ဗုဒၶဝင္တြင္ပါဝင္ေသာ
ဇာတ္ လိုက္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္ အဇာတသတ္ကို မသိသူ ခပ္ရွားရွားပင္။
ပညာမဲ့ေသာ သီလမျပည္စံု ေသာသူကို ဆရာတင္မိ၍ အခ်ိန္ ေႏွာင္းမွ ရေသာ
ေနာင္တမ်ားႏွင့္ ငရဲ သို႔သြားရသူ၏ ျဖစ္ရပ္ကို သင္ခန္း စာယူသင့္ၾကေပသည္။
လူသား တိုင္းတြင္ ဆရာရွိၾကသည္။ လက္ဦး ဆရာမ်ားသည္ မိခင္၊
ဖခင္တို႔ျဖစ္ၾကသလို ဆရာမ်ား၏ ေက်းဇူးမွာလည္း လြန္စြာႀကီးမားလွ သည္။
ထိုဆရာတို႔၏ အနႏၲဂုဏ္ကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ မသိနားမလည္၊ ဗဟုသုတမၾကြယ္ သည့္
လူမ်ား အေပၚ အျမတ္ထုတ္ ၍ ႀကီးပြားေန ၾကေသာ ဆရာတု၊ ဆရာေယာင္မ်ား ေလာက၌
မ်ားစြာရွိပါသည္။ မိဘ တိုင္းက မိမိသားသမီးမ်ားကို ထို ကဲ့သို႔
ဆရာအတုအေယာင္မ်ား လက္ထဲသို႔ မအပ္ မိေစရန္ အေလး ဂ႐ုျပဳသင့္လွပါသည္။
ပူပန္ႀကီးစြာ
ယခုေခတ္ကာလသည္ ပညာ ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသား အရြယ္သား သမီးရွိေသာ မိဘတိုင္း၏ ရင္ေမာဖြယ္ကာလ မ်ားလည္းျဖစ္ပါ သည္။ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္ မွစ၍ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္၊ စာေမးပြဲေျဖခ်ိန္၊ ေအာင္စာရင္းထြက္ခ်ိန္ထိ မိဘမ်ားသည္ ႀကီးေလးေသာ တာဝန္ႏွင့္ မိမိသား သမီးမ်ား အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ ရ ေသာအခ်ိန္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားရပါမည္လားဟု စိတ္ေမာရသည္မွာလည္း မိဘတိုင္း ၏ ဓမၼတာပင္ျဖစ္ေပ သည္။ တကၠ သိုလ္ဝင္ တန္းေက်ာင္းသားရွိေသာ မိဘသည္ ပို၍ပင္ဆိုးေသးသည္။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေသာကမေအးႏိုင္ ျဖစ္ၾကရသည္။ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္း ဝင္ေရာက္ေျဖ ဆိုမည့္ ေက်ာင္းသား အတြက္ ေန႔စဥ္ပံုမွန္ တက္ေနရ ေသာ အစိုးရေက်ာင္း၌ သာမကဘဲ ျပင္ပတြင္ဖြင့္လွစ္သင္ၾကား ေနေသာ က်ဴရွင္ေက်ာင္း မ်ားသို႔ သြားေရာက္ အပ္ႏွံၾကကာ သားသမီးတိုးတက္ ေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားၾက ပါသည္။ နာမည္ႀကီးေသာ က်ဴရွင္ ထားလွ်င္ ပညာေရးေကာင္းမွာ လား၊ နာမည္ႀကီးက်ဴရွင္ဆရာေတြ ကို အိမ္ေခၚၿပီးသင္လွ်င္သူမ်ား ထက္မိမိသားသမီး ပိုေတာ္မည္ လား၊ နာမည္ႀကီးေဘာ္ ဒါပို႔လိုက္ လွ်င္ေရာ ဂုဏ္ထူးေတြမ်ားစြာ ထြက္ေအာင္သင္ေပးမည္လားစသ ျဖင့္ သားသမီးပညာေရးအတြက္ ပူပန္ႀကီးစြာ ႀကိဳး ပမ္းၾကပါသည္။
ဒုသမၼတ မိန္႔ခြန္း
ႏိုင္ငံေတာ္မွလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ ေပါင္တန္းႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ ခ်က္မ်ားထား၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ ရွိပါသည္။၂၅-၅-၂ဝ၁၁ ေန႔ထုတ္သတင္းစာပါ ပညာ ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယ သမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္း ေမာက္ခမ္း ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ ခြန္းမွာ ”ပုဂၢလိကပညာေရး ဝန္ ေဆာင္မႈတြင္ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ား (ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္သင္ တန္းမ်ားျဖစ္သည့္ က်ဴရွင္မ်ား)အတြက္သက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္း ၿပီး ဥပေဒႏွင့္အညီ စနစ္တက်အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ၏ဘာသာ၊ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ကို ထိခိုက္ေစေသာ ပညာေရးဝန္ ေဆာင္မႈမ်ိဳးမျဖစ္ေစရန္ ႀကီးၾကပ္ သြား မွာျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားခဲ့ပါ သည္။ ပုဂၢလိကပညာေရးက႑ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ပညာေရးဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးကလည္း ဥပေဒ မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သို႔အဆိုျပဳတင္သြင္းရန္ ေဆာင္ ရြက္ေနေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါ သည္။ ဤသတင္းကို ဖတ္ၿပီး ပုဂၢလိ ကပညာေရးတြင္ [ဘာသာရပ္ဆိုင္ ရာကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း(က်ဴရွင္)]မ်ား ၏ရပ္တည္ေနမႈႏွင့္ က်ဴရွင္မ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ ၾကေသာ ေက်ာင္းသား မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားကို က်ဴ ရွင္မ်ားအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း ေလ့လာၾကည့္မိေစဖို႔ ဆႏၵျဖင့္ ေဆာင္းပါးအသြင္ တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
ငါးရာပင္မျပည့္
မိဘတိုင္း မိမိသားသမီးကို အ ေတာ္ဆံုး အတတ္ဆံုးျဖစ္ေစခ်င္ ၾက သည္။ ေက်ာင္းသားအရြယ္ေလး ဆိုသည္က အဆိုးအေကာင္း သိပ္ နားမလည္ ပါ။ မိဘက အပ္ႏွံေသာ ေက်ာင္း၊ က်ဴရွင္ကို တက္ၾကရ သည္။ ပညာသင္ၾကရသည္။ မိဘ မ်ားေရြးခ်ယ္မႈမွား၍ ဘဝပ်က္ရ ေသာ ကေလးမ်ား ႀကံဳဖူး ပါသည္။ မည္သည့္အရာမဆို အေကာင္းအ ဆိုးဒြန္တြဲေနေပသည္။ ေရြးတတ္ဖို႔ ေတာ့လိုေပသည္။ တခ်ိဳ႕ မိဘမ်ား ကိုယ့္သားသမီးမ်ား က်ဴရွင္တက္ ရလွ်င္ ၿပီးေရာဆိုသည့္သေဘာႏွင့္ က်ဴရွင္တက္လွ်င္ စာေမးပြဲေအာင္မည္အထင္ႏွင့္ နာမည္ႀကီးေဘာ္ဒါ မ်ားသို႔ ပို႔ႏိုင္ေရး၊ လယ္ယာေပါင္၊ အိမ္ေပါင္ႏွင့္ပို႔လိုက္ၾကသည္။ မႏိုင္ ဝန္ကို ထမ္းၾကသည္။ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္သူအတြက္ က်ဴရွင္ေၾကး၊ ေဘာ္ဒါေၾကး ပူစရာမလိုေသာ္ လည္း မိမိကေလးသူမ်ားလက္ထဲ အပ္ထားရသည့္အတြက္ ပူပင္ေသာ ကရွိတာခ်င္းေတာ့ မိဘတိုင္းပင္။ နာမည္ႀကီးေအာင္ ေၾကာ္ျငာလိမ္ မ်ားျဖင့္ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးႀကီးေထာင္ ကာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား ယံု ေလာက္ေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေနၾကေသာ က်ဴရွင္မ်ား လည္းရွိသည္။ ‘ဂုဏ္ထူးရေက်ာင္း သား ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေမြးထုတ္ေပး ေနေသာ’ဆိုသည့္ ေၾကာ္ျငာႏွင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာက်ဴရွင္ကို သြား ေရာက္ေလ့လာ ၾကည့္လွ်င္ ေက်ာင္းသူ/သားငါးရာပင္မျပည့္တတ္ေပ။
႐ိုက္ရင္ႀကိဳက္မွာလား
တခ်ိဳ႕မိဘမ်ားကလည္း ဆရာ မ်ားက ႐ိုက္၍ ဆံုးမလွ်င္ စာတတ္ သည္ဟု ျမင္ၾကသည္။ ႐ိုက္ဆံုးမ ေသာက်ဴရွင္ကို ႀကိဳက္ၾကသည္။ ႐ိုက္၍ ဆံုးမတိုင္းသာ စာတတ္မည္ ဆိုလွ်င္ ကြၽဲေတြ၊ ႏြားေတြ စာတတ္ ကုန္ေပမည္။ ေက်ာင္းသားအား ႐ိုက္ဆံုးမေသာေဘာ္ဒါတစ္ခု၏ ရည္ ရြယ္ခ်က္ကို သိရေသာအခါ ကြၽန္ ေတာ္အံ့ၾသတုန္လႈပ္မိပါသည္။ ေဘာ္ဒါတြင္ ေက်ာင္းသားေငြအ ေၾကသြင္းၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ ထြက္ေျပး ေလႀကိဳက္ေလျဖစ္ပါသည္။ ႐ိုက္လို႔ ေက်ာင္းသားထြက္လွ်င္ ေဘာ္ဒါရွင္ မ်ားအတြက္ အျမတ္ခ်ည္းသာျဖစ္ သည္။ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္၊ အေၾကာင္း ျပခ်က္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ႐ိုက္မည္။ ေက်ာင္း ထြက္သြားလွ်င္ သူတို႔တာဝန္မရွိ။ စာေမးပြဲႀကီးေျဖဖို႔ သံုး၊ ေလးလ အ လိုတြင္ ထြက္ေျပးေသာေက်ာင္း သားသည္ ဘဝပ်က္သည္ခ်ည္း သာ။ ေဘာ္ဒါမွ က်ဴရွင္ဆရာမွာ ေငြအျပည့္ရၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုသံုး၊ ေလးလအတြက္ ေက်ာင္းသားထိန္း စရာမလို၊ ေငြအသားတင္ရလိုက္သည္။ အနည္းငယ္သာက်န္ေသာ ေက်ာင္းသားေအာင္သြားေတာ့ နာ မည္ႀကီးျပန္သည္။ ဒီလို႐ိုက္ေသာ က်ဴရွင္မ်ိဳး မိဘေတြ ႀကိဳက္ၾကဦး မည္လား။
ညစ္ညမ္းက်ဴရွင္
ေနာက္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုးေအာင္ရွိ ေသးသည္။ ဟာသျပက္လံုးမ်ား သံုး၍ စာသင္ေသာ ဆရာမ်ားႏွင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာေဘာ္ဒါ မ်ိဳးတြင္ ေက်ာင္းသား မထိန္းတတ္၊ စည္း ကမ္းကိုလည္း မတင္းၾကပ္၊ တစ္လ တစ္ခါ ဘုရားပို႔မည္၊ ေခ်ာင္းသာပို႔ မည္ဆိုသည္မ်ားႏွင့္ ေၾကာ္ျငာ သည္။ ေက်ာင္းသား မ်ားမ်ားဝင္ေရး အေလးထားသည္။ အေပ်ာ္အပါး ႏွင့္ ဆြယ္တရားေဟာသည္။တကယ္စာလိုခ်င္ေသာ ေက်ာင္း သား/သူမ်ား ထိုကဲ့သို႔ေနရာေရာက္ သြားေသာအခါ …။ ပညာေရးဦး စားေပးေသာ၊ စာကိုအမွန္တကယ္ တတ္ခ်င္ေသာ၊ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးေသာ ကေလးမ်ားသည္ ဆရာ ရယ္စရာေျပာသည္ကို လံုးဝမႀကိဳက္ ပါ။ ခ်က္ေအာက္မွ မတက္လာ ေသာ ညစ္ညမ္းျပက္လံုးမ်ားျဖင့္ စာသင္ေနသည့္က်ဴရွင္ကို ေရာက္ လာေသာ၊ ႀကိဳက္၍ လာတက္ ေသာ လူမ်ိဳးသည္ အဘယ္ကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားျဖစ္ပါမည္နည္း။ အတန္းခ်ိန္ၿပီးလွ်င္ ဆရာဘယ္လို စာသင္ေကာင္းသည္ဟု မၾကားရ။ ဆရာဘယ္လို ရယ္စရာေျပာသည္ ဆိုေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားသာ ၾကား ရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေဘာ္ဒါမ်ိဳးတြင္ ပင္ စာေမးပြဲအႀကိမ္ႀကိမ္ က်ကာ ေရာက္လာေသာ ႏွစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္း သားမ်ားကို ဂိုက္ဆရာမေလးမ်ား ႏွင့္ ထိန္းခိုင္းထားသည္။ သမီးရည္း စားျဖစ္ေလႀကိဳက္ေလ၊ က်ဴရွင္မွ မခြာႏိုင္လွ်င္ က်ဴရွင္လခပံုမွန္ရ မည္။ စာေမးပြဲနီးခါမွလူျမင္ေကာင္း ေအာင္၊ ေၾကာ္ျငာေကာင္းေအာင္၊ တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡေဟာင္းမ်ား၊ လက္ရွိသင္ၾကားေနေသာ ပါေမာကၡ မ်ားမွေဟာေျပာပို႔ခ်မည္ဆို၍ ဆရာ ႀကီးမ်ားကိုဖိတ္ကာ ေဟာေျပာပြဲ လုပ္သည္။ တစ္နာရီ စာမွ် ေဟာေျပာပို႔ခ် ႐ုံျဖင့္ တစ္ႏွစ္လံုးသင္ရ မည့္၊ က်က္မွတ္ထားရမည့္စာမ်ား ကိုရ၍ စာေမးပြဲေျဖဆိုႏိုင္ပါမည္လား ဆိုသည္မွာ အထူးေမးစရာပင္ မလိုပါ။
ဂုဏ္ထူးဝယ္သူ
ေနာက္ထပ္ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုကို တင္ျပခ်င္ပါေသးသည္။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ေလာက္ကျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ဟသၤာတတကၠသိုလ္ တြင္ တာဝန္က် စဥ္ကျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ဝင္းထဲမွ ဝန္ထမ္းတစ္ ဦး၏ ေျမးျဖစ္သူ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္၊ မိဘမ်ားက ခ်ိဳ႕တဲ့ ၍ က်ဴရွင္ မထားႏိုင္၊ ေက်ာင္းဝင္း ထဲမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ဝိုင္းဝန္း ကာ ပညာဒါနျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။ စာႀကိ ဳးစားေသာကေလးျဖစ္၍ဆရာ တိုင္းက ခ်စ္ၾကသည္။ ဆရာမ်ား အားလပ္ခ်ိန္ ရလွ်င္ရသလို ထို ကေလးအား စာသင္ေပးၾကသည္။ သင္ေပး ရက်ိဳးနပ္ပါသည္။ တကၠ သိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ စာရင္း ထြက္ သည့္အခါ ထိုကေလးသည္ ၅ ဘာသာဂုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ မိဘႏွင့္ ဆရာမ်ား ဝမ္းသာခဲ့ၾက သလို ကေလး ေဆးေက်ာင္း တက္ ရန္ ဆက္မထားႏိုင္ျဖစ္ေန၍ မိဘမ်ားခမ်ာ ဝမ္းသာ ဝမ္းနည္းျဖစ္ခဲ့ သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို သိ၍ပဲလား မေျပာတတ္။ က်ဴရွင္တစ္ခုမွ ဆရာ တစ္ေယာက္သည္ ကေလးအိမ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ထိုဆရာက နာမည္ႀကီး ျမန္မာစာက်ဴရွင္ဆရာ ေပတည္း။ ကေလးဆီမွ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးကို ေငြ ၅ သိန္းျဖင့္ ဝယ္ လိုေၾကာင္း၊ သူ၏က်ဴရွင္တြင္ ေၾကာ္ျငာလိုေၾကာင္း ေျပာခဲ့သည္။ ကေလးသည္ ျမန္မာစာဂုဏ္ထူး မွတ္ထက္ သာလြန္၍ ဂုဏ္ထူးထြက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႕ကို သင္ေပးခဲ့ ေသာ ေစတနာဆရာမွာ ထိုအခ်ိန္ ဟသၤာတတကၠသိုလ္၊ ျမန္မာစာဌာန တြင္ အမႈထမ္းခဲ့သူ စာေရးဆရာ ေမာင္သာခ်ိဳ (ေခၚ) ကထိကဆရာ ဦးညြန္႔ေသာင္းပါ။ ေက်ာင္းသားမိဘ မ်ားမွာ ႐ိုးသားလြန္း၍ ဆရာ့ထံ ေရာက္လာၿပီး အေၾကာင္းစံုေျပာျပ ၾကပါသည္။ ဆရာခ်ဳိသည္ ၄င္းတို႔ မိသားစု၏ အခက္အခဲကို ေကာင္း စြာသိရွိနားလည္မႈေပးႏိုင္၍ ကေလး ေဆးေက်ာင္း ဆက္တက္ႏိုင္ေရး သည္ အဓိက၊ ဆရာနာမည္ႀကီးဖို႔ မဟုတ္ဟုေျပာကာခြင့္ျပဳေပးခဲ့ သည္။
ဆရာအမည္ခံေတြ
ထိုကဲ့သို႔နည္းျဖင့္ လိမ္ညာ၍ ေၾကာ္ျငာႀကီးႀကီးေထာင္ထားေသာ က်ဴရွင္မ်ိဳးမ်ားစြာရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ က်ဴရွင္ေၾကာ္ျငာမ်ား တြင္ က်ဴရွင္ ဆရာဘြဲ႕ယူစဥ္က ပါေမာကၡႏွင့္ တြဲ႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုကို လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာတြင္ ထည့္၍ ေၾကာ္ျငာသည္။ ပါေမာကၡ ႀကီးႏွင့္ ရင္းႏွီး သည္။ ေမး ခြန္းရမည္။ ေအာင္ဖို႔တာဝန္ယူသည္ စသည္ ျဖင့္ မိဘမ်ားကို မက္လံုးေပးၾက သည္။ မိမိ၏ ဆရာသမားပါေမာကၡ ႀကီးမ်ား ကို ေစာ္ကားျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။ ပါေမာကၡႀကီးမ်ားမွာ ဘာမွ မသိရွာပါ…။ အလကားေနရင္း နာ မည္ပ်က္၊ သိကၡာက်ရသည္။ ထို႔ ထက္ဆိုးေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားရွိေသးသည္။ က်ဴရွင္ဆရာမွာမိန္းမလည္း ရွိ၏။ သားသမီးမ်ားလည္း ရွိပါလ်က္ ေဘာ္ဒါေနေက်ာင္းသူကေလးမ်ား ကို မေတာ္မတရား ႀကံစည္ျခင္းသည္ ဆရာဂုဏ္ႏွင့္ မထိုက္တန္ ေသာ လူယုတ္မာမ်ားပင္ျဖစ္ၾက သည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ဆို သည္မွာ သစ္ရြက္ကေလးလႈပ္တာ ပင္ စိတ္ကစား တတ္ၾကေပရာ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ေၾကာင္သူေတာ္ မ်ားက အခြင့္အေရးကို လက္လြတ္ မခံဘဲ သားသမီးခ်င္းမစာနာေသာ အျပဳအမူ မ်ား ျပဳလုပ္ၾက သည္မွာ ရွက္စရာအလြန္ ေကာင္းလွပါ သည္။ တခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားကလည္း အရက္ေသာက္ၿပီးစာသင္မွ စ်ာန္ ဝင္၍ သင္လို႔ေကာင္းသည္ဟု ကိုယ္ႀကိဳက္ ၍ ေသာက္ျခင္းကိုပင္ ဂုဏ္တစ္ခုကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ေန ျပန္သည္။ ေက်ာင္းသူ/သားတိုင္း မိမိဆရာကို အတုခိုးၾကသည္။ အားက်ၾကသည္။ ဆရာဟူ သည္ ေရွ႕ ေဆာင္လမ္းျပေကာင္း၊ ေခါင္း ေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ရမည္။ ဆရာကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က်င့္သီလလံု ၿခံဳမွ တပည့္မ်ားကို ဆံုးမသြန္သင္ ရာတြင္ ထိေရာက္မႈရွိမည္ျဖစ္သည္။ ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္း ပန္ဆိုေသာစကားပံုမွာ ဆရာမ်ား၏ အေရးပါပံုကို ထင္ဟပ္ျပထားေသာ စကားပံုျဖစ္ပါလ်က္ ဆရာဟုအမည္ တပ္ထားေသာ အက်င့္ပ်က္သူတ ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ား ဘဝပ်က္ၾကရသည္။
ဆရာစစ္၊ ဆရာမွန္မ်ား
နည္းမ်ိဳးစံုသံုး၍ လိမ္လည္ေန ေသာ ဆရာမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားကို မိမိသားသမီးသဖြယ္ ေစတနာထားေစာင့္ေရွာက္ၿပီး တာဝန္ ယူေပးေနေသာ၊ အနစ္နာခံ ပညာသင္ေပးေနေသာ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္မ်ား တည္ေထာင္ထား ေသာ က်ဴရွင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ေဘာ္ဒါမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အမွန္တ ကယ္ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္သူ၊ ပညာလိုလားသူမ်ားကို ဒါနအျဖစ္သင္ ေပးသည္။ ေဘာ္ဒါေၾကးဆိုလွ်င္ လည္း ၂ ႀကိမ္မွ ၃ ႀကိမ္အထိ ခြဲ ၿပီးသြင္းေစသည္။ မိဘမ်ားမေျပလည္ေသး၍ ေငြမေပးႏိုင္ေသးလွ်င္ လည္းေက်ာင္းမွ မထုတ္ပယ္ပဲ ၅ လ ၆ လထမင္းအလကားေကြၽး ၍ စာသင္ေပးေနေသာ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး တစ္ ေယာက္ တည္ေထာင္ထားေသာ ေဘာ္ဒါတစ္ခုဆိုလွ်င္ ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္ တင္စရာမလိုဘဲ လူ႔ သတင္း လူခ်င္းေဆာင္ကာ ေအာင္ ျမင္လ်က္ရွိသည္။ ေက်ာင္းသားႏွင့္ မိဘမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာရသည္။ ကုသိုလ္လည္းရ၊ ဝမ္းလည္းဝေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္ဆို ေသာ အခ်ိန္သည္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္အတြက္ ျပန္၍ အစား ထိုးႏိုင္ရန္မလြယ္ပါ။ အခ်ိန္လည္းကုန္၊ ေငြလည္းကုန္ၿပီးမွ ဘဝတြင္ အထစ္အေငါ့မ်ားမျဖစ္ေစလိုပါ။ ကေလးမ်ားအတြက္ အတုယူမမွား ေစလိုပါ။ လိမ္လည္ေၾကာ္ျငာ၍ စီး ပြားျဖစ္ေနသူမ်ားသည္ အေဟာင္း ကံေလးရွိေနတုန္းေတာ့ လုပ္တိုင္း ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ အေဟာင္းစား ကံေတြ ကုန္သြားသည့္ အခ်ိ္န္ တြင္ ေတာ့က်႐ႈံးၾကမွာပဲျဖစ္ပါသည္။ မိမိ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေကာင္းကံ၊ ဆိုး ကံမ်ားသည္ ေလလိုျပာလို လြင့္ မသြားဘဲ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ခ်ိန္ တြင္ အက်ိဳးေပးမည္မွာ ဧကန္ျဖစ္ ပါသည္။ မိဘမ်ားအေနႏွင့္ ကိုယ့္ သားသမီးမ်ားကို ဆရာလိမ္မ်ား လက္ထဲမပို႔မိေစရန္ႏွင့္ ေငြကုန္ခံၿပီး အကုသိုလ္ မဝယ္ယူျဖစ္ၾကရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ဆရာကိုးကြယ္ မွားေသာ ကေလးေနာင္တရခ်ိန္ တြင္ လူေတာမတိုးဝံ့ေအာင္ သိမ္ငယ္၍ ဘဝတြင္အ႐ႈံးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရ ပါလိမ့္မည္။
အဇာတသတ္လက္သစ္ မျဖစ္ေရး
တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ ပညာေရး ျမင့္မားေစရန္မွာ ေက်ာင္းသား/သူ မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ျမင့္မားရမည္။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတတ္ရမည္။ ကိုယ္က်င့္ သီလေကာင္းရမည္။ စာရိတၱေကာင္းရမည္။ စည္းကမ္းရွိ ရမည္။ အေတြးအေခၚမွန္ကန္ရ မည္။ ေတြးေခၚႏို္င္ေသာ အေလ့ အထရွိရမည္။ ထိုသို႔ေသာ အခ်က္ မ်ားကို နည္းလမ္းျပသူမွာ ဆရာစစ္၊ ဆရာမွန္၊ ဆရာေကာင္းမ်ားျဖစ္ပါ သည္။ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား ကိုယ့္ အား ကိုယ္ကိုးတတ္ေအာင္ ေလ့ က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးရမည္မွာ ဆရာ မ်ား၏တာဝန္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ မ်ားကိုယ္တိုင္လည္း ကိုယ္က်င့္ တရားေကာင္းသူ၊ စည္းကမ္းရွိသူ၊ တစ္ဖက္စြန္း ဝါဒသမားမဟုတ္သူ ျဖစ္ရပါမည္။ မိဘ၊ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီး တာဝန္ေက်မွသာပညာေရး သည္ ျမင့္မား လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မၾကာမီ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပ႒ာန္းေတာ့မည့္ ကိုယ္ပိုင္ပုဂၢလိ ကေက်ာင္းမ်ား၊ ေဘာ္ဒါမ်ား၊ က်ဴရွင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စည္းကမ္း ဥပေဒမ်ားသည္ ယခု ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ က်ဴရွင္လိမ္၊ ဆရာ လိမ္မ်ားကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္းပ ေပ်ာက္သြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ပါေစဟု ဆုေတာင္း မိပါသည္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားေနျဖင့္လည္း အထူးသတိထားသင့္သည္မွာမိမိတို႔ ဘက္မွေငြေပးလိုက္႐ံုမွ်ျဖင့္ တာဝန္ ေက်ၿပီ ဟုမယူဆဘဲ သားသမီးမ်ား အေပၚျဖစ္ေစခ်င္သည့္ အတၱမ်ားကို ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ၊ မိမိသားသမီးမ်ား ဆရာရွာမွားေသာ အဇာတသတ္ လက္သစ္မ်ား မျဖစ္ၾကေစ ရန္ ေရး သားလိုက္ရေပသည္။
ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းမိုး
႐ူပေဗဒဌာန ရန္ကုန္တကၠသိုလ္
No comments:
Post a Comment