မိမိေရးဆြဲထားေသာ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံခန္႕ခြဲေရးအရ၊ ေစ်းကြက္ ေဖာ္ေဆာင္မႈႏွင့္ အေရာင္း လုပ္ငန္းပိုင္းအရ၊ ေငြေရးေၾကးေရး အရ ႀကိဳတင္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားရွိရမည့္ လုပ္ရပ္မ်ား မည္သည့္ အတိုင္းအတာအထိ ၿပီးစီးေနၿပီလဲ ဆိုတာကို Chicklist မ်ားေရးဆြဲၿပီး အရင္ဦးစြာ စစ္ေဆးရသည္။ စီမံခ်က္ေရးဆြဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္(3)တြင္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ အဓိက အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား (essential business factors) ကို စူးစမ္းေလ့လာခဲ့စဥ္က စီမံခန္႕ခြဲေရးႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ checklist ေတြကို ျပဳစုေဆာင္ရြက္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ ထိုစဥ္က ျပဳစုခဲ့ေသာ checklist ေတြမွာ အေျခခံအားျဖင့္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲေရးကို ေဇာင္းေပးခဲ့ပါသည္။ ယခုလုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို အၿပီးသတ္ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးကို ေဇာင္းေပးေသာ checklist ေတြကို ျပဳစုေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လာျပန္ပါသည္။ ထုိ႕အတြက္ ယခင္ checklist ေတြကိုပင္ ျဖည့္စြက္ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ မိမိ၏ စီမံေဆာင္ရြက္ ထားရွိမႈမ်ားကို စစ္ေဆးရပါသည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ checklist ပါ ေမးခြန္းမ်ားအရ မိမိ၏ စီမံေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈမ်ားဟာ ေက်နပ္လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာ ရွိၿပီလားဆိုတာကို ဆန္းစစ္ အေျဖရွာ ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စီမံခန္႕ခြဲေရး (Management Checklist)
-
မိမိအပါအ၀င္ မိမိရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရးအဖြဲ႕၀င္ေတြမွာ ေတြ႕ႀကံဳရမည့္
လုပ္ငန္းအခက္အခဲေတြကို ေျဖရွင္းေက်ာ္လႊားလိုစိတ္၊
လုပ္ငန္းတိုးတက္ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ကိုင္လိုစိတ္
ရွိၾကပါသလား။
- လ်ာထား သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ကုန္စည္၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာကၽြမ္းက်င္မႈေတြ မိမိႏွင့္ မိမိရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရး အဖြဲ႕၀င္ေတြမွာ ရွိၾကပါသလား။
- မိမိပစ္မွတ္ထားတဲ့ customer ေတြ မိမိေရာင္းခ်မည့္ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ၀ယ္ယူလာၾကေအာင္ ေရာင္းခ်ႏိုင္မည့္ အစြမ္းအစ မိမိႏွင့္ မိမိရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရး အဖြဲ႕၀င္ေတြမွာ ရွိၾကပါသလား။
- customer ေတြရဲ႕ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲမႈ အေျပာင္းအလဲ ရွိရင္ရွိသလို လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ မဆိုင္းမတြ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲေရးဆြဲလိုသည့္ ဆႏၵ မိမိမွာ ရွိပါသလား။
- မိမိအပါအ၀င္ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ မန္ေနဂ်ာမ်ား ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ အခ်ိန္ကို အထိေရာက္ဆံုးအသံုးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္သည့္ အစြမ္းအစ ရွိၾကပါသလား။
- မိမိေရြးခ်ယ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းတည္ေနရာေဒသမွာ လုိအပ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္၀န္ထမ္းေတြ ရရွိေအာင္ ရွာေဖြ စုေစာင္းႏိုင္ပါမည္လား။
- လုပ္ငန္းခြင္အေျခအေန ၊ လုပ္ခ၊ လစာႏွင့္ ခံစားခြင့္ေတြက ၀န္ထမ္းေတြကို လုပ္ငန္းခြင္မွာ ၿမဲေနေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္မည္လား။
- အထူး ကၽြမ္းက်င္ ၀န္ထမ္းေတြ (ဥပမာ – စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ား ကိုင္တြယ္ ေမာင္းႏွင္တတ္သူကို ) ငွားရမ္း အသံုးျပဳရမည္ ဆိုပါကရွာေဖြ စုေစာင္းႏိုင္ပါမည္လား။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျမဲေနေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ထားႏိုင္ပါမည္လား။
- ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၱရာယ္အာမခံ၊ အိုနာစာရန္ပံုေငြ အစရွိေသာ အထူးအစီအစဥ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႕ ဆံုးျဖတ္ ထားပါသလား။
ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ အေရာင္း (Marketing and Sales Checklists)
- မိမိေရာင္းခ်မည့္ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးထူးျခားတဲ့ ၀ိေသသလကၡဏာေတြရွိပါသလဲ။
- မိမိေရာင္းခ်မည့္ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို Customer ေတြ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၾကလိမ့္မည္လို႕ ဘာေၾကာင့္ ဆိုႏိုင္ရပါသလဲ။
- မိမိရဲ႕ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြအရ ေရာင္းခ်ႏိုင္လိမ့္မည္ဆိုတာ ေသခ်ာပါၿပီလား။
- မိမိသတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြအရ လုပ္ငန္းအတြက္ အျမတ္အစြန္းျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါသလား။
- မိမိရဲ႕လုပ္ငန္းမွာ ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္း (cash shortage) မျဖစ္ေပၚႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါသလား။
- Customer ေတြက မိမိရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ အမ်ိဳးတူကုန္ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို မ၀ယ္ၾကဘဲ မိမိေရာင္းခ်တဲ့ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုပဲ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲၾကလိမ့္မယ္လို႕ ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္ရတာလဲ။
- မိမိရဲ႕ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းခ်ဖို႕ မိမိရည္မွန္းထားတဲ့အခ်ိန္ဟာ သင့္ျမတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါျဖစ္ပါသလား။ ေစ်းကြက္တင္သည့္အခ်ိန္သည္ Customer ေတြ ၀ယ္ယူလိုသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသလား။
- ေစ်းကြက္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ မိမိရဲ႕ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျပဳျပင္ မြမ္းမံထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္စြမ္း သို႕တည္းမဟုတ္ ကုန္စည္ အမယ္သစ္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ႏိုင္စြမ္း မိမိမွာ ရွိပါသလား။
- မိမိရဲ႕ ကုန္စည္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာမလဲ၊ ဘယ္လို အေရာင္းျမွင့္တင္မလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အကုန္အက် ခံမလဲဆိုတာေတြကို ေစ့ေစ့ငံုငံု စီစစ္သံုးသပ္ တြက္ခ်က ္ၿပီးၿပီးလား။
- ေဖာက္သည္ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိသူတစ္ဦးဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး မိမိရဲ႕ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈ အေၾကာင္းကို ေျပာဆို ေဆြးေႏြးဖူးပါသလား။
- မိမိထံမွ ၀ယ္ယူအားေပးမည့္ အလားအလာရွိသူ Customer ေတြရဲ႕ ေမးျမန္း စူးစမ္းခ်က္ေတြကို Follow- Up လုပ္ႏိုင္မည့္ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- ၀ယ္ယူ သံုးစြဲသူတို႕ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲမႈ အျပဳအမူေတြ၊ ေစ်းကြက္ အေျခအေနေတြ၊ ေစ်းကြက္ အေျခအေနေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ယင္းအေျပာင္းအလဲ ေတြနဲ႕အတူ ရင္ေပါင္တန္း လိုက္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းေတြ ရွာေဖြ ႀကံဆ ထားၿပီးၿပီလား။ အစီအစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ ထားၿပီးၿပီလား။
- မိမိရဲ႕ ကုန္စည္မ်ားကို လက္ကား ဆိုင္ႀကီးေတြ၊ ျဖန္႕ခ်ီေရး ကိုယ္စား လွယ္ေတြ အစရွိေသာ ၾကားခံ အဖြဲ႕အစည္း သို႕မဟုတ္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ (intermediaries) မွတစ္ဆင့္ ျဖန္႕ခ်ီ ေရာင္းခ်မွာလား။ သို႕ဆိုလွ်င္ ယင္းၾကားခံ အဖြဲ႕အစည္း သို႕မဟုတ္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြက မိမိရဲ႕ ကုန္စည္မ်ားအတြက္ အေရာင္းၿမွင့္တင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးၾက လိမ့္မယ္လို႕ စိတ္ခ် ယံုၾကည္ ႏိုင္ပါသလား။
ေငြေရးေၾကးေရး (Money Management Checklist)
- မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္းဟာ အျမတ္အစြန္း ရရွိႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသလား။
- ဓာတ္အားခ၊တယ္လီဖုန္းခ၊ ငွားရမ္းခအစရွိေသာ ေငြေတာင္းခံလႊာေတြ (bills) ေတြကို အခ်ိန္မီ ေပးေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါသလား။
- လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းမႈအတြက္ (အထူးသျဖင့္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈရဲ႕ ကနဦးအစကာလပိုင္းမွာ ) ဘယ္လို မ်ိဳးေငြေၾကး အရင္းအျမစ္ေတြ (Financial resources) လိုအပ္ပါသလဲ။
- လုပ္ငန္းမွာ လိုအပ္တဲ့ ေငြေၾကးအရင္းအျမစ္ေတြကို ထည့္၀င္ရင္းႏွီးၿမွပ္ႏွံဖို႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္အခိုင္အမာ ခ်ၿပီးၿပီးလား။
- သင့္တင္ ့ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ အတိုးႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းေငြရယူႏိုင္ပါမည္လား။
- ရယူထားတဲ့ ေခ်းေငြအတြက္ အတိုးႏွင့္ အရင္းကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ကာလအတြင္းမွာ မပ်က္မကြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္ပါမည္လား။
- လုပ္ငန္း အသံုးစရိတ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဘာ့အတြက္ က်ခံရမည္၊ ဘယ္ေလာက္ က်ခံရမည္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ က်ခံရမည္ စသည္တို႕ကို ခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ စာရင္းျပဳစု ထားၿပီးပါသလား။
- အထူးသျဖင့္ ေငြလံုးေငြရင္း လိုအပ္ခ်က္ (capital requirements) ႏွင့္ လွည့္လည္ ေငြရင္းလိုအပ္ခ်က္ (working capital requirements) တို႕အတြက္ ေလ့လာ စူးစမ္းခ်က္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေဆာင္ရြက္ ထားၿပီးပါသလား။
- ဘယ္အခ်ိန္မွာ လုပ္ငန္း၀င္ေငြ စတင္ ရရွိႏိုင္မလဲဆိုတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ခန္႕မွန္းသိရွိႏိုင္ပါၿပီလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳးအာမခံ၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ လိုအပ္သလဲဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိၿပီးပါၿပီလား။
- လုိအပ္တဲ့ အာမခံ၊ လုပ္ငန္းလုိင္စင္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ အခ်ိန္မီ ရရွိေရးအတြက္ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳး သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ ျပင္ပ အကူအညီေတြ လုိအပ္သလဲ ဆိုတာကို ကြဲကြဲဲျပားျပား သိရွိျပီးပါသလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ့ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ ျပင္ပ အကူအညီေတြကို ဘယ္ေနရာကေန ရရွိႏိုင္သလဲဆိုတာကို သိရွိၿပီးပါၿပီလား။
-လုပ္ငန္း ထူေထာင္ရာမွာ ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္း လည္ပတ္ရာမွာ ျဖစ္ေစ၊ ယခင္က မေတြ႕ခဲ့ မၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ အခက္အခဲ၊ ျပႆနာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ။ ဘယ္လို ေျဖရွႈင္း ႏိုင္ပါသလဲ။
- ပံုေသ ပစၥည္းမ်ားအတြက္ လံုေလာက္ေသာ တန္ဖိုးေလ်ာ့ထားမႈ သတ္မွတ္ ထားၿပီးပါၿပီလား။
- နည္းပညာအရ ေစာလ်ဥ္းစြာ ေခတ္ကုန္သြားႏိုင္ေသာ စက္ကိရိယာမ်ားကို အစားထိုးႏိုင္ဖို႕အတြက္ လံုေလာက္ေသာ ရန္ပံုေငြမ်ား သတ္မွတ္လ်ာထားၿပီးပါၿပီလား။
- အေဆာက္အအံု၊ စက္ယႏၱရား အစရွိသည္တို႕ကို ငွားရမ္းအသံုးျပဳထားရသည္ဆိုပါက၊ အငွားစာခ်ဳပ္သက္တမ္း တိုးသည့္အခါ ငွားရမ္းခေတြ ႐ုတ္ခ်ည္းဆိုသလို မတန္တဆ တက္သြားခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္လမ္းေတြကို ရွာေဖြၾကံဆ ထားၿပီးပါၿပီလား။
- ဘဏ္ႏွင့္ မိမိတို႕အၾကား ေႏြးေထြး ခိုင္မာေသာ ဆက္ဆံေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ထားၿပီးပါၿပီလား။
လုပ္ငန္းေနရာ (Location Checklist)
- မိမိ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ လုပ္ငန္းေနရာႏွင့္ အေဆာက္အအံုေတြဟာ လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ သေဘာ သဘာ၀ေတြႏွင့္ ကိုက္ညီပါရဲ႕လား။
- မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္း ပရ၀ဏ္အတြင္းမွာ လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ့ လိုအပ္တဲ့ ေရႏုတ္ေျမာင္း၊ ေလ၀င္ေလထြက္ ၊ ဗို႕အားျမင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အစရွိသည္တို႕ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရရိွပါသလား။
- ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ ၊ သိုေလွာင္မႈအတြက္၊ အေရာင္းဆိုင္ခန္းအတြက္ ေနရာအက်ယ္အ၀န္း လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိပါသလား။
- အေရးပါေသာ စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ား ျပဳျပင္မြမ္းမံထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ လံုေလာက္ေသာ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- လုပ္ငန္းသံုးကုန္ၾကမ္းေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရရွိဖို႕ဆိုတာ ေသခ်ာၿပီလား။
အထက္ေဖာ္ျပပါ checklist ေတြအရ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျခင္းသည္ မိမိေရးဆြဲထားေသာ လုပ္ငန္းထူေထာင္ေရး စီမံခ်က္၏ လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို မွတ္ေက်ာက္တင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ စီမံေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈမ်ား လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာ၊ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း၊ ေသခ်ာမွသာ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ပါသည္။ ဤသို႕ ဆိုရသည္မွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ စီမံထားရွိမႈမ်ား အားနည္းပါက တစ္ပိုင္း တစ္စႏွင့္ ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္း ရပ္ဆိုင္း သြားရတာမ်ိဳး၊ သို႕တည္းမဟုတ္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္း ၿပီးစီးေသာ္ျငား လုပ္ငန္းပံုမွန္ လည္ပတ္သည့္အခါ အခက္အခဲေတြႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရတာမ်ိဳး ရွိႏိုင္ေသာေၾကာင္ ့ျဖစ္သည္။
- လ်ာထား သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ကုန္စည္၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာကၽြမ္းက်င္မႈေတြ မိမိႏွင့္ မိမိရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရး အဖြဲ႕၀င္ေတြမွာ ရွိၾကပါသလား။
- မိမိပစ္မွတ္ထားတဲ့ customer ေတြ မိမိေရာင္းခ်မည့္ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ၀ယ္ယူလာၾကေအာင္ ေရာင္းခ်ႏိုင္မည့္ အစြမ္းအစ မိမိႏွင့္ မိမိရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရး အဖြဲ႕၀င္ေတြမွာ ရွိၾကပါသလား။
- customer ေတြရဲ႕ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲမႈ အေျပာင္းအလဲ ရွိရင္ရွိသလို လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ မဆိုင္းမတြ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲေရးဆြဲလိုသည့္ ဆႏၵ မိမိမွာ ရွိပါသလား။
- မိမိအပါအ၀င္ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ မန္ေနဂ်ာမ်ား ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ အခ်ိန္ကို အထိေရာက္ဆံုးအသံုးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္သည့္ အစြမ္းအစ ရွိၾကပါသလား။
- မိမိေရြးခ်ယ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းတည္ေနရာေဒသမွာ လုိအပ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္၀န္ထမ္းေတြ ရရွိေအာင္ ရွာေဖြ စုေစာင္းႏိုင္ပါမည္လား။
- လုပ္ငန္းခြင္အေျခအေန ၊ လုပ္ခ၊ လစာႏွင့္ ခံစားခြင့္ေတြက ၀န္ထမ္းေတြကို လုပ္ငန္းခြင္မွာ ၿမဲေနေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္မည္လား။
- အထူး ကၽြမ္းက်င္ ၀န္ထမ္းေတြ (ဥပမာ – စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ား ကိုင္တြယ္ ေမာင္းႏွင္တတ္သူကို ) ငွားရမ္း အသံုးျပဳရမည္ ဆိုပါကရွာေဖြ စုေစာင္းႏိုင္ပါမည္လား။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျမဲေနေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ထားႏိုင္ပါမည္လား။
- ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၱရာယ္အာမခံ၊ အိုနာစာရန္ပံုေငြ အစရွိေသာ အထူးအစီအစဥ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႕ ဆံုးျဖတ္ ထားပါသလား။
ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ အေရာင္း (Marketing and Sales Checklists)
- မိမိေရာင္းခ်မည့္ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးထူးျခားတဲ့ ၀ိေသသလကၡဏာေတြရွိပါသလဲ။
- မိမိေရာင္းခ်မည့္ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို Customer ေတြ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၾကလိမ့္မည္လို႕ ဘာေၾကာင့္ ဆိုႏိုင္ရပါသလဲ။
- မိမိရဲ႕ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြအရ ေရာင္းခ်ႏိုင္လိမ့္မည္ဆိုတာ ေသခ်ာပါၿပီလား။
- မိမိသတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြအရ လုပ္ငန္းအတြက္ အျမတ္အစြန္းျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါသလား။
- မိမိရဲ႕လုပ္ငန္းမွာ ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္း (cash shortage) မျဖစ္ေပၚႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါသလား။
- Customer ေတြက မိမိရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ အမ်ိဳးတူကုန္ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို မ၀ယ္ၾကဘဲ မိမိေရာင္းခ်တဲ့ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုပဲ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲၾကလိမ့္မယ္လို႕ ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္ရတာလဲ။
- မိမိရဲ႕ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းခ်ဖို႕ မိမိရည္မွန္းထားတဲ့အခ်ိန္ဟာ သင့္ျမတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါျဖစ္ပါသလား။ ေစ်းကြက္တင္သည့္အခ်ိန္သည္ Customer ေတြ ၀ယ္ယူလိုသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသလား။
- ေစ်းကြက္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ မိမိရဲ႕ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျပဳျပင္ မြမ္းမံထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္စြမ္း သို႕တည္းမဟုတ္ ကုန္စည္ အမယ္သစ္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ႏိုင္စြမ္း မိမိမွာ ရွိပါသလား။
- မိမိရဲ႕ ကုန္စည္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာမလဲ၊ ဘယ္လို အေရာင္းျမွင့္တင္မလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အကုန္အက် ခံမလဲဆိုတာေတြကို ေစ့ေစ့ငံုငံု စီစစ္သံုးသပ္ တြက္ခ်က ္ၿပီးၿပီးလား။
- ေဖာက္သည္ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိသူတစ္ဦးဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး မိမိရဲ႕ ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈ အေၾကာင္းကို ေျပာဆို ေဆြးေႏြးဖူးပါသလား။
- မိမိထံမွ ၀ယ္ယူအားေပးမည့္ အလားအလာရွိသူ Customer ေတြရဲ႕ ေမးျမန္း စူးစမ္းခ်က္ေတြကို Follow- Up လုပ္ႏိုင္မည့္ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- ၀ယ္ယူ သံုးစြဲသူတို႕ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ၀ယ္ယူ သံုးစြဲမႈ အျပဳအမူေတြ၊ ေစ်းကြက္ အေျခအေနေတြ၊ ေစ်းကြက္ အေျခအေနေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ယင္းအေျပာင္းအလဲ ေတြနဲ႕အတူ ရင္ေပါင္တန္း လိုက္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းေတြ ရွာေဖြ ႀကံဆ ထားၿပီးၿပီလား။ အစီအစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ ထားၿပီးၿပီလား။
- မိမိရဲ႕ ကုန္စည္မ်ားကို လက္ကား ဆိုင္ႀကီးေတြ၊ ျဖန္႕ခ်ီေရး ကိုယ္စား လွယ္ေတြ အစရွိေသာ ၾကားခံ အဖြဲ႕အစည္း သို႕မဟုတ္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ (intermediaries) မွတစ္ဆင့္ ျဖန္႕ခ်ီ ေရာင္းခ်မွာလား။ သို႕ဆိုလွ်င္ ယင္းၾကားခံ အဖြဲ႕အစည္း သို႕မဟုတ္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြက မိမိရဲ႕ ကုန္စည္မ်ားအတြက္ အေရာင္းၿမွင့္တင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးၾက လိမ့္မယ္လို႕ စိတ္ခ် ယံုၾကည္ ႏိုင္ပါသလား။
ေငြေရးေၾကးေရး (Money Management Checklist)
- မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္းဟာ အျမတ္အစြန္း ရရွိႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသလား။
- ဓာတ္အားခ၊တယ္လီဖုန္းခ၊ ငွားရမ္းခအစရွိေသာ ေငြေတာင္းခံလႊာေတြ (bills) ေတြကို အခ်ိန္မီ ေပးေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါသလား။
- လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းမႈအတြက္ (အထူးသျဖင့္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈရဲ႕ ကနဦးအစကာလပိုင္းမွာ ) ဘယ္လို မ်ိဳးေငြေၾကး အရင္းအျမစ္ေတြ (Financial resources) လိုအပ္ပါသလဲ။
- လုပ္ငန္းမွာ လိုအပ္တဲ့ ေငြေၾကးအရင္းအျမစ္ေတြကို ထည့္၀င္ရင္းႏွီးၿမွပ္ႏွံဖို႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္အခိုင္အမာ ခ်ၿပီးၿပီးလား။
- သင့္တင္ ့ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ အတိုးႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းေငြရယူႏိုင္ပါမည္လား။
- ရယူထားတဲ့ ေခ်းေငြအတြက္ အတိုးႏွင့္ အရင္းကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ကာလအတြင္းမွာ မပ်က္မကြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္ပါမည္လား။
- လုပ္ငန္း အသံုးစရိတ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဘာ့အတြက္ က်ခံရမည္၊ ဘယ္ေလာက္ က်ခံရမည္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ က်ခံရမည္ စသည္တို႕ကို ခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ စာရင္းျပဳစု ထားၿပီးပါသလား။
- အထူးသျဖင့္ ေငြလံုးေငြရင္း လိုအပ္ခ်က္ (capital requirements) ႏွင့္ လွည့္လည္ ေငြရင္းလိုအပ္ခ်က္ (working capital requirements) တို႕အတြက္ ေလ့လာ စူးစမ္းခ်က္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေဆာင္ရြက္ ထားၿပီးပါသလား။
- ဘယ္အခ်ိန္မွာ လုပ္ငန္း၀င္ေငြ စတင္ ရရွိႏိုင္မလဲဆိုတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ခန္႕မွန္းသိရွိႏိုင္ပါၿပီလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳးအာမခံ၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ လိုအပ္သလဲဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိၿပီးပါၿပီလား။
- လုိအပ္တဲ့ အာမခံ၊ လုပ္ငန္းလုိင္စင္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ အခ်ိန္မီ ရရွိေရးအတြက္ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳး သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ ျပင္ပ အကူအညီေတြ လုိအပ္သလဲ ဆိုတာကို ကြဲကြဲဲျပားျပား သိရွိျပီးပါသလား။
- လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ့ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ ျပင္ပ အကူအညီေတြကို ဘယ္ေနရာကေန ရရွိႏိုင္သလဲဆိုတာကို သိရွိၿပီးပါၿပီလား။
-လုပ္ငန္း ထူေထာင္ရာမွာ ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္း လည္ပတ္ရာမွာ ျဖစ္ေစ၊ ယခင္က မေတြ႕ခဲ့ မၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ အခက္အခဲ၊ ျပႆနာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ။ ဘယ္လို ေျဖရွႈင္း ႏိုင္ပါသလဲ။
- ပံုေသ ပစၥည္းမ်ားအတြက္ လံုေလာက္ေသာ တန္ဖိုးေလ်ာ့ထားမႈ သတ္မွတ္ ထားၿပီးပါၿပီလား။
- နည္းပညာအရ ေစာလ်ဥ္းစြာ ေခတ္ကုန္သြားႏိုင္ေသာ စက္ကိရိယာမ်ားကို အစားထိုးႏိုင္ဖို႕အတြက္ လံုေလာက္ေသာ ရန္ပံုေငြမ်ား သတ္မွတ္လ်ာထားၿပီးပါၿပီလား။
- အေဆာက္အအံု၊ စက္ယႏၱရား အစရွိသည္တို႕ကို ငွားရမ္းအသံုးျပဳထားရသည္ဆိုပါက၊ အငွားစာခ်ဳပ္သက္တမ္း တိုးသည့္အခါ ငွားရမ္းခေတြ ႐ုတ္ခ်ည္းဆိုသလို မတန္တဆ တက္သြားခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္လမ္းေတြကို ရွာေဖြၾကံဆ ထားၿပီးပါၿပီလား။
- ဘဏ္ႏွင့္ မိမိတို႕အၾကား ေႏြးေထြး ခိုင္မာေသာ ဆက္ဆံေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ထားၿပီးပါၿပီလား။
လုပ္ငန္းေနရာ (Location Checklist)
- မိမိ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ လုပ္ငန္းေနရာႏွင့္ အေဆာက္အအံုေတြဟာ လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ သေဘာ သဘာ၀ေတြႏွင့္ ကိုက္ညီပါရဲ႕လား။
- မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္း ပရ၀ဏ္အတြင္းမွာ လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ့ လိုအပ္တဲ့ ေရႏုတ္ေျမာင္း၊ ေလ၀င္ေလထြက္ ၊ ဗို႕အားျမင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အစရွိသည္တို႕ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရရိွပါသလား။
- ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ ၊ သိုေလွာင္မႈအတြက္၊ အေရာင္းဆိုင္ခန္းအတြက္ ေနရာအက်ယ္အ၀န္း လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိပါသလား။
- အေရးပါေသာ စက္ယႏၱရားႀကီးမ်ား ျပဳျပင္မြမ္းမံထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ လံုေလာက္ေသာ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္ထားၿပီးၿပီးလား။
- လုပ္ငန္းသံုးကုန္ၾကမ္းေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရရွိဖို႕ဆိုတာ ေသခ်ာၿပီလား။
အထက္ေဖာ္ျပပါ checklist ေတြအရ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျခင္းသည္ မိမိေရးဆြဲထားေသာ လုပ္ငန္းထူေထာင္ေရး စီမံခ်က္၏ လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို မွတ္ေက်ာက္တင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ စီမံေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈမ်ား လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာ၊ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း၊ ေသခ်ာမွသာ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ပါသည္။ ဤသို႕ ဆိုရသည္မွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ စီမံထားရွိမႈမ်ား အားနည္းပါက တစ္ပိုင္း တစ္စႏွင့္ ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္း ရပ္ဆိုင္း သြားရတာမ်ိဳး၊ သို႕တည္းမဟုတ္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္း ၿပီးစီးေသာ္ျငား လုပ္ငန္းပံုမွန္ လည္ပတ္သည့္အခါ အခက္အခဲေတြႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရတာမ်ိဳး ရွိႏိုင္ေသာေၾကာင္ ့ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment