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကိုပါ။ ေတာသားၿမဳိ႔ေရာက္ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ျမင္ခဲ႔ရသေလာက္ေတာ႔ (အရွက္မရွိ ယွဥ္ေျပာလိုက္ဦးမယ္) ရန္ကုန္နဲ႔စကၤာပူဆိုတာ စီဒိုးနားေဟာ္တယ္နဲ႔ ကံထရိုက္တိုက္ေလာက္ပဲ ကြာတာပါ။ အဲဒါၿမဳိ႔အခြံခ်ည့္ပဲ ယွဥ္ၾကည့္တာ။ လူမပါေသးဘူး။ သူတို႔ၿမဳိ႔ေတာ္တစ္ခုလုံးဟာ ပညာတတ္တဲ႔ အသိဥာဏ္ရွိတဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းစံနစ္ေအာက္မွာ မခိုမကပ္ မခိုးမ၀ွက္တတ္တဲ႔ ကၽြမ္းက်င္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ဦးေဆာင္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတာဆိုတာ ေလယာဥ္ေပၚက လွမ္းျမင္ရရုံနဲ႔ သိသာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ကံထရိုက္တိုက္ေတြ ဘယ္လိုေဆာက္သလဲဆိုတာေတာ႔ မျမင္ဖူးတဲ႔သူ ရွိပါေသးလားဗ်ာ။ ဘီအီး၊ အင္ဂ်င္နီယာမေျပာနဲ႔ ေအဂ်ီတီအိုင္ေလာက္ ပါရင္ေတာင္ ကံေကာင္း။
           တခါက ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ႔အိမ္ေဘးမွာ ကံထရိုက္တိုက္ အသစ္ေဆာက္တဲ႔အခါ ကိုယ္႔အိမ္နံေဘး အုတ္နံရံကေန ေအာက္ကို တည့္တည့္ႀကီး ေျမတူးပါတယ္။ ေျမခိုးခ်င္တာ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေလာဘတက္တဲ႔ ကံထရိုက္ဟာ သူ႔လိုပဲ ဘာပညာမွ မတတ္ပဲ တိုက္ေဆာက္သြားတဲ႔ ကိုယ္႔ဘက္က ကံထရိုက္ရဲ႔ လက္ရာကို ေလွ်ာ႔မတြက္မိပါဘူး။ နံရံေထာင္လိုက္ႀကီး နိမ္႔ဆင္းသြားလို႔ အိမ္ၾကမ္းျပင္ သံမံတလင္းႀကီးပါ ထက္ပိုင္းက်ဳိး အက္ေစာင္းသြားတဲ႔အခါ “ခင္ဗ်ားတို႔အိမ္က သူ႔ဘာသာ မခိုင္လို႔ျဖစ္ရတာ။ မေက်နပ္ရင္ ႀကဳိက္တဲ႔ဆီသြားတိုင္” လို႔ လူမိုက္စကားေျပာပါတယ္။ ဘာလို႔ ဒီလို ေျပာအားရွိသလဲဆိုတာကေတာ႔ ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္ေတြ႔သိရတာေပါ႔။ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအႀကီးအကဲႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ႀကီးေတြဖြဲ႔လို႔ ကိုယ္တိုင္လာစစ္ေဆးၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ “ဒါဟာ ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္တဲ႔ အေသးစား ထိခိုက္မႈကေလးပါ။” လို႔ဆိုၿပီး ကိုယ္က အလကားေန ျပႆနာရွာ ေလွ်ာ္ေၾကးေတာင္းခ်င္ေနတဲ႔သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ နာခ်င္လို႔လား အၾကည့္နဲ႔ အၾကည့္ခံရပါတယ္။ (ငါ႔ႏွယ္ သီဟတင္စိုးကားထဲက ဂ်ပန္ေတြ အိမ္ထဲ၀င္စစ္တာ က်ေနတာပဲ) ရုံးခ်ိန္း ရက္ခ်ိန္းေတြ အလုပ္ပ်က္ အကိုင္ပ်က္သြားလိုက္ရတာမ်ားလည္း ေသခ်င္ေစာ္ကိုနံၿပီး ေမြးသမိခင္ကို “ေတာ္ပါေတာ႔။ ေနာက္ကို ပိုက္ဆံကေလး စုေဆာင္းၿပီးမွ ကိုယ္႔ဘာသာပဲ ျပင္လိုက္ၾကတာေပါ႔” လို႔ ေျပာမိပါတယ္။ အေဖတို႔ အဖြားတို႔လက္ထက္က “ရုံးျပင္ကႏၷား မသြားခ်င္ မပတ္သက္ခ်င္ပါနဲ႔” ေျပာတာကိုလည္း ေသြးထြက္ေအာင္မွန္မွန္း သိလိုက္ရပါတယ္။ “ငါ႔သား နံနိမ္႔မွာစိုးလို႔” တဲ႔။ အမႈလက္စသတ္လို႔ ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္ျပင္လို႔ၿပီး သိပ္မၾကာပါဘူး။ ဒီအေဆာက္အဦဟာ လူေနထိုင္ရန္ မသင္႔ေတာ႔လို႔ အသစ္ျပန္ဖ်က္ေဆာက္ရပါမယ္ဆိုၿပီး အမိန္႔ထြက္လာျပန္ပါေလေရာ။ ဘာမွမျဖစ္ဘူး ေျပာခဲ႔တာလည္း အဲဒီပါးစပ္ႀကီးေတြပဲ။ ၿပဳိေတာ႔မဟဲ႔ လို႔ ဆင္းခိုင္းတာလည္း သူတို႔ပဲ။ လူလည္းမေျပာင္း၊ အခ်ိန္ေတာင္ မကြာဘူး။ အမႈတစ္ခုၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္တစ္ခုကိုဆက္ဖို႔ စီထားသလား မဆိုႏိုင္။ မေက်နပ္ခ်က္ေတြကို ဖြင္႔အံထုတ္ေနတာေတာ႔ မဟုတ္ေပါင္။ ေမ႔ေတာင္ပစ္လိုက္တာ ၾကာေပါ႔။ အဲဒီလို ဦးေဆာင္ၾကီးၾကပ္သူမ်ားနဲ႔ ကံထရိုက္မ်ားက တည္ေဆာက္မယ္႔ ၿမဳိ႔ေတာ္ႀကီးကို စကၤာပူလိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္မလို႔တဲ႔ဆိုေတာ႔ အင္ဂ်င္နီယာ အရင္ ရွာပါဦးလို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။
          သူမ်ားတကာ ၿမဳိ႔တည္ရြာတည္ထားတာက  ကိုယ္႔ဆီမွာလို ပိုက္ဆံရွိ၊ ႀကိဳက္တဲ႔သူနဲ႔ ထင္သလိုေဆာက္၊ အျမတ္မ်ားမ်ားက်န္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတဲ႔ ေ၀စားမွ်စား ရိုက္စား တစ္နပ္စား လုပ္မထားပါဘူး။ ပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ စဥ္းစဥ္းစားစား တိုင္းတာတြက္ခ်က္ၿပီး အရမ္းကို စံနစ္တက် တည္ထားရတာပါ။ အစက စကားဦးသန္းထားတဲ႔ ပညာရွင္ေတြရဲ႔ တန္ဖိုးဆိုတာ အဲဒါကို သိေစခ်င္တာပါ။ ဒီ႔ထက္ျမင္သာေအာင္ ေျပာရရင္ ရြာက အရပ္ပန္းတိမ္သည္ လက္ရာနဲ႔ ကာတီးယားစိန္တိုက္က လက္ရာဟာ ေရႊခ်ိန္ခ်င္း စိန္ရတီခ်င္း အတူတူျဖစ္ဦးေတာ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး မဟုတ္လား။ (ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ျမင္ဖူးတာ ေျပာတာေနာ္) “အင္ဂ်င္နီယာကို မလို ရေသ႔ကိုယ္တိုင္ ၾကံစည္ပါသည္။ ရာဇ၀င္မ်ားမွာ ထင္ရွား ျမန္မာ႔ဂုဏ္ရည္” ဆိုတာ ဦးခႏၱီ မႏၱေလးေတာင္ ျပဳျပင္တုန္းက ေခတ္အခါပါ။ သူတို႔ကေတာ႔ အင္ဂ်င္နီယာေတြ လုိလြန္းလို႔ ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းၿပီးထားသမွ် အကုန္ သူတို႔ဆီေခၚထားတာ။ ျမင္ခဲ႔သမွ အထင္ကရ အေဆာက္အဦေတြ အားလုံး ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာ မပါတာ မရွိသေလာက္ပဲ။ ေရဘယ္လိုစီးလို႔ မီးဘယ္လိုဆင္၊ ငလ်င္လႈပ္ရင္ ဘယ္ဘက္ကထြက္၊ မီးေရးထင္းေရး ဘယ္ဘက္ကိုေျပး၊ အစစအရာရာ ေထာင္႔ေစ႔ေအာင္ စီမံထားပါတယ္။
           လႈိင္သာယာက ပန္းရံေခၚၿပီး ဒီလိုပုံမ်ဳိးထြက္ေအာင္လုပ္လို႔ေျပာရင္ ျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ျဖစ္ သူတတ္သမွ် မွတ္သမွ်နဲ႔ေတာ႔ လုပ္မွာပဲ။ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ျပႆာဒ္ေဆာက္သေလာက္ေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ပုံေတာ႔ ထြက္လာမွာ အမွန္။ ေရွ႔ေၾကာင္းေနာက္ေၾကာင္းေတာ႔ ဘာမွ မသိႏိုင္ဘူးေလ။ ကုိယ္႔ဆီက ပညာရွင္ေတြက တတ္တဲ႔ပညာေတြကို ကိုယ္႔တိုင္းျပည္အတြက္ အသုံးမခ်ပဲ ပိုက္ဆံရလို႔ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္ခံၾကတာကိုး လို႔ ေျပာတာကေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ပညာမတတ္၊ အလုပ္မလုပ္ဖူးတဲ႔သူေတြပါ။ ပညာရွင္ေတြကို အထက္က စီမံခန္႔ခြဲတဲ႔အခါမွာ အင္ဂ်င္နီယာအတတ္ မပါဘူးဆိုရင္ေတာင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈပညာကေလးေတာ႔ ပါမွ အဆင္ေျပပါလိမ္႔မယ္။ ကင္ဂ်ဳံအီးႀကီးက သူ႔သားကို ေျမာက္ကိုရီးယား တစ္ျပည္လုံးအပ္ထားခဲ႔လို႔ ရခ်င္ရလိမ္႔မယ္။ ကံထရိုက္တိုက္တစ္လုံးအပ္ၿပီး ၿပီးေအာင္ ဆက္ေဆာက္လိုက္ လို႔ အပ္ရင္ေတာ႔ ငါးပါးေမွာက္မွာပဲ။ ပညာရပ္တိုင္းမွာ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမ္မာတဲ႔သေဘာေတြကို နားလည္မွျဖစ္မွာေလ။ အဲဒီထက္ ရႈပ္ေထြးနက္နဲတဲ႔ သပြတ္အူဇာတ္လမ္းေတြကေတာ႔ လူတိုင္းသိၿပီးသားေတြကို ေညာင္ျမစ္ျပန္မတူးခ်င္လို႔ ဆက္မေရးေတာ႔ပါဘူး။ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ဘာလို႔ ျပည္တြင္းမွာ အလုပ္မလုပ္ခ်င္သလဲ။ ဘယ္လိုလူေတြ ျပည္တြင္းမွာ ဘယ္လိုပုံစံနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနၾကသလဲဆိုတာကေတာ႔ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ အသိဆုံး။ အဲဒီအထုံးေတြ မေျဖပဲနဲ႔ ေလထဲတိုက္အိမ္ေဆာက္တာ ျဖစ္ႏိုင္စရာလား။
           ဘယ္အရာမဆို အေကာင္းျမင္စိတ္ မရွိပဲနဲ႔ ေဘးထိုင္ ဘိုင္က် ဘုေျပာတဲ႔ အထဲမွာ ကိုယ္လည္း ပါေနပါေရာ႔လား။ အဲဒီသေဘာမ်ဳိးေတာ႔ မရွိပါဘူး။ တိုင္းျပည္ကို တိုးတက္ေအာင္ျပဳျပင္ခ်င္ရင္ ျခစားေနတဲ႔ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ စာရိတၱကို အရင္ က်ားကန္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ ရယ္။ တတ္ကၽြမ္းတဲ႔ ပညာရွင္ေတြကို ေနရာတက် အသုံးခ်တတ္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာရယ္ကို ေတြးမိလို႔ပါ။ နင္တို႔ဟာနင္တို႔ တိုးတက္ခ်င္တိုးတက္ မတိုးတက္ခ်င္ေန။ ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ငါရွင္ဘုရင္လုပ္ရမွ ဆိုမွ ခြက်ေနဦးမယ္။ ေရွးေရွး ပေ၀သဏီ ျမန္မာဘုရင္ေတြ နန္းတည္ ဘုရားတည္ လုပ္ခဲ႔တာေတာင္ ပန္းပဲ၀န္၊ ပန္းတည္း၀န္၊ ပန္းတိမ္၀န္၊ ပန္းပု၀န္ ကၽြမ္းက်င္သူေတြနဲ႔သာ တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္က်ကာမွ မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြ ကြပ္ကဲမယ္ဆိုရင္ နံမည္တူ၀က္ဘ္ဆိုက္ေလာက္ေတာင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိမယ္ မထင္ေပါင္။ သူတို႔ေတြက ေမြးကတည္းက ဂ်ီးနီးယပ္စ္ေတြပါလို႔ ေျပာရင္ ေစာေစာကေျပာတဲ႔ သြားေလသူႀကီး ပထမဆုံးေဂါက္ရိုက္တာ တိုက္ဂါး၀ုဒ္ စံခ်ိန္က်ဳိးသြားသတဲ႔ ဆိုတဲ႔ သတင္းေဆာင္းပါး ဖတ္ရသလိုေနမွာပဲ။ ျမန္မာေတြလည္း ငိုမယ္ဆို ငိုတတ္ၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတြေတာင္ လိုက္ ဧယ်ာဥ္႔က်ဴးေနၾကတဲ႔ဥစၥာ။ ကိုယ္ေတာ္တို႔သာ ေသခ်ာပေစ။ ဒီက ေရမီးအစုံနဲ႔ ငိုျပမယ္။ ဒီအတိုင္းဆက္သြားရင္ေတာ႔ ျပဳံယမ္းနဲ႔ တူလာေတာ႔မွာပဲ။
            ျမန္မာျပည္မွာ ပညာတတ္ေတြအတြက္ ေနရာမရွိဘူးဆိုတဲ႔ အျမင္ဟာ လြန္ခဲ႔ဲတဲ႔ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ပညာတတ္လူငယ္ေတြ ရင္ထဲမွာ စြဲေနခဲ႔တာ ၾကာပါၿပီ။ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကေတာ႔ ကာယကံရွင္တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ဘ၀ အေတြ႔အၾကဳံနဲ႔ ဆိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ ပုဂၢလဒိဌာန္ကေန ဓမၼဒိ႒ာန္ ျဖစ္မလာဖို႔ကေတာ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြမွာ တာ၀န္ရွိမလားပဲ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေအာင္ ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔အတြက္ ေနရာတစ္ေနရာ ဖန္တီးေပးႏိုင္မွ ျဖစ္မယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ျပည္တြင္းမွာ ရွိေနတဲ႔ ပညာတတ္ေတြကေတာ႔ အားမကိုးေလာက္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ (ကိုယ္လည္း အဲဒီဇာတ္ထဲကပါ) ဒါေပမယ္႔ ခုတစ္မ်ဳိး၊ ေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး မဟုတ္တဲ႔၊ အတင္းအေလ်ာ႔ စိတ္ႀကဳိက္ကစားလို႔မရတဲ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမႈ တစ္ရပ္ လိုအပ္ေနသလားလို႔ပါ။ စာရိတၱမ႑ဳိင္ဆိုတာကို ကိုယ္႔ေရခ်ိန္နဲ႔ကိုယ္ စံထားၿပီး အမ်ားလုပ္သလိုလုပ္တာသာ အမွန္ဆိုတဲ႔ အယူအဆကို ဘယ္လို တိုက္ဖ်က္ၾကမွာတုန္း။
            တေန႔တေန႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚကေန လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး ဟိုလို ဆရာလုပ္၊ ဒီလိုဆရာလုပ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ မုန္းစရာခ်ဥ္စရာ ေကာင္းေနေလာက္ပါၿပီ။ ဒါေပသိ သိပ္ဘ၀င္ျမင္႔လို႔ မရဘူးဗ်။ ဘယ္သူဖတ္တာလိုက္လို႔။ “ေၾသာ္.. စာေတြေရးထားသလား။ ဟုတ္လား။ စာေရးဆရာလုပ္မလို႔လား။ ဟတ္လား။ ဆရာ၀န္အလုပ္က မကိုက္လို႔လား။ ေတြ႔ေတာ႔ေတြ႔မိပါတယ္။ အရွည္ႀကီးေတြမို႔ အခ်ိန္မရတာနဲ႔ ဖတ္မၾကည့္မိဘူး” ဆိုတဲ႔သူေတြ ပုံလို႔ ပုံလို႔။ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္ ေျပာဖူးတာကေတာ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ဆိုတာ ေစ်းအိမ္သာနဲ႔ တူပါသတဲ႔။ ဟိုလူေလွ်ာက္ေရး၊ ဒီလူေလွ်ာက္ေရး၊ ပြစာက်ဲေနတာပဲဟာ။ မ်က္စိထဲ တန္းကနဲျမင္ေနရလို႔ ဖတ္မိတယ္ဆိုဦးေတာ႔ အဲဒါ ေစ်းထဲလာ အိမ္သာတက္တဲ႔သူေတြသာ ဖတ္ၾကတာေလ။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ေရအိမ္ေတာ္နံရံက စာဆိုေတာ္မ်ားက အဘက္မလုပ္ၾကတာေနမွာ။ ေပါက္တတ္ကရ ရယ္စရာကေလးေတြ ေရးမိေတာ႔လည္း ရွဴရွဴးဖလား၀ါးရလြယ္တာေပါ႔။ ေဒါသထြက္စရာ အံႀကိတ္စရာေတြ ေရးမိေတာ႔လည္း ညွစ္အားေလး ပိုေကာင္းတာေပါ႔။ တို႔စာေတြကို အဲဒီအရပ္ကေန “နမ္းမွာလား ေမာင္ရဲ႕ ေမႊးတယ္ရွင္” လို႔ေတာ႔ မဆိုလိုပါဘူး။ မဆိုရက္ပါဘူး။ နန္းေတာ္ထဲက အိမ္သာမွာပဲ တက္တက္၊ ေစ်းအိမ္သာမွာပဲ တက္တက္၊ အိမ္သာက ထြက္လာရင္ေတာ႔ ေပါ႔ပါးသြားရစၿမဲပဲ မဟုတ္လား။ ေအာင္႔အည္းသိုမွီးထားသမွ်ေတြ စိတ္တိုင္းက် လႊတ္ထုတ္လိုက္ဖို႔ပဲ မဟုတ္လား။ အၿမဲေနပါေနာ္ လို႔ ေခၚထားလို႔မရေပမယ္႔ ေနာက္တစ္ခါ အသုံးလိုလာရင္ေတာ႔ လုိက္ရွာၾကဦးမွာပါ။ တို႔အတြက္ကေတာ႔ စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔ဆိုရင္ တင္းေနတာေတြ အားလုံး ေလ်ာ႔သြားဖို႔ပဲေပါ႔။ ေအသင္ခ်ဳိေဆြနဲ႔ သိမ္းလိုက္ၾကစို႔။
“ဒီမွာ တင္းတယ္။ တင္းတယ္။ တင္းတယ္ တင္းတယ္ ေဟ႔…” (ေနာက္ကဟာေတာ႔ ဆက္မဆိုရဲဘူးဗ်)

No comments: