ကရုဏာဆိုေသာ
စကားကို အဘိဓာန္က သနားႀကင္နာျခင္းဟူ၍ အဓိပါယ္
ဖြင့္ပါသည္။ သနားသည္ဆိုတာေလာက္နွင့္ ကရုဏာဆိုေသာ
အဓိပါယ္သည္
မလံုေလာက္ေသးပါ။ ကရုဏာ၏ သေဘာသဘာ၀ မေပၚလြင္ေသးဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။
သူတစ္ပါး၏ ဒုကၡ၊ သူတစ္ပါး
၏
ေ၀ဒနာကို မွ်ေ၀ခံစားျခင္းဆိုလွ်င္ ပိုျပီး နီးစပ္လိမ့္မည္
ဟုထင္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ စဥ္းစားစရာေတာ့ ရွိပါေသးသည္။ ဒုကၡေ၀ဒနာသည္
မွ်
ေ၀၍ရေသာ
အရာေလာ၊ မွ်ယူခံစားရေသာ အရာေလာ၊ မွ်ယူ၍ ရသည္ဆိုလွ်င္ မည္သို
့ယူမည္နည္း။ သူတစ္ပါး ဒုကၡကို မွ်ယူခံစားေသာသူ
ဆိုသည္မွာ
မည္သို ့ေသာ သူမ်ိဳးနည္း။
1)
ကရုဏာ သမားသည္
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ရွိရမည္။
2)
ကရုဏာသမားသည္
သတၱိလည္းရိွရမည္။
3)
ကူညီတတ္ေသာ အေလ
့အက်င့္လည္း ရွိရမည္။
ဥပမာ-
မိမိသြားေသာ လမ္းခရီးတစ္ခုတြင္ လူတစ္ေယာက္ကို ဓားျပမ်ားက
၀ိုင္း၀န္းႏွိပ္စက္၍ ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ လဲေနသူကို ျမင္ေတြ
့သည့္အခါ
မိမိကိုယ္တိုင္
ဒဏ္ရာျဖင့္ လဲနသကဲ ့သို ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ျဖစ္မိျပီး
လူတစ္ေယာက္လဲေနသလို မျမင္ဘဲ ဒုကၡေရာက္ေနသူတစ္ဦးအျဖစ္ မိမိ
ကုိယ္တိုင္
ဒုကၡေရာက္ေနသကဲ ့သို ့ ကိုယ္ခ်င္းစာမိျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ဒဏ္ရာျဖင့္လဲေနသူကို ျမင္လွ်င္ ေဘးမွ ေကြ ့ေရွာင္သြားသူအား
လံုးသည္
သနားႀကင္နာစိတ္ ကင္းမဲ ့သူမ်ားခ်ည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
သနားစိတ္၀င္ႏိုင္ပါသည္။သို ့ေသာ္ သူတို ့သည္ ဘာမွန္းမသိေသာ
ကိစၥတစ္ခု
တြင္
ပါ၀င္ပက္သက္ရမည္ကို ေႀကာက္ သျဖင့္ ျပႆနာ တစ္ခုခု ျဖစ္မည္ကို
စိုးရိမ္ပူပန္တတ္ႀကသည္။ ထိုေႀကာက္စိတ္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားက
တားဆီးထားသျဖင့္
သူတို ့၏ သနားႀကင္နာျခင္းသည္ ကူညီျခင္း အဆင့္သို ့မေရာက္ဘဲ
ရင္ထဲစိတ္ထဲမွာပင္ ပ်က္ျပယ္သြားႀကသည္။ ထို ့အ
တြက္
ကရုဏာသမားသည္ သတၱိလည္းရိွရမည္။ လမ္းေဘးမွာ ဒဏ္ရာႏွင့္လဲေနသူအား
မဆိုင္းမတြ ကူညီသူသည္ ကိုယ့္ကိစၥပမာ တာ၀န္ယူ
ေဆာင္ရြက္သူသည္
ထိုသူႏွင့္ေတြ ့မွ ရုတ္တရက္ ကူညီသူမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ထိုသူသည္ ေရာက္ေလရာ
အရပ္မွ လူတကာကို ကူညီတတ္သည့္ အ
ေလ
့အထ ရွိခဲ ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္မည္ဟု မွန္းဆႏိုင္ပါသည္။ ဆင္းရဲ
စုတ္ျပတ္သူအား အ၀တ္အထည္ေပးကမ္းခဲ့သူမ်ိဳး၊ လမ္းေဘးက ေက်ာ
က္တံုးကို
ေဘးသို ့ ဖယ္ရွားေပးခဲ့သူမ်ိဳး၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ့လွ်င္ ေဖးမ
ေခၚငင္တတ္သူမ်ိဳးျဖစ္ရမည္။ အေသးအဖြဲမ်ားကို ကူညီေလ ့ရွိသူ၊
မေသးမဖြဲေသာ
ကိစၥရပ္မ်ားကို လည္း ေႏွာင့္ေႏွးျခင္းမရွိ ခဲ ့သူျဖစ္သည့္အတြက္
အခုလို လမ္းေဘးဒဏ္ရာရသူကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ကူညီႏိုင္သူျဖစ္သ
ည္။ ထို
့ေႀကာင့္ ဒုကၡေရာက္သူအေပၚ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္သည့္ စိတ္ဓာတ္၊
လုပ္စရာရွိသည္ကို ရဲ၀ံ့စြာ လုပ္ေဆာင္တတ္ေသာ သတၱိႏွင့္သူ
တစ္ပါးတို ့အား
ကူညီတတ္ေသာ အေလ့အထ တို ့သည္ ကရုဏာရွင္၏ အရည္အခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု
ဆိုခ်င္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ထိုအရည္အ
ခ်င္းမ်ားသည္
အလြန္ ့အလြန္ ထူးခၽြန္ေသာ သူမ်ားမွ ရွိသည့္ ရွားပါးေသာ အရာမ်ား
မဟုတ္ပါ။ လူတိုင္းကိုယ္စီ ထိုအရည္အေသြး အနည္းနွင့္
အမ်ား ဆိုသလို
ရွိတတ္ႀကပါသည္။ ထိုအေျခခံရွိရင္းစြဲ အရည္အေသြးမ်ားကို တိုးပြားေအာင္
ႀကံေဆာင္ ေလ့က်င့္လွ်င္ လူသားတိုင္း ကရုဏာ
ရွင္မ်ား
ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။ ကရုဏာ ရွင္မ်ားလႊမ္းမိုးေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္
ျငိမ္းခ်မ္း သာယာေနပါသည္။ ထိုပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳး၌ က်င္လည္
ရေသာလူတို
့၏ဘ၀သည္လည္း မည္မွ် သက္သာ လြယ္ကူမည္နည္း။ ကရုဏာလႊမ္းေသာ
ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ရန္ ကၽြန္ေတာ္တို ့က စတင္၍ က
ရုဏာစိတ္ေမြးျမဴ
ျဖန္ ့ခ်ိပါ။ ကူညီတတ္ေသာ အေလ ့အက်င့္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပါ။ ကရုဏာ
စိတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာကို ရႊင္
လန္းက်န္းမာျခင္း
ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။ လူအမ်ားအား ကရုဏာထား ကူညီလွ်င္ အမ်ား၏ ကရုဏာႏွင့္
ကူညီမႈကို တံု ့ျပန္ရရွိလိမ့္မည္။ ကရုဏ
ာစိတ္သည္
ပ်ံနွံပြားမ်ားတတ္ေသာ သေဘာရွိပါသည္။
ကရုဏာစိတ္သည္ ထားေကာင္းေသာ အရာျဖစ္ျပီး ကရုဏာစကားတစ္ခြန္းသည္
ႀကားရသူအတြက္ အလြန္တန္ဖိုးႀကီးပါသည္။ စင္စ
စ္ကရုဏာ တရား၏
စြမ္းအားသည္အလြန္ႀကီးမားလွပါသည္။ ပိုမို ေလးနက္ေအာင္ေျပာရလွ်င္
ကရုဏာတရားသည္ ကမၻာေလာကႀကီး ေကာ
င္းေသာဘက္သို ့
ေျပာင္းလဲေအာင္ အစဥ္တြန္းပို ့ေမာင္းနွင္လ်က္ရွိသည္။
ေငြ၀ယ္ကၽြန္စနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းျခင္း၊
ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းမ်ားႏွင့္
အျခားပင္ပန္းဆင္းရဲေသာ
လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ားအား အလုပ္ခိုင္းေစမႈကို
ပိတ္ပင္တားျမစ္ျခင္းတို ့သည္ ကရုဏာတရားက စခဲ့
သည့္
ေကာင္းက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ကရုဏာစိတ္လႈံ ့ေဆာ္မႈျဖင့္ပင္
အယ္ဘတ္ရြိဳက္ဇာ သည္ေဆးပညာသင္ႀကားကာ အာဖရိက အ
ေခါင္အဖ်ားေဒသမွ
ဂီလာနတို ့ထံသူ၏ ဘ၀ကို သြားေရာက္ျမွဳပ္ႏွံခဲ ့သည္။
ကရုဏာစိတ္ေႀကာင့္ပင္ ဟင္နရီဒူးနန္ ့ႏွင့္
ဖေလာ္ရင့္ႏိုင္တင္ေဂး
တို ့သည္လည္း
ႀကက္ေျခနီလုပ္ငန္း၊ သူနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ထူေထာင္ခဲ့ႀကသည္။
၄င္းတို ့၏ကရုဏာစိတ္ ျမင့္မားမႈျဖင့္ မာသာထရီဇ
ာကဲ့သို ့ေသာ
ေစတနာရွင္ သူေတာ္စင္အေျမာက္အမ်ား ထပ္ဆင့္ေပါက္ဖြားခဲ့သည္။ ယေန
့ကမၻာႏိုင္ငံအမ်ားအျပား၌ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္လ်
က္ရွိသည့္
လူမႈဖူလံုေရး လုပ္ငန္မ်ား၊ ကယ္ဆယ္ေထာက္ပံ့ေရး အသင္းမ်ား၊
ကုသိုလ္ျဖစ္ ေဆးရံုမ်ား၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ား၊ မိဘမဲ ့ကေလးေဂ
ဟာမ်ား
စသည့္လူသားခ်င္း စာနာမႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ေရတြက္ႀကည့္လွ်င္ ဤကမၻာ၌
ကရုဏာတရား ကရုဏာစိတ္ တို ့၏ လုပ္ငန္းမ်ား မည္မွ်
တြင္က်ယ္ေနျပီး
ကို သိသင့္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ ပတ္၀န္းက်င္၌ ႀကည့္လွ်င္
သူတစ္ပါးေပၚထားသည့္ ကရုဏာတရားေႀကာင့္ မိမိစိတ္
ခ်မ္းေျမ ့မႈ
ခံစားရသူေတြ အမ်ားအျပားေတြ ့ႏိုင္ပါသည္။ ခိုကေလးမ်ားကို အစာေကၽြးသူ၊
ငါးကေလးမ်ားကိုေရျပင္က်ယ္သို ့ လႊတ္ေပးသူ၊ သူ
ဆင္းရဲဒုကၡိတ
အားတစ္က်ပ္တစ္ျပား စြန္ ့ႀကဲသူတို ့သည္ ကရုဏာႏွင့္ ႀကည္ႏူးမႈကို
အလဲအလွယ္လုပ္ႀကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ကရုဏာတရား
ႀကီးမားမႈေႀကာင့္
ဘ၀အဆင့္ျမင့္တက္သူမ်ားရွိပါသည္။ ဟင္နရီေဖာ့ဒ္၊ ေရာ့(က)ဖဲလား စသည့္
သူေဌးႀကီးမ်ားသည္ သူတို ့ပိုင္ဆိုင္သည့္ေျမာ
က္မ်ားစြာေသာ
ေငြေႀကးတို ့ကို လူသားထုအက်ိဳးျပဳရန္ ကရုဏာေရွ ့ထား၍ လွဴဒါန္းသြားခဲ
့ျခင္းျဖင့္ ဥစၥာဓနရွာေဖြႀကသူမ်ား အျဖစ္မွ ပရဟိ
တသမားႀကီးမ်ားအျဖစ္
သို ့တိုးျမင့္လာခဲ ့ႀကပါသည္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေစတနာရွင္
ေဒၚဥိးစြန္းသည္ သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ားအား မိမိ၏ ကြယ္
လြန္သူမိဘမ်ားႏွင့္
ထပ္တူ ကရုဏာသက္မိရာမွစ၍ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ားကို ထူေထာင္ခဲ ့ပါသည္။
မႏၱေလးပိုးကုန္သည္ အပ်ိဳႀကီး ဘ၀ျဖင့္မ
ထင္မရွားကြယ္လြန္သြား
ရမည့္ ေဒၚဦးစြန္းသည္ ကရုဏာ အရင္းခံလုပ္ရပ္ေႀကာင့္ ျမန္မာ့ ဗုဒၵဘာသာ
ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ား၏ မိခင္ႀကီးအျဖစ္
သမိုင္းတြင္လ်က္ရွိပါသည္။
အထက္ပါ လူပုဂ`ဂိဳလ္မ်ားကို အတူယူျပိး ကၽြန္ေတာ္တို ့သည္လည္း ထို
ကဲ့သို ့မလုပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ကိုယ္တတ္
ႏိုင္သည့္ဘက္မွ
ကိုယ္ႏိုင္သည့္၀န္ကို ထမ္းရြက္သြားသင့္ပါသည္။ ေရွ ့မွ ေဖာက္ခဲ့ေသာ
လမ္းကို ပိုမိုေခ်ာေမြ ့ေကာင္းမြန္းေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းထိန္
သိမ္းႀကရန္မွာ
ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုး၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္သည္။
အလင္းေရာင္ခ်စ္သူ
satan*heart
No comments:
Post a Comment