Sunday, December 11, 2011

အကြပ္ကိုၾကည္႕၍ ဆုံးျဖတ္၍မရေသာ ေတာင္းမ်ား



ရွက္ရေကာင္းမွန္းသိလာ၍ တစ္စုံတစ္ခုကို ကိုယ္တြင္ရစ္ပတ္ဖုံးအုပ္ရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ေသာ ေက်ာက္ေခတ္လူသားတုိ႕၏ ေက်းဇူးေၾကာင္႕ ယေန႕အ၀တ္အစားပညာရွင္မ်ား ေငြ၀င္လမ္းေျဖာင္႕ေနၾကပါသည္။ ကမၻာ၏ ပထမဆုံးရက္မ်ားတြင္ အ၀တ္အထည္သည္ လုိအပ္ခ်က္သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မျမဲေသာသေဘာက ကိုင္လႈပ္လုိက္သည္႕အခါတြင္မူ ထုိအ၀တ္အစားသည္ အဆင္တန္ဆာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာရသည္။ ႏွစ္ကာလ ၾကာေညာင္းလာျပီးသည္႕ေနာက္တြင္ေတာ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုေဖာ္ျပသည္႕ ၾကားခံနယ္တစ္ခုဘ၀သုိ႕ အသြင္ေျပာင္းလာျပန္သည္။မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ ထုိအခ်က္မ်ားအားလုံးသည္ လူသားတုိ႕၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ႕ မေမ႕ေလ်ာ႕သင္႕ေပ။


မေမ႕ေလ်ာ႕သင္႕ေသာ ေနာက္ထပ္အရာတစ္ခုမွာ လူတစ္ဦး၏ အ၀တ္အစားသည္ ထုိလူ၏စိတ္ကို အစဥ္အျမဲ ကိုယ္စားမျပဳႏုိင္ဟူေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က အေရာင္မ်ားကို အဓိပၸာယ္ဖြင္႕ၾကသည္။ အနီေရာင္ကို ရဲ႕ရင္႕သည္ဟု အနက္ျပန္သည္ ဆုိၾကပါစုိ႕။ မိမိဆႏၵပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ အေျခအေနအရ အနီေရာင္တူညီ၀တ္စုံကို ၀တ္ဆင္ရေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားအနက္တြင္ ေၾကာက္တတ္သူမပါဟု မည္သူဆုိႏုိင္ပါမည္နည္း။ အဆင္ပုံစံ၊ ပုံပန္းကို ၾကည္႕ပါဦးမည္လား။ ရုံးစည္းကမ္းအရ ရင္ဖုံးမခၽြတ္တမ္း၀တ္ဆင္ေနရသူတစ္ဦးကို ျမန္မာပီသေသာစိတ္ဓာတ္ အျပည္႕အ၀ရွိသည္ဟု မည္သည္႕စက္ကိရိယာက တုိင္းတာေပးႏုိင္ပါသနည္း။


 ထုိနည္းတူစြာ မိသားစုအေျခအေနအရ စကတ္တုိ၀တ္ဆင္ကာ ရုံးဆင္းရုံးတက္ျပဳေနရသူကို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မရွိဟု စြပ္စြဲလွ်င္ တရားနည္းလမ္းက်သည္ဟု လက္ခံႏုိင္ပါမည္လားလက္ခံႏုိင္ရမည္က ျပင္ပအဆင္တန္ဆာျဖစ္ေသာ ထုိခ်ည္မွ်င္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကည္႕၍ လူသားတုိ႕၏ စိတ္ဓာတ္ကို အေရာင္မခြဲရန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေတာင္းမွာကြပ္ထားသည္႕အကြပ္လွပသည္ႏွင္႕ ထုိေတာင္း၏အသံုးခံႏုိင္မႈကို မခန္႕မွန္းႏုိင္လွ်င္ လူတစ္ဦး၏ အ၀တ္ကိုသုံးသပ္ကာ ထုိလူ၏အေရးပါမႈကို ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ျမန္မာအမ်ိဳးသား၀တ္စုံကို ၀တ္စုံျပည္႕၀တ္ဆင္ထား၍ ခတ္မတ္မတ္ထုိင္ကာ မိမိႏုိင္ငံကို အထင္ေသးသည္႕ အေတြးေခါင္းထဲရွိေနသူႏွင္႕ တီရွပ္ႏွင္႕ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္ဆင္၍ ႏုိင္ငံတုိးတက္ေၾကာင္း ၾကံေဆာင္ေနသူတုိ႕အနက္ မည္သူသည္ ပိုမုိ တန္ဖုိးရွိမည္ထင္ပါသနည္း။


 သုိ႕ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က ၀တ္ဆင္ပုံသာ အေရးၾကီးသည္ဟု တစ္ယူသန္စြဲကာ မ်က္ႏွာမျမင္ခင္ အက်ၤီၾကည္႕၍ လူအက်င္႕ကို ခန္႕မွန္းတတ္ၾကသည္။ အထူးသျဖင္႕ ထုိသုိ႕ျပဳက်င္႕တတ္သည္က လူငယ္မ်ားအေပၚတြင္ပင္ျဖစ္သည္။လူငယ္မ်ားအေပၚတြင္ ေမတၱာမရွိလွ်င္ အေသးအဖြဲတုိ႕သည္ပင္ ျပစ္မႈၾကီးမ်ားအျဖစ္ စြဲခ်က္တင္ရန္ ျဖစ္လာသည္။ ယင္းတုိ႕အနက္တြင္ အ၀တ္အစားကလည္း ေခါင္းစဥ္ၾကီးတစ္ခုအျဖစ္ အသုံးေတာ္ခံေနရသည္။ အ၀တ္အစားသည္ အေျခအေနႏွင္႕ အခ်ိန္အခါေပၚမူတည္၍ ေျပာင္းလဲေနသည္မွာ ျငင္း၍မရေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕သို႕ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင္႕ မေန႕က ထုံးဖြဲ႕မႈသည္ ယေန႕အဆင္အယင္ႏွင္႕ မည္သို႕မွ် ထပ္တူမက်ႏုိင္ေတာ႕ေပ။

ျမန္မာ႕ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းရန္မွာ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာအရာျဖစ္ေသာ္လည္း ေဘာင္းဘီသည္ လုံခ်ည္ထက္ပိုမုိ လုံျခံဳသည္ကို မျမင္ႏုိင္ၾကေတာ႕ေပ။
မျမင္ႏုိင္ၾကေတာ႕သည္႕အျပင္ ေခတ္လြန္၀တ္စားဆင္ယင္မႈအခ်ိဳ႕ကုိ အျပစ္တင္လုိလာၾကသည္။ ေပါင္လယ္ေလာက္စကတ္တုိကို ၀တ္ဆင္ထားသူသည္ လုိင္းကားစီးမည္႕သူမဟုတ္ပါ။ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားတြင္ လူငယ္မ်ားႏွစ္သက္သလုိ ၀တ္ဆင္ၾကသည္ကို မေက်မခ်မ္းႏုိင္ျဖစ္ေနျခင္းသည္ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ပူေလာင္ေအာင္ ဖန္တီးေနၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။

 ထုိပြဲလမ္းမ်ားသို႕ လူငယ္ေတြသာ သြားလာၾကသည္။ သြားလာသူမ်ား၏ ၉၉ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က အမ်ားနည္းတူ ၀တ္စားလုိသည္။ လူတတ္ၾကီးလုပ္လိုေသာ က်န္၁ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္က ပုဆုိး၀တ္၍ ထုိေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားသို႕သြားေရာက္ျခင္းသည္ မည္႕သူအလြန္ျဖစ္သည္ကို စဥ္းစားၾကည္႕ရန္ အခ်ိန္မလုိအပ္လွပါ။ လူတစ္ဦးက သူ႕ပုိင္အ၀တ္အစားကို သူ႕ကိုယ္ခႏၶာတြင္ ႏွစ္သက္သလုိ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းကို ေစာဒကတက္ရန္အေၾကာင္းမရွိေပ။ မိမိႏွစ္သက္သလို ၀တ္ဆင္ထားျပီးေနာက္တြင္ ထုိသူသည္ ကိုယ္ခႏၶာအျပဳအမူမ်ားကုိ ထုိ၀တ္စုံႏွင္႕လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိေစရန္ မည္သို႕လႈပ္ရွားရမည္ကို သင္ၾကားစရာမလိုဘဲ တတ္ေျမာက္ျပီးသား ျဖစ္ေနေပလိမ္႕မည္။

 တစ္ခ်ိန္က ႏုိင္လြန္ဇာပါးအက်ီၤကို ေအာက္ခံအက်ီၤေရာင္စုံေရြး၀တ္ခဲ႕သူတို႕က အဘယ္ေၾကာင္႕ စကတ္မ်ားကို မ်က္စိစပါးေမြးစူးေနသည္ကို ခံစားနားလည္ေပးႏုိင္ရန္မွာ အေတာ္ပင္ ခက္ခဲလွပါသည္။
ခက္ခဲလွသည္႕အျပင္ လမ္းလြဲေနေသာ အေတြးအေခၚမ်ားသည္လည္း ထုိအ၀တ္အစားႏွင္႕ ပတ္သက္၍ပင္ ရွိေနျပန္ပါေသးသည္။ “ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ”ဆုိသည္မွာ “မေကာင္းမႈကို ရွက္ျခင္း၊ မေကာင္းမႈကို ေၾကာက္ျခင္း”ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚအ၀တ္အစားကုိ ၀တ္ဆင္ထားျခင္းသည္ မည္သည္႕မေကာင္းမႈကိုမွ် က်ဴးလြန္ရာမေရာက္ေသာ္လည္း ထုိစကားလုံးမ်ားကုိ တြင္တြင္သုံးကာ အဆင္အယင္ကို ကဲ႕ရဲ႕လိုသူတုိ႕သည္ တစ္ခ်ိန္က လုံခ်ည္ကို ေျခသလုံးအလယ္ခန္႕တုိေအာင္ မ၀တ္ၾကဖူးပါဆုိလွ်င္ေတာ႕ ယင္းတုိ႕၏ကဲ႕ရဲ႕ျပစ္တင္စကားကို လက္သင္႕ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္သင္႕ခံသင္႕မွာ အ၀တ္အစားသည္ အရြယ္ကိုလုိက္၍ ေျပာင္းလဲသည္ဆုိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

 ယေန႕ဂြက်က်ေဘာင္းဘီကို ၀တ္ကာလမ္းသလားေနသူတုိ႕သည္ ေနာင္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႕တြင္ ထုိ၀တ္စုံမ်ိဳးကို ဆက္လက္၀တ္ဆင္ရန္ ဆႏၵရွိၾကေတာ႕မည္ မဟုတ္ပါ။ မည္သည္႕မိန္းကေလးကမွလည္း သားသမီးမ်ားကို ျပဳစုေပးရသည္႕အရြယ္အထိ စကတ္အတုိမ်ားကို မက္ေမာေနၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိ႕အျပင္ လူငယ္မ်ားသည္ အတန္အသင္႕ဦးေႏွာက္ရွိၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသြားလွ်င္ ေဘာင္းဘီ၀တ္ခ်င္သည္မွာ အလြန္နည္းပါးေသာ အေရအတြက္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္ကန္ေတာ႕ရာတြင္လည္း အမ်ားစုက စကတ္ကို ခၽြတ္၍ လုံခ်ည္ကို စြပ္တတ္ၾကပါသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေကာင္းကြက္ရွာခ်ီးက်ဴးေသာ လူၾကီးရွိပါက လက္တုိ႕ေျပာရန္ တုိက္တြန္းလိုပါသည္။



 နံနက္ဆည္းဆာအခ်ိန္သည္ တစ္ေန႕လုံးႏွင္႕ယွဥ္လွ်င္ တုိေတာင္းလြန္းလွပါသည္။ လူငယ္အျဖစ္ရပ္တည္ရေသာ ေန႕ရက္မ်ားသည္လည္း ဘ၀တစ္ခုလုံးႏွင္႕ ယွဥ္တြဲျမင္ေယာင္ၾကည္႕လွ်င္ လက္ဖ်စ္တတြတ္မွ်သာျဖစ္သည္ကို သေဘာေပါက္ႏုိင္ၾကပါလိမ္႕မည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳျဖစ္လာႏုိင္ေသာ လူငယ္ဘ၀၏ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတုိ႕ကို သည္းခံၾကေစလုိပါသည္။ “ျမန္မာ၀တ္စုံ၀တ္ၾကစမ္း”ဟု မခ်ိတင္ကဲေရရြတ္ေနမည္အစား၊ “ျမန္မာျပည္တုိးတက္ရာ ၾကံေဆာင္ေပးရင္း ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းေပးၾကပါလား”ဟု တုိက္တြန္းႏုိင္လွ်င္ ပုိမိုအက်ိဳးရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။

No comments: