Wednesday, December 21, 2011

Steve Jobs ေဟာေျပာခဲ့တဲ့ စကားတခ်ဳိ႕

Steve Jobs ေဟာေျပာခဲ့တဲ့ စကားတခ်ဳိ႕ကို မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္။
(၁) ဦးေဆာင္သူနဲ႔ ေနာက္လိုက္သူရဲ႕ျခားနားခ်က္က ဆန္းသစ္ထီထြင္ျခင္းပဲျဖစ္တယ္။
(၂) ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့လူျဖစ္ဖို႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ရ
     စရာ မလိုပါဘူး။
(၃) ေအာင္ျမင္သူျဖစ္ဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းက ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကို ျမတ္ႏိုးဖို႔ပါပဲ။        တကယ္လို႔ ျမတ္ႏိုးႏိုင္ေလာက္တဲ့ အလုပ္ သင့္မွာမရွိေသးဘူးဆိုရင္ ဆက္ရွာပါ.. လက္မလြတ္တမ္းရွာပါ။ သင့္ရဲ႕ႏွလံုးသားေနာက္ လိုက္ၿပီး ရွာပါ... တစ္ေန႔ေန႔မွာ သင္ရွာေတြ႔ ပါလိမ့္မယ္။
(၄) ကိုယ္တိုင္ စားဖို႔အရာေတြကို လူတိုင္း စိုက္ပ်ဳိးေနစရာမလိုသလို ကိုယ္တိုင္ဝတ္ဖို႔ အဝတ္အစားေတြကိုလည္း လူတိုင္း ခ်ဳပ္လုပ္ေနဖို႔ မလိုပါဘူး။ တျခားလူတီထြင္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ စကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာေနတယ္။ တျခားလူတီထြင္ခဲ့တဲ့ သခၤ်ာ ဂဏန္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံုးျပဳေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တျခားလူရဲ႕ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းတာေတြကို ေတာက္ေလွ်ာက္ အသံုးျပဳေနၾကတယ္။ လူသားေတြမွာရွိခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ အသိဉာဏ္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး တီထြင္ဆန္းတယ္ဆိုတာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုပါပဲ။ 
(၅) ဗုဒၶဘာသာမွာ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ "စသင္ယူသူရဲ႕(beginner) စိတ္ေန သေဘာထား"တဲ့။ စသင္ယူသူရဲ႕စိတ္ေနသေဘာထားကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္တာဟာ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုပါ။ 
(၆) အေျခခံအားျဖင့္ လူရဲ႕ဦးေႏွာက္က တီဗီၾကည့္ခ်ိန္မွာ အလုပ္ မလုပ္ဘဲရပ္သြားၿပီး ကြန္ျပဴတာဖြင့္ခ်ိန္က်မွ စအလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထင္ၾကပါတယ္။
(၇) ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္သိထားတာက ကၽြန္ေတာ္ဟာ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ေဒၚလာ(၂၅ဝ)သန္း ဆံုးရႈံးေနတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ လူပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္ႀကီးျပင္းဖို႔ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳခဲ့ပါတယ္။
(၈) ကၽြန္ေတာ္မွာရွိတဲ့ နည္းပညာအားလံုးကို ဆိုကေရးတီးနဲ႔ တစ္ညေနအတူေနဖို႔ ကၽြန္ေတာ္လဲလွယ္ခ်င္ပါတယ္။ 
(၉) အသက္ရွင္ေနတာဟာ ေလာကႀကီးကို ေျပာင္းလဲဖို႔ကလဲြလို႔ တျခား ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားရွိဦးမလဲ? (၁ဝ) သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြက အကန္႔အသတ္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တျခားလူေၾကာင့္ မရွင္သန္ပါနဲ႔။ တရားေသဝါဒေတြနဲ႔ ကန္႔သတ္မထားနဲ႔။ တျခားလူရဲ႕ အေတြးအျမင္ထဲ ရွင္သန္မေနနဲ႔။ တျခားလူရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ့္အတြင္းစိတ္ရဲ႕အသံကို ေဘးက်ပ္နံက်ပ္မျဖစ္ေစနဲ႔။ အေရးအႀကီးဆံုးက ကိုယ့္စိတ္ဝိညာဥ္နဲ႔ အလိုလိုသိစိတ္ကိုေနာက္ သတၱိရွိရွိလိုက္ဖို႔ပဲ။ သင့္စိတ္နဲ႔ သိစိတ္ကသာ သင့္ရဲ႕ တကယ့္အေတြး စိတ္ကူးကို သိႏိုင္တယ္။ က်န္တာေတြက အဓိကမက်ပါဘူး။

No comments: