Sunday, February 19, 2012

“အေရာဝင္လွ်င္ အရိုအေသတန္သည္။”




“အေရာဝင္လွ်င္ အရိုအေသတန္သည္။”
“လူရင္းဆိုလွ်င္ အထင္မႀကီး။”
“နီးလြန္းလွ်င္မျမင္” 

 စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုေလ့ရွိၾကသည္။ သည္လို ဆိုစရာ အေၾကာင္းေတြလည္း လူ႔ေလာကထဲမွာ မၾကာခဏ ၾကံဳၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သည္စကားေတြကို ေရွးကလည္းေျပာ ယေန႔လည္း ဆက္ေျပာ ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သာမက အျခားတစ္ပါးေသာလူမ်ိဳးမ်ား မွာလည္း အလားတူ အဓိပၸါယ္ ေဆာင္သည့္ စကားမ်ိဳးေတြ ရွိၾကသည္။ ထို႔ျပင္ သည္စကားမ်ား ကိုထင္ ရွားေစသည့္ ဥပမာ သာဓကေတြ၊ သင္ခန္းစာ ပံုျပင္ေတြလည္း အမ်ားပင္ရိွခ့ပဲ ါသည္။ အဂၤလိပ္မွာ Familiarity breeds contempt. ဟုဆိုသည္။ 

တိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ကFamiliarity ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မႈမွ contempt အားမနာမႈ အထင္ျမင္ေသးမႈ breeds ေပါက္ဖြားသည္ဟူ၍ ထြက္သည္။
 အေရာဝင္လွ်င္ အရိုအေသ တန္သည္ႏွင့္ သေဘာခ်င္း အတူတူပင္။


ယခုအခါ အဂၤလိပ္ စကားပံု အျဖစ္ တြင္ေနေသာ္လည္း စင္စစ္ အဂၤလိပ္ေတြ စထြင္ေသာစကား မဟုတ္။ ဂရိပုံျပင္ဆရာ အီစြပ္(Aesop ဘီစီ ၆ရာစု) လက္ထက္ကပင္ သုံးတာ ေတြ႔ခ့ ဲရသည္။ အီ စြပ္က ဂရိ ျဖစ္သျဖင့္ ဂရိဘာသာျဖင့္ ေျပာခဲ့လ ိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔စကားကို အဂၤလိပ္လို ျပန္ေျပာ သည့္အခါ အထက္က ေဖာ္ျပခ့ဲသ ည့္ အတိုင္း ျဖစ္လာသည္။ ေရာမစာဆို ဆီးရပ္(စ)(Publilius Syrus ဘီစီ ၁ရာစု) ၏ အေတြးစကား (Maxim) မ်ားထဲမွာလည္း အီစြပ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း တူညီသည့္ စကား တစ္ခြန္းပါသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္လွ်င္ Familiarity breedscontempt. ပင္။ အဲသည္ ေနာက္တြင္ သူတို႔ႏွင့္ အသံုးအႏႈန္းခ်င္း တစ္ထပ္တည္း မတူေသာ္လည္း သည္သေဘာ သည္ အ ဓိပၸါယ္ပါသည့္ စကားကိုပင္ စပိန္စာေရးဆရာႀကီး ဆာဗင္တီး(စ)(Cervantes ၁၅၄၇- ၁၆၁၆)က ဒြန္ကြစ္ဇုတ္ ဝတၳဳႀကီးထဲမွာ သံုးခဲ့သလို အဂၤလိပ္ ျပဇာတ္ေရးဆရာႀကီး ရွိတ္စပီးယား (Shakespeare ၁၅၆၄-၁၆၁၆)ကလည္း The Merry Wives of Windsors   ျပဇာတ္ထဲ မွာ ထည့္သုံးခ့ဲသ ည္။ ထို႔ေနာက္တြင္လည္း………..
ပုံျပင္ဆရာ အီစြပ္က အထက္က ေဖာ္ျပခ့ဲသ ည့္ အေရာဝင္လွ်င္ အရိုအေသ တန္သည္
(Familiarity breeds contempt.)ဟူေသာ မွတ္ခ်က္စကားကို ဆိုဖို႔အတြက္ ဥဒါဟ႐ုဏ္ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ ေျပာသည္။ 


  ေျမေခြးႏွင့္ ျခေသ့ၤအ ေၾကာင္းပုံျပင္။

ျခေသ့ၤဆ ိုတာကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသးသည့္ ေျမေခြးတစ္ေကာင္ အမွတ္မထင္ တစ္ေနရာမွာ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ျခေသ့ၤႏွင့္ၾကံဳေတာ့ အေၾကာက္လြန္ၿပီး ေသမတတ္ ျဖစ္သြားသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ဆံုသည့္အခါလည္း သူေၾကာက္ေတာ့ ေၾကာက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူေၾကာက္ေနတာလူမသိေအာင္ ဟန္မပ်က္ ေနႏိုင္ခဲ့သည္။ တတိယအႀကိမ္ ေတ႔ြသ ည့္ အခါမွာေတာ့ သူကအေတာ္ပင ္ အတင့္ရဲ သြားၿပီ။ ျခေသ့ၤန ား ကပ္သြားကာ ေနေကာင္းလား ဘာညာႏွင့္ပင္ ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာေနေခ် ေသးသည္၊ ဟူ၍။


ျပင္သစ္ ပံုျပင္ဆရာ လာဖြန္တိန္း(La Fontaine ၁၆၂၁- ၁၆၉၅) ကလည္း အလားတူသင္ခန္းစာေပးေသာ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ ေရးသားခ့ဲသ ည္။


 ကုလားအုတ္ႏွင့္ ထင္းစည္းပုံျပင္ (TheCamel and the Faggot)။

 သူ႔ပံုျပင္က ႏွစ္ပိုင္းျဖစ္၏။ ပထမအပိုင္းက ကုလားအုတ္ ။ကုလားအုတ္ ကို ပထမ စေတြ႕ေသာ လူတစ္ေယာက္က ဘာေကာင္ႀကီးမွန္း မသိဟူ၍လန္႔ၿပီး   ထြက္ေျပး၏။ ဒုတိယ တစ္ေယာက္က်ေတာ့ နည္းနည္း အရဲကိုးကာ အနားသို႔ တိုးလာသည္။ တတိယ တစ္ေယာက္ အလွည့္ တြင္မူ လည္ပင္းကို ႀကိဳးကြင္းစြပ္ၿပီး ဖမ္းဖို႔ပင္ ႀကိဳးစားလာေလသည္တ့။ဲ အေတြ႕ အျမင္ မ်ားသည့္အခါ အေၾကာက္အ႐ြံ႕ ေလ်ာ့ပါးၿပီး အားမနာပါးမနာျဖစ္လာတတ္သလို တစ္ဖက္၌ မိ မိႏွင့္ မရင္းႏွီး မယဥ္ပါး နားစြန္နားဖ်ား စမ္းတဝါးဝါး သိရသည့္သူမ်ားက်ေတာ့ အထင္ႀကီး တတ္ၾက သည့္ သေဘာကုိ လာဖြန္တိန္းက ပံုျပင္ ဒုတိယပိုင္းျဖင့္ဆက္ေျပာသည္။
သည္အပိုင္းက ကမ္းေျခမွာ ကင္းေစာင့္တာဝန္ ယူၾကသူမ်ား၏ အေတ႔ြအ ၾကံဳမွ ထြက္လာသည့္ ပံုျပင္ျဖစ္ သည္ ဆို၏။ ကမ္းေျခေမွ်ာ္စင္ မွေန၍ ပင္လယ္ထဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေနရေသာ သူသည္ ဟိုအေဝး ေရျပင္ လိႈင္းဂယက္မ်ား ၾကားထဲမွ တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕လာေနသည့္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ အရာကို ျမင္လွ်င္႐ုတ္တရက္ “႐ြက္တိုင္၊ ႐ြက္တိုင္ ျမင္တယ္။ စစ္သေဘၤာႀကီး တစ္စင္းလာေနတယ္”ဟု ထ၍ ေအာ္သည္။ ေနာက္ထပ္ ေစာင့္ၾကည့္၍ ငါးမိနစ္ခန္႔ ၾကာလွ်င္မူ စစ္သေဘၤာႀကီးေတာ့ မဟုတ္၊၊ ကမ္း႐ုိး တန္းသြား သေဘၤာ ငယ္ ျဖစ္မည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ထက္ပို၍နီးလာေသာအခါ တစ္တက္ေလွာ္ ေလွငယ္ဟု သူထင္လာသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေလွမဟုတ္။
ေဘထုပ္ တစ္ထုပ္ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆျပန္သည္။ တကယ္ အနီးကပ္ ေရာက္လာသည့္ အခါ၌မူထင္းစည္း တစ္စည္း   ေမ်ာလာ တာ   ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလ ေတာ့သည္၊ ဟူ၍။
နီးနီးစပ္စပ္လူ၊ ကိုယ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးသိကၽြမ္းသူ ဆိုလွ်င္ အထင္မႀကီး။ ဟိုအေဝးကလူ လူတစိမ္းက်ေတာ့ ထင္းစည္းကို စစ္သေဘၤာ ထင္သလို မတန္မဆ ရမ္းသမ္း၍ အထင္ႀကီးတတ္ၾကေၾကာင္းလာဖြန္တိန္းက ဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


 ေရွးတ႐ုတ္တို႔မွာလည္း သည္သေဘာ ကို   ေဖာ္ျပသည့္ ႐ုိးရာပံုျပင္တစ္ပုဒ္ရွိသည္။

 ၾကက္ဖႏွင့္ ငန္းပံုျပင္။

လူးနယ္မွ ၿမိဳ႕စားႀကီး အိုင္းထံတြင္ တိယင္ေဂ်ာင္းအမည္ရွိ အမႈထမ္းတစ္ေယာက္ရွိသည္။ တိယင္ေဂ်ာင္းက မထင္မရွား ရာထူးကေလးမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနရတာၾကာေတာ့ စိတ္ပ်က္ကာ သူ႔သခင္ၿမိဳ႕စားႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ "ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးေတာ့ ေတာငန္းျဖဴႀကီးေတြလို ဟိုအေဝးဆီ ပ်ံေျပး သြားေတာ့ မယ္ ခင္ဗ်"
"ေဟ...... ဘာျဖစ္တာတုန္းကြ။  ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဆိုစမ္းပါဦး" ၿမိဳ႕စားႀကီးက ေမးသည္။
"ၿမိဳ႕စားမင္းႀကီး၊ ျခံထဲက ၾကက္ဖကို ျမင္တယ္မဟုတ္လား" တိယင္ေဂ်ာင္းက ဆိုသည္။ " သူ႔ေခါင္းမွာေဆာင္းထားတဲ့ အေမာက္ဟာ ယဥ္ေက်းမႈကို ျပတဲ့ အမွတ္သေကၤတ တစ္ခုျဖစ္တယ္။ သူ႔ေျခေထာက္ကမာေၾကာတဲ့ ေျခသည္းနဲ႔ ခၽြန္ထက္တဲ့ အတက္ေတြဟာ သူရဲ႕ ခြန္အားကို ျပသေနတယ္။ ဘယ္ရန္သူကိုမဆိုယွဥ္ခြပ္ဖို႔ ဝန္မေလးျခင္းက သူရဲ႕ ရဲ႕ဝံ့မႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္။ အစာရွာေတြ႔တဲ့ အခါတိုင္း အျခားတပါးၾကက္ေတြကို တကြပ္ကြပ္နဲ႔ ေခၚေကၽြးတတ္ျခင္းဟာလည္း သူ႔ရဲ႕ ရက္ေရာသေဘာေကာင္းမႈကို ထင္ဟပ္ျပေနတယ္။ ညဥ့္ဦးယံကေန မိုး ေသာက္ယံအထိ အခ်ိန္မွန္မွန္ တြန္က်ဴးတတ္ျခင္းကေတာ့

 အမွန္ကိုသာ ဆိုတတ္တဲ့ သူ႔သေဘာကို ထင္ရွား   ေအာင္ျပသလို ရွိေနတယ္။ အဲဒီ ဂုဏ္အရည္အေသြးေကာင္း ငါးရပ္နဲ႔ျပည့္စံုပါလ်က္ ၾကက္ဖေတြဟာ အရွင္ၿမိဳ႕ စားမင္းႀကီး ပြဲေတာ္တည္ဖို႔အတြက္ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သတ္ျဖတ္ခံေနရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ကို တန္ဖိုးမထား အလြယ္တကူ သတ္စားေနရသလဲ။ အေၾကာင္းရင္းကလူနဲ႔လက္လွမ္းတမီမွာ ရွိေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ။ သူဟာ လူနဲ႔ နီးစပ္လြန္းေနတယ္။ သူ႔ကို အၿမဲျမင္ေနေတြ႔ေနရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ႐ိုးသြားတယ္။ သူ႔တန္ဖိုးေတြ ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားမိၾကေတာ့ဘူး။ဟိုးမိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီေဝးတဲ့အရပ္က တစ္ခါတေလမွ နယ္ေျပာင္းပယ္ေျပာင္း ေရာက္ရွိ လာတတ္တဲ့ေတာငန္းျဖဴႀကီးေတြ က်ေတာ့ ၾကက္ဖရဲ႕ဂုဏ္အဂၤါနဲ႔ ျပည့္စုံၾကတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ရွားပါးတယ္၊ ေတြ႔ရခဲတယ္ဆုိတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၿမိဳ႕စားႀကီးက အင္မတန္ တန္ဖိုးထားတယ္။ ဥယ်ာဥ္ထဲ ေရကန္ထဲမွာ ငါးေတြစား လိပ္ေတြစား၊ ေကာက္ပင္ေတြ ကိုက္ျဖတ္နဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖ်က္ဆီးေပမယ့္ သူတို႔ကို လံုးဝ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ျခင္းမရွိ၊ ဒီအတိုင္း အလွၾကည့္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးလည္း ေတာ ငန္းျဖဴႀကီးမ်ားလိုေဝးရာဆီပဲ ပ်ံသန္းသြားေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတာပါ"၊ ဟူ၍။
မွန္သည္။ နီးလြန္းသည့္အခါ မျမင္ျဖစ္တတ္သည္။ ေတြ႔ဖန္မ်ားေသာအခါ တန္ဖိုးမရွိ ျဖစ္တတ္သည္။ အဲသည္သေဘာကို လူအမ်ား သိၾက သည္။ သို႔ေသာ္ သိသာသိသည္။ လက္ေတြ႔ မက်င့္ၾက။ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ေနၿပီး တကယ္ခံရသည့္ အခါက်မွ တိယင္ေဂ်ာင္းလို ထေျပာၾက သည္။ အဲသည့္အခါ အက်ိဳးမရွိ၊မထိေရာက္။ ရွားရွားပါးပါး တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ သေဘာတရားကိုလည္း သိသည္။ သတိဝိရိယ ထားကာ တကယ္ လက္ေတြ႔လည္း က်င့္ၾကံၾကသည္။


 အဲသည္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ားထဲမွ ထူးကဲႀကီးက်ယ္စြာ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့သူ တစ္ဦးက ဒီအိုဆီး(စ) (Deioces.)။တစ္ရံေရာအခါက။ အာရွတိုက္ အေနာက္ပိုင္းေဒသတြင္ ရာစုေပါင္းမ်ားစြၾကာေအာင္ အဆီးရီးယန္းတို႔ လႊမ္းမိုး ႀကီးစိုးခဲ့ၾက သည္။ ဘီစီ (၈)ရာစုတြင္မွ လက္ေအာက္ခံ နယ္ေျမတစ္ခုျဖစ္သည့္ မိဒိယေဒသ(ယခုေခတ္ အီရန္ျပည္ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္း) မွ ျပည္ သူျပည္သား မီးဒီးမ်ားသည္ လက္နက္စြဲကိုင္ကာ အဆီးရီးယန္းတို႔၏ ဓားမိုးအုပ္စိုးမႈ ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေတာ္လွန္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။သို႔ေသာ္ လြတ္လပ္ခါစ မီးဒီးတို႔ မွာ ျပႆနာႀကီးတစ္ရပ္ ရင္ဆိုင္ၾကရသည္။ အာဏာျပင္းေသာ အဆီးရီးယန္းမင္းမ်ား လက္ေအာက္တြင္ ကာလရွည္ၾကာ ရပ္တည္ခဲ့ ရသည့္ ခါးသီးေသာ အေတြ႔အၾကံဳေၾကာင့္မီးဒီးတို႔သည္ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္ကို လံုးဝ မလိုလားႏိုင္ၾက။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း လက္ထဲအာဏာစံု အပ္ႏွင္းရမည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ မွန္သမွ် သူတို႔ လက္မခံႏိုင္၊ မစဥ္းစားႏိုင္ၾက။သို႔ေသာ္ မည္သူ႔ကိုမွ်   ျပတ္ျပတ္သား သား ေခါင္းေဆာင္အရာ မထားဘဲ ေနၾက၍ ကာလအတန္ၾကာလွ်င္ပင္ တိုင္းျပည္၌ အထိန္းအကြပ္ မရွိသလို ျဖစ္လာသည္။ ဥပေဒမဲ့ စည္းကမ္းမဲ့ ပရမ္းပတာေတြျဖစ္လာသည္။ တိုင္းျပည္ဟူေသာ အေနအထား ကြယ္ေပ်ာက္ကာ သူတစ္လူ ငါတစ္မင္း ျဖစ္လာသည္။

ၿမိဳ႕ခ်င္း ႐ြာခ်င္း စစ္ခင္းရမည့္ အေနအထားမ်ိဳးေတြပင္ မၾကာခဏ ၾကံဳလာရသည္။ အဆိုးဆံုးက ရပ္႐ြာမ်ားမွာ တရားဥပေဒ စိုး မိုးမႈ မရွိျခင္းပင္။ တရားသူႀကီးေတြက လာဘ္စား၊ တရားစီရင္ေရးစနစ္က ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္လာသည့္အခါ လူေတြ ႐ုံးျပင္ကနား အားမကိုးေတာ့ဘဲ ကိုယ့္အမႈအခင္း ကိုယ့္ဘာသာ ရွင္း မည္ ဆုိတာမ်ိဳးေတြ ေပၚေပါက္ လာသည္။ သည္အခါ ေအးခ်မ္းစြာေနလိုေသာ လူအမ်ားက တရားမွ်မွ်တတ တိတိက်က် အုပ္စိုးမည့္သူကို ေမွ်ာ္လာၾကသည္။ အဲသည္အခ်ိန္ ႐ြာတစ္႐ြာမွာ ဒီအိုဆီး(စ)
အမည္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ေပၚလာသည္။ သည္ပုဂၢိဳလ္သည္ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္သည္။ သမာသမတ္ရွိသည္။ ရပ္႐ြာရွိ အမႈအခင္း မ်ားကို တိက်မွန္ ကန္စြာ စီရင္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ပညာႏွင့္လည္းျပည့္စံုသည္ဟု သတင္းထြက္လာသည္။ နာမည္ သတင္း   ေက်ာ္ၾကား  လာသည့္အခါ ရပ္ေဝးရပ္နီး ၿမိဳ႕႐ြာမ်ားမွပါ သူ႔ထံ အဆံုးအျဖတ္ခံရန္ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ တျဖည္းျဖည္း သူ႔ၾသဇာရွိန္ဝါ ႀကီးမားလာၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ မိဒိယ တစ္နယ္လံုးမွာ သူက ၾကည္ညိဳေလးစားမႈ အခံရဆံုး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ အရွိန္ အတက္ဆံုး အခ်ိန္၊ အခိုက္အတန္႔တစ္ခုမွာ ဒီအိုဆီး(စ) 

႐ုတ္ တရက္ သေဘာထား ေျပာင္းသြားသည္။

အရပ္တကာမွ လူအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္သည့္အမႈ၊ ႐ြာအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္သည့္အမႈ စသည့္ အမႈ အခင္းေပါင္းစံုကို သူရွင္းေပးခဲ့ရတာ သိပ္မ်ားသြားၿပီ။ ေတာ္ေလာက္ၿပီ။ ကိုယ့္အလုပ္ကိစၥ မိသားစု အေရးကိစၥေတြကို သည့္ ထက္ ဆက္ၿပီး ပစ္မထားႏိုင္ေတာ့။ သည့္ကေန႔မွ စၿပီး ဘယ္အမႈအခင္းမွ လက္မခံေတာ့ဟုဆိုကာ တကယ္လည္း အမႈကိစၥေတြ လွည့္မၾကည့္ဘဲ လံုးဝ ေဘးဖယ္ ေနလိုက္သည္။ ဒီအိုဆီး(စ)လိုအရွိန္အဝါ ႀကီးသည့္ ခံုသမာဓိ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ႐ုတ္တရက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည့္အခါ အမႈအခင္းေတြ မိႈလို ေပါက္လာသည္။ ရာဇဝတ္မႈ ထူေျပာလာသည္။ ခိုးသားဓားျပေတြ ထႂကြလာသည္။ ရပ္႐ြာမွာလူေကာင္း သူေကာင္းေတြ အားလံုး က်ီးလန္႔စာစား ျဖစ္ရျပန္သည္။ သည္အခါ ၿမိဳ႕႐ြာစံုမွ ရပ္မိရပ္ဖေတြစုေဝးကာ ျပႆနာ ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္း ရွာၾကရသည္။ မင္းမဲ့တိုင္းျပည္ အေနႏွင့္ ဆက္ေန၍ မျဖစ္ေတာ့၊ တစ္စံု တစ္ေယာက္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းမွ ျဖစ္ ေတာ့မည္ဟု အားလံုးသေဘာေပါက္ကာ

 အႀကီးအကဲ တင္မည့္သူကို စဥ္းစားၾကသည္။ သည္အခါ တရားမွ်တ ေသာ ခံုသမာဓိလူႀကီး ဒီအိုဆီး(စ)ကိုပင္ အမ်ား ျမင္လာၾကသည္။ သို႔ႏွင့္ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာလို ျဖစ္ေနေသာ မိဒိယေဒသ ၿမိဳ႕႐ြာမ်ားကို စုစည္းၿပီး မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္ပါရန္ သူ႔အား ဝိုင္း၍ ေမတၱာရပ္ခံၾကသည္။ အစတြင္ ဒီအို ဆီး(စ)က လက္မခံ။ အရပ္ရပ္ျပႆနာေတြေျဖရွင္းရေသာ အလုပ္ကို သူစိတ္ကုန္သြားၿပီ၊ ၿငီးေငြ႔ၿပီဟုဆိုသည္။

ရပ္မိရပ္ဖတို႔က တိုင္းျပည္ရပ္႐ြာအိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ ပ်က္စီးေတာ့မည့္ ေဘးႀကီးႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနရၿပီ။ သူမကယ္လွ်င္ မိဒိယျပည္ ပ်က္ေတာ့မည္ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာင္းပန္ေတာ့မွ ဒီအုိဆီး(စ)ကမင္းအျဖစ္

 ေဆာင္ ႐ြက္ရန္ လက္ခံသည္။ သို႔ေသာ္ သူက သူလိုခ်င္ေသာ အေနအထားေတြ အရင္ဆံုးေတာင္းဆို သည္။ သူ႔အတြက္ နန္းေတာ္ႀကီး တစ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ေပးရမည္။ ကိုယ္ရံေတာ္ တပ္ဖြဲ႔တစ္ခု   ထားရွိခြင့္ ျပဳရမည္။ ၿမိဳ႕ ႐ြာမ်ား အားလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ဗဟိုဌာနအျဖစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခု တည္
ေဆာက္ ေပးရမည္၊ ဟူ၍။ အာလံုး သေဘာတူ ၾကသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ၾကသည္။

 ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အလယ္တြင္တံတိုင္း အထပ္ထပ္ လံုျခံဳစြာ ကာရံလ်က္ နန္းေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဒီအိုဆီး(စ)ကသူအလုပ္ လုပ္မည့္ ပံုစံကို ေၾကညာသည္။ နန္းေတာ္တြင္းသို႔သာမန္အရပ္သူ အရပ္သားမ်ား ဝင္ထြက္ခြင့္မျပဳ။ အျပင္လူမ်ား သူႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ေတြ႔ဆံုစရာ မလို။ ရွင္ဘုရင္အား ဆက္သြယ္ ေျပာၾကားစရာရွိလွ်င္ ေစတမန္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ ေျပာၾကားႏိုင္သည္။ 
နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသား မႉးမတ္မ်ားသည္ လည္း ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္း ခံၿပီးမွသာ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ ေတြ႔ခြင့္ရႏိုင္မည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ်တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ထက္ ပို၍ ေတြ႔ခြင့္မရွိ။အဲသည္ပံုစံျဖင့္ ဒီအိုဆီး(စ) သည္ မိဒိယျပည္ကို ၅၃ ႏွစ္မွ်ၾကာေအာင္ အုပ္စိုးသြားခဲ့သည္။ သူ႔လက္ထက္တြင္ မိဒိယသည္ မူလကထက္ နယ္ေျမဧရိယာ မ်ားစြာ တိုးတက္က်ယ္ဝန္းကာ အင္ပိုင္ယာ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာၿပီး ေနာင္တစ္ေန႔ အေနာက္အာရွေဒသတြင္ အႀကီးအက်ယ္တန္ခိုးႀကီးမား လာ မည့္ ပါရွန္းအင္ပုိင္ယာႀကီးကို အေျခခ် ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ သူအုပ္စိုးစဥ္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံးပင္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔က ဒီအိုဆီး(စ)ကို   ေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည္။ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရခဲလွေသာ ရွင္ဘုရင္အေပၚ ထားရွိသည့္သူ႔ျပည္သူတို႔၏ ကိုးစားယံု ၾကည္မႈမွာ တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားခဲ့ရာ ေနာက္ပိုင္း၌ ကိုးကြယ္သည့္ အဆင့္ေလာက္အထိ ေရာက္လာသည္။ ဒီအိုဆီး(စ) မင္းႀကီးသည္ သာမန္လူသားမဟုတ္၊ နတ္မ်ိဳးနတ္ႏြယ္မွ ဆင္းသက္သူ ျဖစ္သည္ဟူ၍ပင္ တိုင္းသူ ျပည္သား လူအမ်ားတို႔ ယံုမွတ္ခဲ့ၾကေလသည္။
[မေဟသီ ၂၀၀၁၊ ေမ ]
ေဖျမင့္

http://kolinthalarwaddy.blogspot.com/2012/02/blog-post_9961.html#more

No comments: