Sunday, February 12, 2012

လူငယ္ႏွင္႔စာဖတ္ျခင္း။



လူငယ္ႏွင္႕စာဖတ္ျခင္း။










          ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကမာၻေပၚမွာ ႏုိင္ငံေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ရိွၾကပါတယ္..အဲ႕ဒီလုိ ႏုိင္ငံေပါင္းေျမာက္ျမားစြာမွာ လူမ်ဳိးေပါင္း ေျမာက္
ျမားစြာလည္း တည္ရိွလုိ႕ေနပါတယ္... လူမ်ဳိးရိွရင္  ဘာသာေဗဒဆုိတာ ရိွပါတယ္... ဘာသာေဗဒဆုိတာ ရိွရင္ စာေပဆုိတာလဲ ရိွရမွာ   ျဖစ္ပါတယ္...။ 

              စာေပဆုိတာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕  အဆင္႕အတန္း၊ အရည္အေသြး၊ အနာဂါတ္ေဖာ္ေဆာင္မွဳ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဒီေဖာ္ေဆာင္မွဳ ရဲ႕
အဓိက ဦးတည္ရည္ရြယ္ရာကေတာ႕ ႏုိင္ငံနဲ႕ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႕ လူမွဳဘ၀ေတြကုိ တုိးတက္ရာတုိးတက္ေၾကာင္း   ေဖာ္ေဆာင္  တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္.....။

              ဆုိခဲတဲ႕ အတုိင္း ႏုိင္ငံနဲ႕ ယွဥ္တြဲ ေနတဲ႕ စာေပကုိ  တန္ဖုိးျမင္႕တင္ႏုိင္မွသာ  ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕လူမ်ဳိးနဲ႕ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင္႔ အတန္းလည္း  ျမင္႕မွာ ျဖစ္ပါတယ္...။ ဒီလုိ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႕ ယွဥ္တဲ႕အဆင္႕ျမင္႕ ေဖာ္ေဆာင္မွဳမွာ အေရးတႀကီး အခန္းက႑ကေန ပါ၀င္    ေဖာ္ေဆာင္  သူေတြကေတာ႕  လူငယ္ မ်ားပဲ ျဖစ ္ပါတယ္.....။
           ဒီေတာ႕ လူငယ္ေတြဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြပီပီ....  ႏုိင္ငံအက်ဳိး ၊ လူမ်ိဴးအက်ဳိး ၊ ဘာသာအက်ဳိး ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႕ရာ တန္ဖုိးရိွရာ အေတြးအျမင္ ရင္႕သန္ေစေသာ စာေပေတြကုိ အထူးအေလးေပးဖတ္ဖုိ႕လုိသလုိ..... ကုိယ္႕ရဲ႕ တန္ဖုိးရိွတဲ႕ အခ်ိန္ေတြကုိ တန္ဖုိးရိွရာမွာ အသုံးခ် ဖုိ႕လုိပါတယ္....။
          ႏုိင္ငံတုိင္းက ရိွသမွ် စာေပေတြ ကုိ  သုံးသပ္ရမယ္ ဆုိရင္....
(၁)။ေလာေလာဆယ္ဖတ္၊  နာရီပုိင္းသာ ခံေသာစာေပ။
(၂)။ေရရွည္ဖတ္၊ ေခတ္တုိင္းခံေသာစာေပ..။


        (၁)။ေလာေလာဆယ္ဖတ္  နာရီပုိင္းသာ ခံေသာစာေပ။ 

        ေလာေလာဆယ္ ဖတ္ရမယ္႕ နာရီပုိင္းသာခံတဲ႕  စာဆုိတာ  ဥပမာျပရမယ္ဆုိရင္..... သတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္ လုိ လတ္တေလာ သတင္း
နဲ႕ ဗဟုသုတကုိေပးေသာ စာအမ်ဳိးအစားေတြ ျဖစ္ပါတယ္...။

        (၂)။ေရရွည္ဖတ္ ေခတ္တုိင္းခံေသာစာေပ..။

          ေရရွည္ဖတ္စာ၊ ေခတ္တုိင္းခံေသာစာဆုိတာကေတာ႕ဥပမာျပရမယ္ဆုိရင္.......အေတြးအျမင္ကုိ ႏွဳိးဆြေပးေသာစာ၊အယူအဆကုိ ခင္းက်င္းျပေသာစာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္....ေနာက္ လက္ငင္းဖတ္ လက္ငင္းမွာ စိတ္ကုိ တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းရာမ်ား လွဳံေဆာ္ႏုိင္စြမ္း ရိွေစေသာ  စာမ်ဳိးလည္း  ျဖစ္ပါတယ္....။


     ဒါဟာ ရွိသမွ် ႏုိင္ငံတုိင္းမွာရိွတဲ႔ စာေပ ေယဘုယ် သေဘာတရား ေဖာ္ေဆာင္မွဳ  ျဖစ္ပါတယ္....  တုိးတက္ရန္  အတြက္ စာဖတ္ပါ..
စာေပေလ႕လာ ပါ ဆုိရင္  ""ကၽြန္ေတာ္/ကၽြန္မ တုိ႕က ဘယ ္လုိ စာမ်ဳိးဖတ္ရမွာလဲ"" ....""ဘယ္လုိ စာမ်ဳိးက ကၽြန္ေတာ္/ကၽြန္မတုိ႕ကုိ
တုိးတက္ေစမ်ာလည္း"" ဆုိၿပီး  အေမးရိွလာႏုိင္ပါတယ္...
     ဒါကေတာ႕ လြယ္ပါတယ္ ...စာမ်ဳိးစုံကုိ ဖတ္ပါ....စာမ်ဳိးစုံမွာ တုိးတက္မွဳ႕ ရိွပါတယ္ လုိ႕ပဲ  ေျဖပါရေစ... ဟုတ္ပါတယ္....စာေရးဆရာ
ေတြကေတာ႕ သူတုိ႕ ေရးခ်င္ ေျပာခ်င္ရာ အေၾကာင္းကုိပဲ ေရးမွာျဖစ္ပါတယ္....ဖတ္ၿပီး( the way the people think.)---လူေတြဘယ္လုိ   စဥ္းစား ေတြးေခၚၾကမလဲ... ဆုိတာကုိ သူတုိ႕ စဥ္းစားေနမည္ မဟုတ္ ပါ .....။ သူတုိ႕ခ်ျပလုိေသာ သူတုိ႕ ေပးလုိေသာ မက္ေဆ႕ခ်္ ကုိသာ  သူတုိ႕ဦးေႏွာက္ရိွသေလာက္ .... သူတုိ႕ အေတြးအေခၚ ရင္႕သန ္မွဳအလုိက္ ခ်ျပၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္.....။
     ဒီလုိ သေဘာတရား ေပါင္းစုံ ပါ၀င္ တဲ႕  စာေရးဆရာ ေပါင္းစုံရဲ႕  စာေတြကုိ ဖတ္ ၿပီး..... စာဖတ္သူက ကုိယ္ပုိင္ အေတြး အေခၚနဲ႕ေကာက္ႏွဳတ္ေတြးေခၚ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ရမွာ ျဖစ ္ပါ တယ ္... လုိရာယူၿပီး မလုိ ရာကုိ ခ်န္ထားရမွာ ျဖစ ္ပါတယ ္....။
        ဒီလုိ လုပ္ ႏုိင္ဖုိ႕ရာ စာေရးသူ မွာ ကုိယ္ပုိင္ အေတြးအေခၚနဲ႕ အေျခခံ အသိတရား အနည္းငယ ္ထားဖုိ႕လုိပါတယ္... ဘယ္လုိ အသိတရားနဲ႕  အေတြးအေခၚမ်ဳိးရွိေနရမလဲ ဆုိရင္.... စာတစ္ပုဒ္..(သုိ႕) စာတစ္အုပ္ကို ဖတ္ေတာ႕မည္ ဆုိပါက... မိမိ ၏ ရုိးရွင္းမွန္ကန္ ေသာ အသိတရားႏွင္႕ အေတြးအေခၚမွလြဲၿပီး... ဘာကုိ မွ ရင္ထဲမွာ တင္ႀကိဳ မသုိေလွာင္ထားဖုိ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္... 

               ထုိအတူပဲ""fighting jnstinc "" ဆုိတဲ႕ (တုိက္ခုိက္လုိတဲ႕ မေကာင္းျမင္ဗီဇ..။) ကုိလည္း မထားရိွရပါဘူး... ""free will"" (လြတ္လပ္ေသာ စိတ္ထား။) ႏွင္႕ ဖတ္ရွဳ႕ရပါမယ္... ဒီလုိ ဖတ္ၿပီးေတာ႕ မွ ကုိယ္ဖတ္ခဲ႕ေသာ စာဟာ....ဘာကုိ ""carlyle thomas""  (ကုိယ္စားျပဳ ၊သရုပ္ေဖာ္ခ်က္။) ထားသလဲဆုိတာကုိ မိမိဘာသာ""naturalism"" (သဘာ၀ ၀ါဒ") နဲ႕ ရွာေဖြ စဥ္းစားရ ပါမယ္...။ ဒါမွသာလွ်င္ စာေရးဆရာရဲ႕ ""theory"" (သေဘာတရား။) ဆုိလုိရင္းကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းအျမင္နဲ႕  မိမိ အသိတရားမွာ ရရွိမွာ ျဖစ ္ပါတယ္...။


            ""လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတုိင္း၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတုိင္းရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ အဲ႕ဒီ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ လူငယ္လူရြယ္ေတြ အေပၚမွာ
 မူတည္ေနပါတယ္.....။ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ကေန႕ ဘာေတြ ေတြးေနၾကသလဲ ....၊ ဘာေတြကုိ လုပ္ေနၾကသလဲ...၊ ဘယ္ေနရာေတြ မွာ သူတုိ႕ရဲ႕ အခ်ိန္အမ်ားစုကုိ  ေပးေနၾကသလဲ...ဆုိတာကုိ ၾကည္႕တတ္ျမင္တတ္မယ္ ဆုိရင္....အဲ႕ဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္း ရဲ႕ အနာဂတ္ကုိ
အတတ္ေဟာကိန္းထုတ္လုိ႕ရေနပါၿပီ...""

              အဲ႕ဒါေၾကာင္႕ပဲ  ကၽြန္ေတာ္႔ စိတ္မွာ စုိးရိမ္ေၾကာင္႕ၾက ျဖစ္လာမိတာပါပဲ...ဘာျဖစ္လုိ႕လဲ ဆုိေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက လူငယ္ေတြ ဒီကေန႕  ဘာေတြကို ေလ႕လာ သင္ယူေနၾကသလဲ....၊ဘာေတြကို  ဖတ္ရွဳ႕ေနၾကသလဲ...၊ ဘာေတြကုိ
ေတြးၿပီး သူတုိ႕ရဲ႕ အခ်ိန္အမ်ားစုကုိ ဘယ္ေနရာေတြမွာ  အသုံးခ်ေနၾကသလဲလုိ႕ ျပန္ၾကည္႕လုိက္တဲ႕ အခါ သိပ္အားရေက်နပ္ေလာက္
စရာ  အေျခအေနကုိ  မေတြ႕ရဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္....။
            အမ်ားစုဟာ အင္တာနက္ဆုိင္ေတြ၊ နက္ေ၀ါခ္ဂိမ္းဆုိင္ေတြ၊ ဗီဒီယုိ ဂိမ္းေတြ၊ အေခြအငွားဆုိင္ေတြ ဘက္ကိုပဲ ေျခဦးလွဲ႕ေနၾကၿပီး
စာအုပ္ဆုိင္ေတြ ဘက္ကုိ  အသြားအလာ အေတာ္က်ဲပါးသြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္...။ စာႀကည္႕တုိက္ဆုိတာကေတာ႕ ေနရာတုိင္းမွာ မရွိေသးတဲ႕ အျပင္   စနစ္တက်ရွိၿပီး စာအုပ္စုံလင္တဲ႕  စာႀကည္႕တုိက္မ်ဳိးကလည္း    ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာေတာင္ မေတြ႕ရေသးတဲ႕ အတြက္
ကၽြန္ေတာ္ ထည္႕ၿပီး ေျပာမေနေတာ႕ပါဘူး...။
            ဒါေပမယ္႕ လူငယ္ေတြ စာေပ ေလ႔လာဆည္းပူးမွဳ က်ဆင္းလာတာ၊ အနိမ္႕ဆုံး အပ်င္းေျပ စာဖတ္တာမ်ဳိးေတာင္ မလုပ္ၾကေတာ႔
ဘဲ... ပ်င္းတယ္ကြာ..၊ ဂိမ္းသြားႏွိပ္ရေအာင္..၊ ခ်က္တင္ သြားထုိင္ရေအာင္ ၊ အေခြ၀ယ္ကြာ ဗီဒီယုိ ၾကည္႕ၾကရေအာင္ ဆုိတဲ႕ အေျခအေန မ်ဳိးေတြ ဘက္ကုိ ေရာက္ရတာကုိလည္း  လူငယ္လူရြယ္ေတြကို အျပစ္ျမင္လုိ႕ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး...။
      လူငယ္ေတြမွာလည္း ပညာေရး၊ စီးပြားေရးအရ  အခက္အခဲ အက်ပ္အတညး္ေတြ ေတြ႕ေနရတာေတြ ရွိပါတယ္...။ စိတ္သြားတုိင္း ကုိယ္မပါႏုိင္ၾကတာေပါ႔ေလ...။ စီးပြားေရး အဆင္မေျပၾကရွာတဲ႕ လူငယ္လူရြယ္  ဆုိရင္လည္း  စား၀တ္ေနေရး အတြက္ တပင္တပန္း ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားရတာမွာတင္   တစ္ေန႕တာ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရၿပီ ျဖစ္လုိ႕  လြယ္ကူသက္သာတဲ႕ အပ်င္းေျပ အပန္းေျဖမွဳမ်ဳိးေတြကုိပဲ   ေရြးခ်ယ္သြားဖုိ႕ မ်ားပါတယ္..။


             စာဖတ္ဖုိ႕ ဆုိတာက်ေတာ႕လည္း  စာအုပ္တန္ဖုိးေတြက ျမင္႕မားလွတဲ႔ အတြက္ ၀ယ္မဖတ္ႏုိင္ၾက ။ စာအုပ္ အငွားဆုိင္ေတြ ကလည္း အငွားခကုိ တုိးၿပီး ယူၾကရ..။ စာအုပ္တန္ဖုိးႀကီး ေကာင္းမြန္ေပမယ္႕ ဖတ္သူ သိပ္မမ်ားလွတဲ႕ စာအုပ္ေတြက်ေတာ႕  ၀ယ္ၿပီး
မတင္ရဲၾက..။ စီးပြားေရး တြက္ေခ် မကုိက္လုိ႕ေပါ႔ေလ...။ အဲဒီလုိ အေျခအေနမွာ စာဖတ္ခ်င္သူေတြအတြက္ အမ်ားႀကီး အခက္အခဲ
ျဖစ္ၾကရပါတယ္...။
             ကြန္ေတာ္တုိ႕ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူဦးေရနဲ႕ ထုတ္ေ၀ၾကတဲ႕ မဂြဇင္း၊ စာေစာင္၊ စာအုပ္ေတြရဲ႕ ဦးေရနဲ႕ ႏွဳိင္းယွဥ္ၾကည္႕မယ္ဆုိရင္  ဘယ္လုိမွ အားရႏုိင္စရာ အေျခအေန မဟုတ္ေသးဘူးဆုိတာကုိေတာ႕ ၀န္ခံၾကရမွာပဲ...အဲဒီ အေျခအေနကေန လြန္ေျမာက္တုိးတက္
လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္မွပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက လူငယ္လူရြယ္ေတြရဲ႕ ဖြ႕ံၿဖိဳးတုိးတက္မွဳဟာ ျပည္႕စုံသန္စြမ္းအားေကာင္းလာမွာ   ျဖစ္သလုိ ..ကၽြန္ေတာ္တုိ႕တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊စီးပြားေရး၊လွဳမွဳေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မွဳဟာ ျမင္႔မားခုိင္တည္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။

                 ဒီတာ၀န္ကုိ ဒီကေန႕ လူႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီျဖစ္တဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ အားလုံးမွာ တာ၀န္ရိွေနၿပီျဖစ္တဲ႕အတြက္ တာ၀န္သိစိတ္ရိွတဲ႕သူေတြအားလုံးက ၀ုိင္း၀န္းတာ၀န္ယူ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္....။ ကုိယ္တတ္စြမ္းႏုိင္သမွ် ကုိယ္က်ဳိးမငဲ႕ကြက္ပဲ  ေျပာဆုိစည္းရုံးႏုိင္စြမ္းရိွသူေတြက ေျပာဆုိစည္းရုံး၊ ေရးသားတင္ျပႏုိင္စြမ္းရိွတဲ႕  သူေတြက ေရးသားတင္ျပ ၊ လွဴဒါန္းႏုိင္သူေတြက ရက္ရက္ေရာေရာ လွဴဒါန္းၾကလုိ႕ ေပါ႔ဗ်ာ...။

               လူငယ္လူရြယ္ေတြ အေနနဲ႕ သူတုိ႕ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကုိ  ဂိမ္း၊ခ်က္တင္၊ဗီဒီယုိ ေတြမွာပဲ အခ်ိန္ေပး အသုံးျပဳမေနၾကေတာ႕ဘဲ
သူတုိ႕အတြက္ ပစၥဳပြန္အက်ဳိး...အနာဂတ္အက်ဳိးရွိမယ္႕ သုတစာေပ၊ ရသစာေပ ေတြကုိ ဖတ္ရွဳ႕ေလ႕လာတဲ႕ေနရာမွာ ပုိၿပီး အခ်ိန္ေပး
အသုံးျပဳခ်င္စိတ္ရွိလာေအာင္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းသြားၾကမယ္ဆုိရင္.......

                  "" စာေပသည္ သင္႕အား ဖေယာင္းတုိင္းကုိ ထြန္းညိွလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္၊ သုိ႕မဟုတ္ ၾကယ္ေရာင္ကဲ႕သုိ႕ လင္းလက္လုိက္
                    ျခင္း ျဖစ္သည္။ စာေပကုိ ခံစားျခင္းသည္ ေနပူစာ လွဳံသလုိ သင္႕ကုိယ္သည္ ေႏြးေထြးလာလိမ္႕မည္...။""

                                     လုိ႕  ဆရာႀကီး"" ဒဂုန္တာရာ""...က သူရဲ႕ ""စာေပသေဘာတရား၊ စာေပေ၀ဖန္ေရး၊ စာေပလွဳပ္ရွားမွဳ႕""
စာအုပ္ထဲမွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားခဲ႕သလုိ    ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ လူငယ္ေတြ လင္းလက္ေႏြးေထြးလာႏုိင္ၾကမွာ အမွန္ပါဘဲ...။

     အခ်ဳပ္အေနနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ေျပာဆုိမွဳကုိ  နိဂုံးခ်ဳပ္ရမယ္ ဆုိရင္  မည္သည္႕စာမဆုိ ဖတ္ပါ....သုိ႕ေသာ္ စာေရးသူ ၏ အာေဘာ္တြင္ ဖတ္သူလုိက္ပါ မနစ္ေမ်ာမိပါေစႏွင္႕.....ထုိ႕အတူပဲ  ကုိယ္႕ဖတ္ေသာစာတြင္းမွ ကုိယ္႕လုိတာယူၿပီး မလုိတာကုိ ခ်န္ခဲ႕ပါ...။ စာေရးဆရာတုိင္းတြင္...(idealism) စိတ္၀ါဒ .... ကုိယ္စီရိွၾကပါသည္.... ဌင္းတုိ႕၏ စိတ္၀ါဒအလုိက္ေရးသားေသာ စာမ်ား အားလုံးသည္
အမွန္ခ်ည္းပဲ မဟုတ္သလုိ  အမွားမ်ားအားလုံးလဲ  မဟုတ္ပါ.... ဒါေပမယ္႕ မိမိတုိ႕၏ အေတြးအေခၚကုိ ေက်ာ္ခံလုိက္ရသည္ အထိ
စာေရးဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကုိ တေသေ၀မတိမ္း လုိက္နာျခင္းအား မျဖစ ္ရန ္တုိးတက္လုိေသာ လူငယ္လူရြယ္တုိင္း သတိျပဳအပ္ ပါသည္လုိ႕    ေျပာရင္း  ကၽြန္ေတာ္ ရဲ႕ ေဆာင္းပါးကုိ  နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္...။




                                  ကႀကီး။ kyagee13@gmail.com(1.12.2011)

No comments: