Sunday, December 18, 2011

အလြယ္ဖတ္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဒႆန

ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးနဲ႔ အေတြးအျမင္ေတြ မေရးျဖစ္တာေတာ္ေတာ္ၾကာေနၿပီ၊ မေရးျဖစ္ဆို စာလည္း ျပန္မဖတ္ႏိုင္ေအာင္ကို အလုပ္ေတြမ်ားေနတာေၾကာင့္ပါ။ ဒီကေန႔ေတာ့ စာေရးဖို႔စဥ္းစားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ခ်က္တင္ေတြထဲမွာ အျပန္အလွန္ အမ်ားဆံုးေျပာျဖစ္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကို စာခ်ေရးဖို႔ စိတ္ကူးရလာပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ အမ်ားႀကီးပိုဖတ္ထားတဲ့ သူေတြအတြက္ မရည္ရြယ္ပဲ စာကၽြန္ေတာ္တို႔ေလာက္ ဖတ္မထားတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး တက္သေလာက္ မွတ္သေလာက္နဲ႔ “အလြယ္ဖတ္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဒႆန” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးဖို႔စိတ္ကူးရလိုက္ပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ထိေတြ႔ဆက္ဆံ ပတ္သက္ ေနၾကရတဲ့ သိပၸံဆုိင္ရာနည္းပညာေတြ၊ သမိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္စဥ္နဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပညာေရး ဆိုင္ရာ သေဘာတရားေတြ စတဲ့စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္မႈေတြရွိေနလဲ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကလဲ ဆိုတာေတြကို မိတ္ဆက္အေနနဲ႔ ျပန္လည္စဥ္းစားႏိုင္ၾကေအာင္ ေရးသားသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

၁။ သိပၸံဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆန

သိပၸံဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆနအေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ သိပၸံပညာရွင္နဲ႔ သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေၾကာင္းကို စေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဒႆနက်မ္းေတြမွာေတာ့ သိပၸံပညာရွင္နဲ႔ သိပၸံပညာ ရွင္ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး “သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြနဲ႔ အေၾကာင္း အရာ၊ အခ်က္အလက္ေတြကို အေတြ႔အႀကံဳအာ႐ံုေတြမွာ အေျခခံၿပီး လက္ေတြ႔စမ္းသက္ ျပဳလုပ္ၾကတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွ သိပၸံပညာလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ ပညာရပ္အရ လုပ္ေဆာင္ ဖန္တီးမႈအသစ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အရာရာကို အာ႐ံုနဲ႔တိုက္႐ုိက္ထိေတြ႔ သိျမင္ႏိုင္မႈမွာေတာ့ အားနည္းခ်က္ ရွိၾကတယ္လို႔လည္း သိပၸံပညာရွင္ေတြကို ဒႆနပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေ၀ဖန္ၾကတာမ်ိဳး ေတြလည္းရွိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ ေတြ ကို အာ႐ံုသိနဲ႔တိုက္႐ိုက္သိျမင္ႏိုင္တဲ့ အရာေတြမွာ အားနည္းတယ္ဆိုေတာ့ အေတြးက တမ်ိဳး ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ႏ်ဴးကလီးယား သီအိုရီကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့တဲ့ အိုက္စတိုင္းဟာ သူရဲ႕ ဖန္တီးမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အက်ိဳးဆက္ အဆိုးနဲ႔အေကာင္း တြဲလွ်က္ရွိေနႏိုင္ မယ္ဆိုတာ အာ႐ံုသိနဲ႔ သိမယ္ဆိုေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္အထိ အက်ိဳးဆက္ အဆိုးေတြရွိမယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းေတြ မွာေတာ့ အားနည္းခ်က္ေတြရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ သူမွာ ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အားမနည္းခဲ့ဘူးဆိုရင္ သူ ႏ်ဴကလီးယားသီအိုရီကို ထုတ္ခဲ့ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီလိုသာ သူ မထုတ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးေတြျဖစ္တဲ့ ႏ်ဴးကလီးယားစြမ္းအင္ကို ေဆးပညာမွာသံုးတာ၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမွာသံုးတာ ဒါမ်ိဳးေတြကို ရရွိႏိုင္ၾကေတာ့မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီက်မ္းရင္းတစ္ခုမွာေတာ့ “သိပၸံပညာရွင္ေတြ ဟာ သူတို႔ရဲ႕စူးစမ္း ေလ့လာခ်က္ေတြကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္တာ မလုပ္ခင္ ခ်င့္ခ်ိန္ေတြးဆဖို႔ လိုအပ္ၿပီး။ အဲ့ဒီလို ေတြးဆတဲ့ ေနရာမွာ ျပႆနာေတြေပၚေပါက္လာရင္ ဒႆနပညာရွင္ေတြက ေ၀ဖန္ခ်င့္ခ်ိန္ေတြးဆၿပီး ကူညီေျဖရွင္း အေျဖရွာေပးၾက ရတယ္။” လို႔ဆိုထားပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဒႆနပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ သိပၸံပညာရပ္ေတြကို ဘယ္လို အသံုးျပဳသင့္တယ္။ အသံုးျပဳအပ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္စံႏႈန္းေတြခ်ိန္ထိုးတြက္စၿပီး ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမိုင္း၊ အႏုပညာ၊ ကိုယ္က်င့္တရားစတဲ့ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ပံုေဖာ္ေပးတဲ့ေနရာမွာလည္း ပါ၀င္ေနပါတယ္။
ဒီသေဘာတရားေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလြယ္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဒီဘက္ေခတ္မွာ အိုင္တီနည္းပညာလို႔ သိပၸံပညာေတြ ေနစဥ္နဲ႔အမွ် အသစ္အဆန္းေတြ ထြက္ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔မႈအဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ဘယ္လို အသံုးျပဳၾကမလဲ။ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလို သိပၸံပညာရွင္ေတြ၊ အိုင္တီနည္းပညာရွင္ေတြက သူတို႔တာ၀န္ကို သူတို႔ေက်ပြန္တဲ့ အေနနဲ႔ နည္းပညာအသစ္အဆန္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ အဲ့ဒီနည္းပညာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ကိုယ္နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမိုင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အႏုပညာ၊ ရွိမႈသိမႈပညာ စတဲ့အရာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဘယ္လိုပံုေဖာ္ၾကမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔လိုလာပါၿပီ။

၂။ သမိုင္းဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆန

သမိုင္းဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆနအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း သမိုင္းပညာနဲ႔ သမိုင္းပညာရွင္ေတြ အေၾကာင္းက စေျပာရမွာပါပဲျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းနဲ႔ သမိုင္းပညာရွင္ဆိုတဲ့အရာေတြကို ဒႆန႐ႈ႕ေထာင္ကေနေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ လူသားေတြနဲ႔ပတ္သက္ႏြယ္ေနတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီးသမွ်အေၾကာင္းအရာေတြကို အနာဂတ္လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ သင္ခန္းစာအျဖစ္၊ အေတြ႔အႀကံဳအျဖစ္ ယူေဆာင္လာတဲ့အရာလို႔ အၾကမ္းျပင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။ သမိုင္းပညာရွင္ရဲ႕ အခန္းက႑ကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ အတိတ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ ေပးဖို႔တဲ့ တာ၀န္ကို ယူထားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာႀကီးေဒါက္ တာသန္းထြန္းဆိုတဲ့ဘူးတဲ့ သမိုင္းပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကေတာ “သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္သူေတြဟာ အဂတိ မလိုက္ရဘူး။ ခ်စ္လို႕ေျမႇာင့္ပင့္ေရးတယ္။ မုန္းလို႕ ႏိွမ့္ခ်ကဲ့ရဲ့တယ္။ ေၾကာက္လို႕ ဖုံးကြယ္ေျပာတယ္။ မသိတာကို ဝန္မခံခ်င္လို႕ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေရးတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ရဘူး။” လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သမိုင္းဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆနအေၾကာင္းမွာေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့သလို သမိုင္းပညာရွင္ေတြ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ ၾကတဲ့ လူသားေတြနဲ႔ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အတိတ္ကအျဖစ္အပ်က္ သင္ခန္းစားေတြက အယူအဆသေဘာတရားေတြကို ဒႆနအျမင္က ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေ၀ဖန္စမ္းစစ္တဲ့ အခန္းက႑ကို ေရာက္ရွိလာတာျဖစ္တယ္လို႔ ဒႆနက်မ္းရင္း တခ်ိဳ႕မွာ ဆိုပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ပတ္သက္ေနတဲ့ ျပႆနာရပ္ေတြကို ဒႆနပညာက ေျဖရွင္းျပဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။
တနည္းအားျဖင့္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူသားေတြနဲ႔ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အတိတ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဒႆန ပညာရွင္ေတြက လက္ရွိလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္စံႏႈန္းေတြခ်ိန္ထိုးတြက္စၿပီး ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမိုင္း၊ အႏုပညာ၊ ကိုယ္က်င့္တရားစတဲ့ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ပံုေဖာ္ေပးတဲ့ေနရာမွာ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဘက္ေခတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ သမိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အတိတ္ေခတ္သမိုင္း၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သမိုင္းနဲ႔ အနာဂတ္ေခတ္သမိုင္းဆိုၿပီးရွိတဲ့ ေနရာမွာ အတိတ္ေခတ္သမိုင္းက အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ အားနည္းခ်က္ေတြကို မ်က္ေမွာက္ေခတ္သမိုင္းမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားၿပီး အနာဂတ္သမိုင္းအတြက္ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ေပးၾကရမယ့္ တာ၀န္ေတြရွိလာပါၿပီ။
သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာေတာ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ ဒႆနပညာရွင္ေတြက လူသားေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို တိုင္းတာဆံုးျဖတ္ ေပးတာေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾက႐ံုသာမက လူသားတစ္ေယာ္ခ်င္းဆီ (သမိုင္းဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီရဲ႕) လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ကိုယ္က်င့္တရားအရ ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ျပဳမူခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာကိုလည္း ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့ၾကတာေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ သမိုင္းကို မွတ္တမ္းတင္တဲ့ သမိုင္းပညာရွင္လို႔ အခန္းက႑ကပဲ ရပ္တည္ ၾကမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းကိုဖန္တီးသူေတြအျဖစ္ သမိုင္းရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေမြးဖြားလာရတဲ့ သမိုင္းဇာတ္ေကာင္ေတြ ျဖစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကမလား။ ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္သူေတြေပးတဲ့ သင္ခန္းစားေတြကို လက္ေတြ႔လူမႈဘ၀မွာ ခ်ိန္ထိုးတြက္ဆၿပီး အနာဂတ္အတြက္ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမိုင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အႏုပညာ၊ ရွိမႈသိမႈပညာ စတဲ့အရာေတြအတြက္ ပံုေဖာ္ေပးၾကမယ့္လူေတြအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ၾကမလားဆို တာ ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။

၃။ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆန

ပညာေရးဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဒႆနအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ ပညာေရးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို အရင္ ေျပာၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ဒႆနေဗဒက်မ္းရင္းအခ်ိဳ႕မွာေတာ့ လူအဖြဲ႔အစည္းအသီးသီး က အနာဂတ္လူငယ္လူရြယ္ေတြအေနနဲ႔ ဘ၀ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ ဘာသာရပ္အလိုက္သင္ၾကားပို႔ခ် ေပးတဲ့ အရာအျဖစ္ အၾကမ္း ျပင္း႐ႈ႕ျမင္ႏိုင္မယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းအတြက္ အနာဂတ္လူငယ္ေတြအတြက္ ဘ၀ရပ္တည္ႏိုင္ေရးကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေပးတဲ့အလုပ္ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးကို ႏိုင္ငံအသီးသီးက အစိုးရေတြက အဓိကအားျဖင့္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္လုပ္ၾကၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေခါင္ေဆာင္ေကာင္း ေတြကို ဘယ္လိုပညာေရးစနစ္က ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မလဲဆိုတာကို ပညာေရးဆိုင္ရာ ဒႆနပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းၿပီး သင္ၾကားေရးပံုစံေတြ၊ ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို ေရးဆြဲၿပီး ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းေတြနဲ႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈျပဳလုပ္ၾကတာေတြရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီဒႆနရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေရာက္လာပါၿပီ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ အေကာင္းမြန္ဆုံုး သင္ၾကားေရးပံုစံေတြ စနစ္ေတြနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕အဓိကက်တဲ့ လူငယ္ေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေပးေနခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာအဆင့္နဲ႔ ရပ္တည္ေနရင္ ကိုယ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ထုတ္ကုန္ဆိုတာ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို လည္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္မ်ိဳးေတြကို ေမြး ထုတ္ၿပီးသားျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ တဖက္က လိုအပ္တဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာေတြကေန အဆင့္ျမင့္ၿပီး အဆင့္ျမင့္ပညာေတြကို သင္ၾကားၿပီး လူငယ္ေတြကို ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကိုလည္း ေမြးထုတ္ဖို႔ လိုအပ္ လွပါတယ္။ အဲ့ဒီအခန္းက႑ကို ပညာေရးဆိုင္ရာ ဒႆနပညာရွင္ေတြက ထမ္းေဆာင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစိုးရက ဘယ္လိုပညာသင္ၾကားေရးပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ႔ သင္ၾကားေပးလိုက္ တယ္။ ႏိုင္ငံအတြက္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးထက္ျမတ္တဲ့လူငယ္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မယ့္ ပညာေရးပံုစံနဲ႔လား ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးနဲ႔သင္ၾကားေပးလိုက္တယ္ဆိုတာ ေ၀ဖန္ဆန္းသစ္ႏိုင္ဖို႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ကိုယ့္ရဲ႕ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္ဟာ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အေျဖကို မေပးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိၿပီး ႀကိဳးစားၾကဖို႔ပဲရွိပါတယ္။ အစိုးရကိုယ္တိုင္က ပညာေရးစနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့အေျခအေနမွာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ေတြက ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အျပင္ဘက္ကေန လူငယ္ေတြအတြက္ စိတ္ဓာတ္အဟာရအျဖစ္ ပညာႏို႔ခ်ိဳ တိုက္ေကၽြးႏိုင္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ အေနနဲ႔ေရာ ကိုယ္သင္ၾကားလာခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ဟာ တကယ္ပဲ အက်ိဳးရွိတဲ ပညာေရးစနစ္လား၊ ဒီလိုမဟုတ္ပဲ အားနည္းခ်က္ေတြရွိေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္လားဆိုတာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီလိုဆန္းစစ္ႏိုင္မွ ကိုယ့္အတြက္ ဘာအေရးႀကီးသလဲ။ ဘာလိုအပ္သလဲ ဆိုတာကိုလည္း နားလည္လက္ခံၿပီး ႀကိဳးစားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

၅။ အႏွစ္ခ်ဳပ္

အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျခံဳၿပီးသံုးသပ္လိုက္ရင္ သိပၸံဆိုင္ရာနဲ႔ အကၽြမ္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ အသံုးျပဳေနတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့၀ဲယားေတြ၊ ၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြ၊ ဘေလာ့ခ္ေတြ၊ လူမႈေရးအြန္လိုင္းကြန္ယက္ေတြနဲ႔ အိုက္ဒီယုိ ေလာဂ်ီေတြအမ်ားႀကီးကို လိုက္ပါႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့လာလိုက္စားေနၾကရတယ္ဆိုတာေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို ေလ့လာၾကတဲ့အခါမွာ အခ်ိန္ကိုအက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ဒီနည္းပညာေတြကို ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ နိစဓူ၀ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မပတ္သက္ခ်င္လဲ ပတ္သက္ေနရမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ေနစဥ္နဲ႔အမွ် ျဖတ္သန္းေနၾကရတဲ့ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ ေတြ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူညီကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္းဆိုင္ရာ စံႏႈန္းေတြ၊ အႏုပညာခံစားခ်က္ ေတြစတဲ့ စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေပါင္းစပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြဟာ သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္သူေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းကိုဖန္တီးသူေတြအျဖစ္ဒါမွမဟုတ္ အနာဂတ္လူေဘာင္အတြက္ ကိုယ္ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အခက္အခဲ ေတြကိုသင္ခန္းစာယူၿပီး ခိုင္မာတဲ့ပညာေရးစနစ္တစ္ရပ္ေပၚေပါက္လာေအာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ လိုအပ္ေနတဲ့ပညာေရးကြက္လပ္ကို ျဖည့္စည္းေပးႏိုင္တဲ့သူေတြျဖစ္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ တိုက္တြန္းရင္ ဒီစာကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အေပၚမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ျမန္မာတကၠသိုလ္ေတြမွာ သင္ၾကားဖို႔ ျပဌာန္းထားတဲ့ ဒႆနိကေဗဒဘာသာရပ္ ျပဌာန္းစာအုပ္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ဒႆနိကေဗဒက ဆရာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ လမ္းေဘးေဟာေျပာပို႔ခ်မႈေတြကို ကိုးကားၿပီး ေရသားထားတာျဖစ္ တယ္ဆိုတာ ၀န္ခံအပ္ပါတယ္။
အံဘုန္းျမတ္

No comments: